Audi A4 3. generacji (Audi A4 B7) został zaprezentowany w 2004 roku z napędem na przednie oraz wszystkie koła (Audi A4 Quattro). Model występował w trzech wersjach nadwozia jako:
- 4-drzwiowy sedan;
- 5-drzwiowe kombi (Audi A4 B7 Avant);
- 2-drzwiowe cabrio – od 2006 roku.
Pod względem stylistycznym Audi A4 B7 jest kontynuacją modelu 2. generacji. Zmiany nie są rewolucyjne, natomiast nadwozie zostało delikatnie unowocześnione i powiększone. Na swoim wyposażeniu samochód miał m.in. system ABS (zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania) i ESP (elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy).
Audi A4 B7 Avant Quattro 2.0 TDI 140 KM – silnik
W odmianie na wszystkie koła Audi A4 B7 Quattro napędzał m.in. silnik 2.0 TDI PD (1968 cm3) o mocy 140 KM osiąganej przy prędkości obrotowej 4000 obr./min. To Diesel położony wzdłużnie z przodu pojazdu, wyposażony w pompowtryskiwacze i turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG). Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej to 320 Nm w zakresie prędkości od 1750 do 2500 obr./min.
Prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Natomiast do 100 km/h auto rozpędza się w 9,9 s. W odmianie na wszystkie koła (Quattro) napęd jest przenoszony przez 6-biegową skrzynię ręczną. Opcjonalnie była to automatyczna skrzynia Tiptronic. Średnie spalanie auta wynosi 5,8 l/100 km. W zbiorniku paliwa mieszczą się 63 litry oleju napędowego.
Z przodu auta zastosowano zawieszenie czterowahaczowe ze stabilizatorem rurowym, natomiast z tyłu wielowahaczowe z konstrukcją trapezową i stabilizatorem. W układzie hamulcowym postawiono na tarcze wentylowane (przód) i niewentylowane (tył).
Model i platforma | A4 (B6/B7) |
---|---|
Rozstaw osi | 2648 mm |
Rozstaw kół z przodu | 1519 mm |
Rozstaw kół z tyłu | 1514 mm |
Długość | 4586 mm |
Szerokość | 1772 mm |
Wysokość | 1427 mm |
Masa własna | 1490 kg |
Masa dopuszczalna | 2040 kg |
Pojemność bagażnika | 442-1184 l |
Maks. masa przyczepy | 1600 kg |
Pojemność zbiornika | 63 l |
Audi A4 B7 Avant Quattro (2.0 TDI 140 KM) – dane techniczne
Parametry silnika
Pojemność silnika | 1968 cm3 |
---|---|
Ilość cylindrów | L4 (Rzędowy – 4-cylindrowy) |
Ilość zaworów na cylinder | 2 |
Układ rozrządu | OHC |
Moc silnika | 140 KM (103 kW) przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy | 320 Nm przy 1750 – 2500 obr./min |
Położenie silnika | Wzdłużnie z przodu pojazdu |
Otwór cylindra x skok tłoka | 81.0 × 95.5 mm |
Stopień sprężania | 18 |
Rodzaj zasilania paliwem | Diesel wtrysk bezpośredni |
Doładowanie silnika / turbo | Turbo doładowany |
Nadwozie
Rodzaj nadwozia | Kombi |
---|---|
Ilość drzwi | 5 |
Ilość siedzeń | 5 |
Układ jezdny
Skrzynia biegów | Skrzynia ręczna 6-biegowa |
---|---|
Wspomaganie kierownicy | Standard |
Rodzaj napędu | Na cztery koła |
Zawieszenie z przodu |
Czterowahaczowe ze stabilizatorem rurowym
|
Hamulce z przodu | Tarcze wentylowane |
Zawieszenie z tyłu |
Wielowahaczowe z konstrukcją trapezową i stabilizatorem
|
Hamulce z tyłu | Tarcze niewentylowane |
Wielkość opon | 205/55 R 16 W |
Osiągi
Prędkość maksymalna | 207 km/h |
---|---|
Przyspieszenie 0-100 kmph | 9.9 s |
Rodzaj paliwa | Diesel |
Spalanie | 5.8 l/100 km |
Audi A4 B7 Avant Quattro – oceny użytkowników
Mechanika
Silnik | |
Skrzynia biegów | |
Układ jezdny | |
Układ hamulcowy | |
Average
|
|
Komfort
Widoczność | |
Wykończenie | |
Przestrzeń | |
Wyciszenie | |
Wentylacja/ogrzewanie | |
Average
|
|
Ekonomia
Jakość/cena | |
Koszty eksploatacji | |
Koszty dużych napraw | |
Spalanie w mieście | |
Spalanie w trasie | |
Average
|
|