Jak wygląda SUV Renault Rafale?
Renault Rafale jest 5-osobowym SUV-em Coupe segmentu D. Należy przyznać, że usportowiona sylwetka wygląda ciekawie. W pasie przednim uwagę zwracają światła do jazdy dziennej oraz duży grill. Model otrzymał także nisko opadającą linię dachu oraz niezależnie od wersji – Techno lub Espirit Alpine – 20-calowe alufelgi. Maksymalna masa ciągniętej przyczepy wynosi 750 kg (bez hamulca) lub 1500 kg (z hamulcem).
Przeczytaj też: “Lexus SUV RX 2023 – japoński SUV 5. generacji”
Model występuje też w licznych wersjach kolorystycznych, tj.:
- Wariant Techno – biała perła satin, czerwony flamme, szary schiste, czarny etoile, biała perła satin z czarnym dachem etoile, szary schiste z czarnym dachem etoile, czerwony flamme z czarnym dachem etoile.
- Wariant Espirit Alpine – niebieski sommet, biała perła satin, czerwony flamme, szary schiste, czarny etoile, niebieski sommet z czarnym dachem etoile, biała perła satin z czarnym dachem etoile, szary schiste z czarnym dachem etoile, czerwony flamme z czarnym dachem etoile.
Renault Rafale – wymiary:
Długość | 4710 mm |
Szerokość | 1866 mm (2085 mm z lusterkami zewnętrznymi) |
Wysokość | 1613 mm |
Rozstaw osi | 2738 mm |
Pojemność bagażnika | Od 630 do 1910 litrów |
Kabina i wyposażenie SUV-a Rafale
SUV ma bogate wyposażenie. W kabinie znajdują się m.in. dwa ekrany, tj.:
- ekran cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3-cala;
- ekran systemu multimedialnego o przekątnej 12-cali.
System multimedialny otrzymał nowy interfejs graficzny i współpracuje z aplikacjami Google (m.in. asystent głosowy, mapy Google). Dodatkowo istnieje możliwość bezprzewodowego połączenia z Apple CarPlay oraz Android Auto.
Przeczytaj też: “Volvo EX30 – pierwszy elektryczny SUV od Szwedów”
Renault Rafale Techno – wyposażenie standardowe i opcjonalne
W wersji standardowej (Techno) model otrzymuje m.in.: przednie światła full LED Adaptive vision + AFS, automatycznie zmieniane światła drogowe na mijania (AHL), tylne światła LED, sekwencyjne kierunkowskazy, system multi-sense 3. generacji z funkcją living lights, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne, kamerę cofania + przednie, tylne i boczne czujniki parkowania, czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewane szyby tylną i przednią, podgrzewaną kierownicę, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, podgrzewane fotele przednie, 4x gniazda USB-C (2x z tyłu), nawiewy dla pasażerów z tyłu, oświetlenie ambiente, indukcyjną ładowarkę, oczyszczanie powietrza w kabinie, automatyczny elektromechaniczny hamulec postojowy, dwustrefową klimatyzację automatyczną, tryb eco drive, aktywny regulator prędkości (ACC), system kontroli zmęczenia kierowcy (DAA), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), system ostrzegający pieszych (AVAS), systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA), system multi collision brake (MCB), system my safety shield, system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), ESP z systememami Trailer Stability Assist (TSA), Hill Assist i Hill Descent Control, szaro-czarną tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej.
Natomiast w opcji domówić można:
- pakiet audio Harman Kardon – 11 głośników premium + subwoofer;
- pakiet safety – funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE), system kontroli martwego pola (BSW), system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB);
- pakiet power tailgate – elektrycznie otwierana klapa bagażnika, ozdobna listwa progu bagażnika;
- dwukolorowe nadwozie;
- system 4Control advanced + tylne zawieszenie wielowahaczowe;
- panoramiczny szklany dach solarbay.
Wyposażenie wersji Renault Rafale Espirit Alpine
W lepszej wersji (Espirit Alpina) auto oferuje podstawowe wyposażenie, a dodatkowo:
- ozdobną listwę progu bagażnika;
- system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB);
- pakiet stylistyczny nadwozia i wnętrza esprit Alpine;
- funkcję bezpiecznego wysiadania (OSE);
- ozdobne listwy progowe;
- system 4Control advanced + tylne zawieszenie wielowahaczowe;
- elektrycznie otwieraną klapę bagażnika;
- system kontroli martwego pola (BSW);
- czarno-niebieską tapicerkę z Alcantary ze skórą ekologiczną TEP.
Dodatkowo opcjonalnie domówić można:
- pakiet Harman Kardon;
- pakiet driving – światła przednie full LED Matrix vision, system active driver assist (ADA), inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC);
- pakiet city premium – czujniki parkowania przednie, tylne i boczne + Hands Free Parking, kamera 3D 360 stopni, elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne z pamięcią, oświetlenie podłoża logo Renault z lusterek bocznych;
- dwukolorowe nadwozie;
- wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3 cala na przedniej szybie;
- panoramiczny szklany dach solarbay;
- fotele przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień oraz funkcją masażu dla kierowcy.
Przeczytaj też: “Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid – tańszy wariant małego SUV-a”
Napęd nowego Renault Rafale
SUV Renault Rafale jest dostępny z układem hybrydowym będącym połączeniem silnika benzynowego i elektrycznego, tj.:
- 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 l z turbodoładowaniem o mocy 130 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
- silnik elektryczny o mocy 70 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Łącznie układ ma moc 200 KM (147 kW). Auto do “setki” rozpędza się w 8,9 s, natomiast prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 180 km/h (130 km/h w trybie elektrycznym). Silnik zapewnia płynną i responsywną jazdę w trzech trybach jazdy, które przełączają się automatycznie z wykorzystaniem inteligentnej skrzyni biegów (tryb spalinowy, elektryczny, hybrydowy). Akumulator o pojemności 2 kWh jest ładowany automatycznie podczas zwalniania i hamowania. Dlatego motor elektryczny wystarcza na około 80% jazdy w warunkach miejskich.
Dodatkowo pod koniec 2024 roku zadebiutuje wersja Renault Rafale E-Tech 4×4 300. W tym wariancie auto otrzyma dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi oraz będzie korzystać ze specjalnych ustawień podwozia. Łączna moc układu to 300 KM.
Przeczytaj też: “Renault Rafale 4×4 z polskimi cenami. 300 KM i nowa wersja wyposażenia!”
Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 – dane techniczne
Silnik benzynowy | 1.2 l |
Moc silnika benzynowego | 130 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego | 205 Nm |
Moc silnika elektrycznego | 70 KM |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego | 205 Nm |
Łączna moc układu hybrydowego | 200 KM (147 kW) |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 8,9 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h (130 km/h w trybie elektrycznym) |
Renault Rafale – ceny
Francuski SUV jest bogato wyposażony, dlatego również ceny Renault Rafale są dość wygórowane. W zależności od wersji za nowy egzemplarz zapłacić trzeba bowiem od 192 900 złotych (Techno) lub 210 900 złotych (Esprit Alpine).
Przeczytaj też: “SUV do 50 tys. zł – jak wybrać, przegląd rynku”
zdjęcia: media.renault.com
wideo: kanał “Renault Polska” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim samochodem jest Renault Rafale?
Jest to 5-osobowy francuski SUV segmentu D produkowany od 2024 roku. Auto jest dostępne w dwóch wersjach – Techno oraz Esprit Alpine.
Z jakim napędem występuje SUV Renault Rafale?
Niezależnie od wersji samochód został wyposażony w napęd hybrydowy złożony z silnika benzynowego 1.2 l z turbodoładowaniem (130 KM i 205 Nm) oraz motoru elektrycznego (70 KM i 205 Nm). Łączna moc układu to 200 KM. W późniejszym czasie zadebiutuje wersja Renault Rafale E-Tech 4x4 300 o mocy 300 KM.
Ile kosztuje nowy Renault Rafale?
Cena modelu zależy od wersji. Bazowa odmiana Techno kosztuje przynajmniej 192 900 złotych. Za wariant Esprit Alpine zapłacić trzeba od 210 900 złotych wzwyż.