Silnik 1.2 TCe – 400 000 aut z wadliwą jednostką! Będzie pozew o akcję serwisową

Udostępnij
Wasza ocena
Silnik 1.2 TCe
Właściciele aut wyposażonych w silnik 1.2 TCe skarżą się, że jednostka napędowa nadmiernie zużywa olej. Sprawa jest poważna, ponieważ użytkownicy nie tylko są rozżaleni, ale także składają pozew sądowy. Teraz to sąd zdecyduje, czy francuska marka będzie musiała przeprowadzić akcję serwisową. Jeżeli tak będzie, a nie uda się wyeliminować wady technicznej, Renault może nawet zostać zmuszone do odkupienia wadliwych silników czy wypłaty odszkodowań.

W artykule przeczytasz

Wadliwe silniki 1.2 TCe – problem nawet 400 000 aut

Jak wskazuje adwokat poszkodowanych, w silniku 1.2 TCe olej miesza się z benzyną. Powoduje to zatkanie istotnych elementów jednostki napędowej, w tym uszkodzenie zaworów, a w konsekwencji utratę mocy. Oczywiście konsekwencją jest również przedwczesne wyeksploatowanie silnika. Problem dotyczy czterocylindrowego silnika 1.2 TCe (w samochodach Nissana jest to silnik 1.2 DIG-T), produkowanego w latach od 2012 do 2016 w fabrykach Grupy Renault dwóch krajach – w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Jak podaje francuskie stowarzyszenie konsumentów UFC-Que Choisir, w latach 2012-2016 we Francji sprzedano blisko 400 000 aut wyposażonych w silnik TCe o pojemności 1.2 l. W pozostałej części Europy to nawet ok. 200 000 samochodów. Stowarzyszenie nawet poinformowało producenta o wynikach. Natomiast klientom zalecano kontakt ze sprzedawcą lub autoryzowanym serwisem, aby uzyskać dalsze informacje.

Jednak Francuzi, mimo że przyznają się do istnienia aut z problematycznym silnikiem 1.2 TCe, wskazują jedynie na 133 050 pojazdów sprzedanych we Francji. Dlatego po fiasku negocjacji poszkodowani przygotowali pozew zbiorowy przeciwko Grupie Renault. Głównym argumentem jest zatajenie informacji przez francuskiego producenta. Renault miało bowiem wiedzieć o problemie najpóźniej w 2015 roku. Pozew zbiorowy został złożony 5 czerwca 2023 roku w sądzie karnym w Nanterre w Hauts-de-Seine we Francji.

Modele napędzane wadliwym silnikiem 1.2 TCe i 1.2 DIG-T:

  • Renault Megane – III i IV generacja,
  • Renault Scenic – III generacja,
  • Renault Captur,
  • Renault Clio,
  • Renault Kadjar,
  • Renault Kangoo,
  • Dacia Duster – I i II generacja,
  • Dacia Dokker,
  • Dacia Lodgy,
  • Nissan Qashqai,
  • Nissan Juke,
  • Nissan Pulsar,
  • Mercedes Citan.

 

Czas pokaże, jak rozwinie się sytuacja, ale Renault jest narażone na poważne straty finansowe. Koncern może zostać zmuszony do przeprowadzenia akcji naprawczej i wymiany silników. Bardzo realne są także wysokie odszkodowania.

Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?

FAQ – najczęściej zadawane pytania o problemy z silnikiem 1.2 TCe

Która generacja silnika 1.2 TCe jest problematyczna i dlaczego?

Mowa o czterocylindrowym silniku 1.2 TCe produkowanym w latach 2012-2016 w fabrykach Grupy Renault w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W samochodach marki Nissan jednostka jest oznaczana jako 1.2 DIG. Problemem jest nadmierne zużywanie oleju i mieszanie go z benzyną. Wynikiem jest zatkanie elementów silnika, uszkodzenie zaworów, utrata mocy i przedwczesne wyeksploatowanie jednostki napędowej.

W jakich modelach występuje silnik TCe produkowany w latach 2012-2016?

Modeli jest mnóstwo. W Europie może to być nawet ok. 600 000 samochodów. Są to m.in. Renault (Megane III i IV generacji, Scenic III generacji, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo), Dacia (Duster I i II generacji, Dokker, Lodgy), Nissan (Qashqai, Juke, Pulsar) oraz Mercedes Citan.

Co grozi Renault?

O sprawie rozstrzygnie sąd. Możliwe, że francuska marka będzie musiała przeprowadzić bardzo szeroką akcję serwisową, włącznie z ryzykiem wymiany silników, czy wypłacania wysokich odszkodowań.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 9 Średnio: 4.3]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

11 odpowiedzi

  1. Miałem kadjara 1.2 przy przebiegu 30 000 zatarły się tuleje auto sprzedałem jako uszkodzone czy można się dołączyć do pozewu zbiorowego i jak to zrobić

  2. Mam Captura z 2014 roku z tym silnikiem i ciągle dolewam olej.
    Chciałbym się również dołączyć do pozwu.
    Jak to zrobić ?

  3. Mam Megankę z 2014 roku, pochłania olej jak smok. Czy jest jakaś możliwość uzyskania pomocy i dołączenia się do pozwu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.