Nadwozie modelu Renault Symbioz
Renault Symbioz to rodzinny crossover zbudowany na przedłużonej wersji platformy CMF-B, znanej między innymi z modeli Clio czy Captur. Dlatego z jednej strony jest to auta kompaktowe, z drugiej – wystarczająco przestronne.
Model ma dość wyrazistą, muskularną i kanciastą sylwetkę. Dlatego auto przypomina nowego Scenica E-Tech. W pasie przednim w oczy rzucają się wąskie poziomie reflektory, z tyłu – charakterystycznie ścięte lampy. Symbioz otrzymał także nowe logo umieszczone w formie emblematu na środku grilla.
Wiemy już, że w ofercie pojawi się też Renault Symbioz Alpine. To odmiana o sportowym designie, z 19-calowymi felgami o innym wzorze oraz ze srebrno-szarym lakierem.
Przeczytaj też: “Skoda Kamiq 2024 – ceny, silniki, wyposażenie”
Renault Symbioz 2024 – wymiary
Długość | 4413 mm |
Szerokość | 1797 mm (2004 mm z lusterkami) |
Wysokość | 1575 mm |
Rozstaw osi | 2638 mm |
Pojemność bagażnika | Od 492 do 1582 litrów |
Wydaje się, że francuski crossover może stanowić konkurencję dla modeli Nissan Qashqai czy Skoda Karoq.
Przeczytaj też: “Nissan Qashqai – opinie o Qashqaiu 1. generacji”
Renault Symbioz w kabinie
Renault Symbioz to crossover o przestronnej i praktycznej kabinie. Kanapa auta jest przesuwana w zakresie 16 cm, co podnosi komfort pasażerów siedzących z tyłu. Natomiast przesunięcie jej maksymalnie do przodu przekłada się na większą pojemność bagażnika nawet do 624 litrów (1582 litry po złożeniu tylnych siedzeń). Dodatkowo podłoga bagażnika jest płaska, co ułatwia dostęp i załadunek. Pasażerowie docenią także liczne schowki o łącznej pojemności blisko 25 litrów.
W centrum kabiny znajduje się pionowy ekran o przekątnej 10,4 cala z systemem multimedialnym openR link z wbudowaną przeglądarką Google. Powstał on na bazie systemu Android Automotive 12, dlatego inteligentne funkcje Google mogą sugerować na przykład właściwą trasę i oświetlenie w kabinie. System zapewnia też dostęp do aplikacji w sklepie Google Play. Naturalnie oprogramowanie jest kompatybilne z systemami Android Auto i Apple CarPlay, dając możliwość podłączenia smartfona kablem lub bezprzewodowo. Drugi ekran znajduje się w miejscu wskaźników. Informacje dotyczące jazdy wyświetlają się na ekranie o przekątnej 10,3 cala.
Przeczytaj też: “Renault Scenic E-Tech Electric – dane techniczne, wyposażenie, ceny”
Crossover Renault Symbioz ma również przyciemniany szklany dach Solarbay. Można go ustawić w kilku pozycjach poprzez przycisk przy lampce sufitowej lub głosowo z wykorzystaniem Asystenta Google. Do wyboru są następujące ustawienia: całkowicie przezroczysty, całkowicie nieprzezroczysty, przezroczysty w przedniej części i nieprzezroczysty z tyłu.
Oczywiście nie brakuje też gniazd USB ulokowanych z przodu oraz z tyłu. Przy wyborze wyższego wariantu wyposażenia w kabinie jest też indukcyjna ładowarka. W zależności od wersji wyposażenia do wyboru jest kilka różnych materiałów wykończeniowych.
Renault Symbioz jest samochodem nowoczesnym i bezpiecznym. Dlatego oprócz sześciu poduszek powietrznych auto ma na wyposażeniu aż 29 systemów wspomagania prowadzenia (ADAS) najnowszej generacji. Wśród nich jest między innymi jazda autonomiczna poziomu 2 (Active Driver Assist) oraz inteligentny aktywny regulator prędkości.
Renault Symbioz – wyposażenie
Renault Symbioz występuje w czterech wersjach wyposażenia – Evolution, Techno, Esprit Alpine oraz Iconic. Początkowo pierwsza z nich nie jest dostępna i pojawi się w późniejszym terminie.
- Renault Symbioz Techno – m.in. 18-calowe alufelgi ze wzorem Gravity, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła LED + światła stop LED, przednie, tylne i boczne czujniki parkowania, kamera cofania, centralny zamek, przyciemniane tylne szyby, czujnik deszczu, składane oraz podgrzewane lusterka boczne z czujnikiem temperatury zewnętrznej, automatyczna klimatyzacja, wyświetlacz wskaźników o przekątnej 10,25 cali, ekran multimediów o przekątnej 10,4 cali, przednie fotele z regulacją wysokości, wzdłużną i oparcia, indukcyjna ładowarka, kierownica pokryta miękką skórą ekologiczną, materiałowa tapicerka z żółtymi przeszyciami, oświetlenie sufitowe LED, wyjmowana podłoga bagażnika, automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW), system kontroli bezpiecznej odległości, aktywny regulator prędkości (ACC), system stabilizacji toru jazdy (ESP), system wspomagania ruszania pod górę, system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA), funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA), aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.
- Renault Symbioz Esprit Alpine – zastępczo lub dodatkowo m.in. 19-calowe alufelgi ze wzorem Elixir, emblematy Esprit Alpine na nadwoziu i w kabinie, podgrzewana kierownica, materiałowa tapicerka z niebieskimi przeszyciami i francuską flagą.
- Renault Symbioz Iconic – zastępczo lub dodatkowo m.in. 19-calowe alufelgi ze wzorem Pulsar, kamera 360 stopni, podgrzewana przednia szyba, podgrzewane przednie fotele z elektryczną regulacją wysokości, wzdłużną i oparcia, tapicerka ze skóry syntetycznej z przeszyciami, system Hands Free Parking (HFP), elektrycznie bezdotykowo podnoszona klapa bagażnika Easy Trunk Access, funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE), system kontroli martwego pola (BSW), system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA) z systemem wspomagania nagłego hamowania, asystent jazdy w korku i na autostradzie Easy Pilot.
Układ napędowy crossovera Renault Symbioz
Renault Symbioz E-Tech to hybryda z układem znanym z modeli Renault (m.in. Captur, Clio) czy Dacii (m.in. Duster, Jogger). Technologia E-Tech full hybrid to konstrukcja szeregowo-równoległa bazująca na silniku benzynowym 1.6 o mocy 94 KM i 149 Nm momentu obrotowego. Wspomaga go elektryczny silnik trakcyjny (49 KM i 205 Nm). Auto ma też rozruszniko-alternator HSG (High-Voltage Starter Generator) o parametrach 20 KM i 50 Nm. Moc systemowa układu to 145 KM, a maksymalny moment obrotowy – 205 Nm.
Moment obrotowy jest przenoszony na koła przez bezsprzęgłową wielotrybową skrzynię biegów Multimode. Układ ma też baterię o pojemności 1,2 kWh. Podczas ruszania Symbioz korzysta z trybu elektrycznego, na którym w przestrzeni miejskiej porusza się przez 80 proc. jazdy. Oferta napędowa będzie poszerzana. Dlatego już w 2025 roku pojawią się dwa warianty z układami miękkiej hybrydy.
Przeczytaj też: “Renault Rafale – wygląd, dane techniczne i ceny francuskiego SUV-a”
Renault Symbioz – dane techniczne
Dane techniczne | Renault Symbioz 1.6 E-Tech Full Hybrid (145 KM) |
---|---|
Silnik benzynowy | 1.6 |
Moc silnika benzynowego | 94 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego | 149 Nm |
Moc silnika elektrycznego | 49 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego | 205 Nm |
Moc silnika elektrycznego pełniącego funkcję rozruszniko-alternatora | 20 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego pełniącego funkcję rozruszniko-alternatora | 50 Nm |
Moc systemowa | 145 KM |
Maksymalny systemowy moment obrotowy | 205 Nm |
Napęd | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | Bezsprzęgłowa wielotrybowa skrzynia biegów Multimode |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 10,6 s |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Średnie zużycie paliwa | Od 4,6 do 4,7 l/100 km |
Pojemność baterii | 1,2 kWh |
Ile kosztuje Renault Symbioz?
Naturalnie Renault Symbioz ceny ma różne w zależności od wersji wyposażenia, a w przyszłości – także wersji napędowej. Aktualnie hybryda o łącznej mocy systemowej 145 KM kosztuje przynajmniej 135 900 złotych (Techno). W topowej wersji Iconic jest to wydatek rzędu od 151 900 złotych.
Renault Symbioz – cennik
Renault Symbioz 1.6 E-Tech Full Hybrid Techno | Renault Symbioz 1.6 E-Tech Full Hybrid Esprit Alpine | Renault Symbioz 1.6 E-Tech Full Hybrid Iconic |
---|---|---|
Od 135 900 złotych | Od 144 900 złotych | Od 151 900 złotych |
Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów zaraz po wakacjach.
Renault Symbioz – konfiguracja
zdjęcia: media.renault.com
wideo: kanał “Renault Group” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest Renault Symbioz?
Renault Symbioz to rodzinny SUV segmentu C.
Jaki układ napędowy ma crossover Symbioz?
Renault Symbioz E-Tech jest hybrydą z silnikiem benzynowym (94 KM) i elektrycznym (49 KM), a dodatkowo rozruszniko-alternatorem (20 KM). Układ ma moc 145 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego przenoszonego na przednie koła przez bezsprzęgłową wielotrybową skrzynię biegów Multimode. Auto ma też baterię o pojemności 1,2 kWh. Podczas jazdy w warunkach miejskich nawet 80 proc. czasu crossover ma poruszać się w trybie bezemisyjnym.
Ile kosztuje Renault Symbioz?
Ceny są różne w zależności od konfiguracji. W wersji Techno hybryda o mocy 145 KM kosztuje od 135 900 złotych. Topowy wariant wyposażenia Iconic to wydatek rzędu przynajmniej 151 900 złotych.
Jedna odpowiedź
Przesuwana kanapa? Aż się boję, że za niewłaściwe przesunięcie bagażu będę musiał kupować nowy sprzęt do ćwiczeń, żeby bagażnik zajął mniej miejsca! Ale tak szczerze, 624 litry to już nie bagażnik, to chyba bardziej skład na strefę z zabawkami dla dorosłych. Lubię takie nowoczesne bajery, a ten ekran 10,4 cala wygląda jakby miał więcej funkcji niż ja mam w kieszeni – i to bez potrzeby ładowania! Chyba trzeba będzie sprawdzić, czy moje koty będą się dobrze czuły w nowym Renault, bo w końcu planuję zabrać ich na wspólną przejażdżkę! Wiesz, jak to jest… muszę dbać o ich komfort, bo przecież zawsze lubią jeździć na przednim siedzeniu. A z tym trybem elektrycznym na 80% jazdy – może to być szansa na nieprzyjemne spotkania z wężami w korkach. Zobaczymy, czy te nowe cuda elektryczne będą miały moc, kiedy złapiemy 'główną drogę'. Dopóki co, ja na to czekam!