Akcja naprawcza Nissana dla pięciu modeli
Akcja serwisowa Nissana jest przeprowadzana na ogromną skalę. Najczęściej do serwisów ASO producenci wzywają od kilku do kilkudziesięciu tysięcy samochodów. W tym przypadku to nawet 1,38 miliona samochodów z Japonii, Stanów Zjednoczonych oraz Europy. Co jest zrozumiałe przy tak ogromnej liczbie, akcja naprawcza Nissana dotyczy kilku modeli, tj.:
- Nissan Kicks, Serena, Note i Leaf – nagłe przyspieszanie samochodu po wyłączeniu aktywnego tempomatu oraz możliwe zwarcia wyłączające silnik w trakcie jazdy.
- Nissan Aura – problemy z prawym przednim reflektorem (tylko na rynku japońskim i dotyczy 6434 egzemplarzy).
Dużo większy niepokój budzą problemy w Nissanach Kicks, Serena, Note i Leaf, ponieważ mogą doprowadzić do wypadku. Po wyłączeniu aktywnego tempomatu kierowca może oczekiwać, że samochód zacznie hamować silnikiem i zwalniać, dlatego przy zwiększaniu prędkości może nie zareagować i nie uniknie zderzenia. Groźne jest też nagłe zgaśnięcie jednostki napędowej. Nissan podkreśla, że na razie powyższe problemy nie doprowadziły do żadnego wypadku.
Przeczytaj też: “Hamowanie silnikiem – czym jest, jak to się robi i czy jest bezpieczne?”
Nie jest wykluczone, że wezwanie akcja serwisowa Nissana dotknie także właścicieli wymienionych modeli w Polsce. Dotyczy to zwłaszcza modelu Leaf, ponieważ tylko on – spośród wymienionych powyżej – jest sprzedawany w naszym kraju. Nie można wykluczyć także właścicieli Nissanów Note. To model wcześniej oferowany w Polsce, dlatego należy poczekać na podanie roczników egzemplarzy wzywanych do ASO.
Jak sprawdzić wezwania serwisowe ogłoszone dla Nissana?
Właściciele Nissanów mogą sprawdzić, czy ich auto jest objęte akcjami serwisowymi. Dotyczy to wszystkich Nissanów, szczególnie że akcje naprawcze nie ulegają przedawnieniu, a producent wykonuje je bezpłatnie. W przypadku Nissanów jest kilka metod weryfikacji, czy dany egzemplarz jest objęty akcją naprawczą, również, jeżeli to auto sprowadzane z zagranicy, tj.:
- bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie Obsługi Nissana;
- po rejestracji w aplikacji You+Nissan;
- poprzez Raport Historii Pojazdu;
- na stronie Komisji Europejskiej ec.europa.eu (przy autach sprowadzanych do Polski z innego państwa Unii Europejskiej);
- na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uokik.gov.pl;
- na stronie amerykańskiej agencji National Highway Traffic Safety Administration nhtsa.gov/recalls (przy autach sprowadzanych do Polski ze Stanów Zjednoczonych).
Akcje serwisowe Nissana w Raporcie Historii Pojazdu
Raport Historii Pojazdu jest generowany na podstawie indywidualnego numeru nadwozia – VIN. Zaletą sprawdzania akcji serwisowych w tej formie jest możliwość weryfikacji historii pojazdu. Raport VIN zawiera w sobie bowiem również:
- dane techniczne,
- fabryczne wyposażenie,
- informacje o szkodach,
- chronologiczną historię,
- archiwalne zdjęcia.
Kolejną zaletą jest weryfikacja auta w bazach kradzieżowych. To duża zaleta, jeżeli interesant chce nabyć samochód. Z kolei informacja o ogłoszonej akcji serwisowej pozwala zweryfikować, czy właściciel stawił się w ASO, a mechanicy usunęli problem. Jednak raport VIN pomaga także przy odsprzedaży, na przykład jako dokument dla potwierdzenia, że auto nie ma wypadkowej przeszłości.
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?”
FAQ – najczęściej zadawane pytania o akcję serwisową Nissana
Jakie modele obejmie akcja serwisowa Nissana?
Mowa o modelach Nissan Kicks, Serena, Note, Leaf oraz Aura. Akcja serwisowa dotyczy 1,38 mln aut użytkowanych w Europie, Japonii oraz Stanach Zjednoczonych.
Z jakiego powodu Nissan wzywa samochody do ASO?
W modelach Kicks, Serena, Note i Leaf może dojść do przyspieszenia auta po wyłączeniu aktywnego tempomatu. Możliwe jest też zwarcie skutkujące wyłączeniem silnika w trakcie jazdy. Natomiast w Nissanie Aura problem jest z prawym przednim reflektorem, aczkolwiek tylko w samochodach przeznaczonych na rynek japoński.
Jak sprawdzić, czy Nissan objął dany egzemplarz akcją serwisową?
Można to zrobić bezpośrednio w ASO, ale też poprzez raport VIN i po rejestracji w aplikacji You+Nissan. Inne opcje to strony UOKiK, ec.europa.eu (auta importowane z innych krajów UE) czy nhtsa.gov/recalls (auta importowane z USA).