Volkswagen Passat B5 W8 to najmocniejsza i najlepiej wyposażona wersja tego modelu. Samochód w tej odmianie pojawił się już po modernizacji modelu przeprowadzonej w 2000 roku (część ekspertów określa to mianem generacji 5.5 (B 5.5)). Sam Passat B5 na rynku pojawił się w 1996 roku. Auto segmentu D występowało w dwóch wersjach nadwozia jako:
- 4-drzwiowy sedan;
- 5-drzwiowe kombi.
Volkswagen Passat B5 został zbudowany od podstaw. Model bazuje na płycie podłogowej wykorzystanej do budowy Audi A4 B5. Samochód charakteryzuje opływowa sylwetka, względem poprzednika poprawiono też wykończenie (w pełni ocynkowane nadwozie).
Jesienią 2000 roku model przeszedł gruntowną modernizację. Właśnie dlatego można spotkać się z oznaczeniem B 5.5. Diametralnie zmieniono stylistykę nadwozia, przemodelowano też pas przedni (m.in. chromowana atrapa chłodnicy, nowocześniejsze reflektory). Zmianie uległ też wygląd świateł z tyłu. Lekko zmieniono też kabinę (m.in. chromowane obwódki zestawu wskaźników) oraz zmodernizowano jednostki napędowe.
Auto oferowano w różnych wersjach, dostępne były także edycje specjalne. Na podstawowym wyposażeniu znalazły się m.in.: ABS, wspomaganie kierownicy i dwa airbagi. Opcjonalnie samochód można było doposażyć m.in. w elektryczne sterowanie szyb, podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka, klimatyzację (manualna bądź automatyczna), ASR, ESP, podgrzewane fotele, fotochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik deszczu, komputer pokładowy, światła przeciwmgłowe, nawigację czy skórzaną tapicerkę.
VW Passat B5 W8 4.0 275 KM – silnik
Volkswagen Passat B5 W8 to wersja zaprezentowana w 2001 roku. To odmiana najmocniejsza i najlepiej wyposażona. Samochód napędza benzynowy silnik W8 wzdłużnie z przodu pojazdu. To motor o pojemności aż 4.0 l (3999 cm3) i mocy 275 KM (202 kW) osiąganej przy prędkości obrotowej 6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm przy 2750 obr./min. Prędkość maksymalna auta to aż 250 km/h, a od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w czasie 6,5 s. Napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła (4Motion) za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej bądź 5-biegowej przekładni automatycznej. Średnie spalanie wynosi 13,1 l/100 km, a bak pomieści 62 l benzyny.
Z tyłu zawieszenia postawiono na system o architekturze Multilink, z przodu – na zawieszenie wielowahaczowe. Natomiast w układzie hamulcowym pracują tarcze wentylowane (przód) i niewentylowane (tył).
Model i platforma | Passat IV (B5.5) |
---|---|
Rozstaw osi | 2703 mm |
Rozstaw kół z przodu | 1515 mm |
Rozstaw kół z tyłu | 1515 mm |
Długość | 4703 mm |
Szerokość | 1740 mm |
Wysokość | 1462 mm |
Masa własna | 1665 kg |
Masa dopuszczalna | 2240 kg |
Pojemność bagażnika | 475 – 725 l |
Maks. masa przyczepy | 2100 kg |
Pojemność zbiornika | 62 l |
Volkswagen Passat B5 W8 (4.0 275 KM) – dane techniczne
Parametry silnika
Pojemność silnika | 3999 cm3 |
---|---|
Ilość cylindrów | W8 (Układ W – 8-cylindrowy) |
Ilość zaworów na cylinder | 4 |
Układ rozrządu | DOHC |
Moc silnika | 275 KM (202 kW) przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 370 Nm przy 2750 obr./min |
Położenie silnika | Wzdłużnie z przodu pojazdu |
Otwór cylindra x skok tłoka | 84.0 × 90.2 mm |
Stopień sprężania | 10.8 |
Rodzaj zasilania paliwem | Wtrysk wielopunktowy |
Nadwozie
Rodzaj nadwozia | Sedan |
---|---|
Ilość drzwi | 4 |
Ilość siedzeń | 5 |
Układ jezdny
Skrzynia biegów | Skrzynia ręczna 6-biegowa lub skrzynia automatyczna 5-biegowa |
---|---|
Wspomaganie kierownicy | Standard |
Rodzaj napędu | Na cztery koła |
Zawieszenie z przodu |
Wielowahaczowe
|
Hamulce z przodu | Tarcze wentylowane |
Zawieszenie z tyłu |
System o architekturze Multilink
|
Hamulce z tyłu | Tarcze niewentylowane |
Wielkość opon | 225/45 R 17 W |
Osiągi
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
---|---|
Przyspieszenie 0-100 kmph | 6.5 s |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Spalanie | 13.1 l/100 km |
VW Passat B5 W8 – oceny użytkowników
Mechanika
Silnik | |
Skrzynia biegów | |
Układ jezdny | |
Układ hamulcowy | |
Average
|
|
![]() |
Komfort
Widoczność | |
Wykończenie | |
Przestrzeń | |
Wyciszenie | |
Wentylacja/ogrzewanie | |
Average
|
|
![]() |
Ekonomia
Jakość/cena | |
Koszty eksploatacji | |
Koszty dużych napraw | |
Spalanie w mieście | |
Spalanie w trasie | |
Average
|
|
![]() |
2 odpowiedzi
Jakie kulwa 13L????hahahha, Jeszcze niemialem ponizej 20…Ale kocham ten samochod szczegolnie jak stoje na swiatlach z nowym BMW czy AUDI
A ja jeździłem nim na codzień przez 8 lat i miałem średnio 11,2 l/100. Nie wiem co trzeba robić żeby spalił 20, choć z drugiej strony paliwo jest najmniejszym zmartwieniem właściciela.