Akcje serwisowe w modelach popularnych marek

Akcje serwisowe Toyoty, Seata, Skody i Peugeota

W artykule przeczytasz

Akcje serwisowe dotyczą modeli wszystkich producentów bez wyjątku. Wśród nich są również najpopularniejsze motoryzacyjne marki. W ostatnim czasie akcje serwisowe swoich modeli do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosiły Seat, Skoda, Toyota i Peugeot.

Problemy w Seatach Leon i Ateca

Akcje serwisowe zgłasza m.in. Seat należący do grupy Volkswagen AG. Informuje on o problemach w dwóch modelach, produkowanych w Hiszpanii w dniach 10.04-25.06.2018 r.:

  • Leon (5F),
  • Ateca (KH7).

W obu przypadkach może być problem z zasygnalizowaniem awarii przednich kierunkowskazów. Kierowca nie ma świadomości o braku sygnalizacji wykonywanych manewrów, co zwiększa ryzyko kolizji i jest niebezpieczne. Tylko na polskim rynku akcją naprawczą objętych jest 5296 egzemplarzy. W celu usunięcia usterki, właściciele pojazdów objętych akcją serwisową będą listownie zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi. W ich autach trzeba zaktualizować oprogramowanie sterownika instalacji elektrycznej.

Swoje problemy ma również model Alhambra z roku modelowego 2015 i 2016, produkowany od 16 stycznia do 10 grudnia 2015 roku. W tym przypadku problemem jest ewentualna awaria kondensatora sterownika poduszek bezpieczeństwa, co może skończyć się nieoczekiwanym uruchomieniem airbagów lub napinaczy pasów. Na polskim rynku akcję naprawczą z tym związaną przejdzie 297 aut. Aktualizacji należy poddać w nich sterownik poduszek bezpieczeństwa.

Akcje serwisowe Skody

Swoje problemy ma również Skoda Superb typu 3T, którą wyprodukowano w Czechach w okresie styczeń — sierpień 2015 roku. Tu problem jest identyczny z przypadkiem Seata Alhambra. Stanowi go więc możliwa awaria kondensatora sterownika poduszek bezpieczeństwa, co prowadzi do nieoczekiwanego uruchomienia napinaczy pasów i wystrzelenia poduszek. W Polsce związaną z tym problemem wymuszoną wizytę w ASO musi zaplanować 59 kierowców.

Akcja serwisowe Toyoty

Ostatnie akcje serwisowe Toyota sprowadza do modelu RAV4, wyprodukowanego w Japonii od 25 września do 25 października 2019 roku. Akcja naprawcza Toyoty jest wywołana możliwymi pęknięciami na fragmentach blachy, która została użyta do produkcji dolnych wahaczy. Jeżeli auto z takimi fragmentami blachy będzie użytkowane w sposób z gwałtownym przyspieszeniem i hamowaniem, pęknięcia mogą się pogłębić. Konsekwencją tego będzie odłączenie przedniego koła, a to już duże prawdopodobieństwo utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Wymiana przednich dolnych wahaczy po obu stronach pojazdu obejmie w Polsce 665 egzemplarzy.

Akcja naprawcza Peugeota 208

Problem z nadkolami ma Peugeot 208. Zachodzi obawa, że nakładki nadkoli przednich kół mogły być niewłaściwie zamocowane. W efekcie mogą się oderwać, co zwiększa ryzyko wypadku. W celu zamontowania dodatkowych mocowań dla nakładek nadkoli przednich kół, do serwisów zostanie wezwanych 74 właścicieli Peugeotów 208.

Akcje serwisowe — sprawdź swój VIN

Jak sprawdzić akcje serwisowe Peugeota, Toyoty, Seata, Skody i innych producentów? Na bieżąco można je weryfikować na stronie UOKiK. Oczywiście o ewentualnym problemie wie również właściciel, który ma stawić się w serwisie.

Większy problem jest z samochodami, które są już w obiegu i przeszły z rąk pierwszego właściciela do innych kierowców. Wówczas trudno o weryfikację, czy auto poddano akcji naprawczej, oczywiście o ile było do niej zgłoszone. Ogłoszone dla danego egzemplarza akcje serwisowe znaleźć pomoże numer VIN.

Jedną z sekcji Raportu Historii PojazduUsterki fabryczne”. Zawiera ona w sobie wykaz ostrzeżeń opublikowanych przez producenta pojazdu, które dotyczą usterek stwierdzonych w niektórych seriach produkcyjnych. Jeśli producent wezwał auto do serwisu, użytkownik znajdzie w raporcie informacje o możliwej usterce, po czym może dociekać u poprzedniego właściciela, czy pojawił się on w ASO.

Oczywiście numer VIN samochodu to również wgląd w wiele innych kluczowych informacji, a w tym dane techniczne, historia szkód i kolizji, przebieg, zdjęcia z przeszłości, a nawet weryfikacja w bazach kradzieżowych. Więcej o numerze nadwozia mówi artykuł pt. Jakie informacje zawiera numer VIN?“.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 4 Średnio: 3]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: