Android Auto – czym jest i jak go zainstalować?

Udostępnij
Wasza ocena
Czym jest i jak działa aplikacja Android Auto?
Android Auto to bez wątpienia najlepszy sposób na obsługę smartfona i aplikacji w trakcie jazdy samochodem. To odpowiednik aplikacji CarPlay dla iPhone'ów. Jednak w tym przypadku jest to nieco bardziej skomplikowane. Przynajmniej w Polsce...

W artykule przeczytasz

Android Auto w Polsce

Niestety, aplikacja Android Auto nie jest na razie oficjalnie dostępna w Polsce, choć obsługuje język polski. Wpisanie jej nazwy w wyszukiwarce sklepu Google Play nie spowoduje, że znajdziemy wyszukiwaną apkę. Na razie nie wiemy, kiedy Android Auto będzie dostępny w Polsce, ale powinno to nastąpić w niedalekiej przyszłości. Jest to pewien problem, ale tylko teoretyczny, ponieważ aplikację można zainstalować ręcznie.

Jak zainstalować aplikację Android Auto?

W celu zainstalowania aplikacji należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

  1. Wejdź na stronę APKMirror i pobierz apkę Androida Auto.
  2. Uruchom plik na smartfonie i zainstaluj aplikację (jeżeli nie możesz jej zainstalować, w ustawieniach smartfona włącz opcję zezwalającą na instalację oprogramowania pochodzącego z nieznanego źródła).

Zainstalowana aplikacja działa pod kontrolą Androida. Jest ona kompatybilna z Android 5.0 Lollipop lub nowszej. Po instalacji oferuje wszystkie możliwości włącznie ze wsparciem dla Asystenta Google.

Aplikacja o dwóch trybach

Po zainstalowaniu aplikacji na smartfonie wystarczy zabrać smartfon do auta i podłączyć telefon — kablem lub przez łączność bezprzewodową. Z reguły potrzebny jest kabel USB, ponieważ tylko niektóre smartfony obsługują aplikację bezprzewodowo (m.in. Pixel i Pixel XL, Pixel 2 i Pixel 2 XL, Pixel 3 i Pixel 3 XL, Nexus 5X, Nexus 6P).

Sama apka działa w dwóch trybach. Pierwszy jest dostępny po podłączeniu smartfona do systemu infotainment, dzięki czemu interfejs aplikacji zostaje wyświetlony na ekranie w kokpicie samochodu.

Oczywiście Android nie ma tutaj dostępu do ustawień pojazdu, a ogranicza się do wybranych aplikacji i usług ze smartfona. Obsługuje się go z poziomu dotykowego ekranu, przyciskami czy pokrętłami w samochodzie.

Drugi tryb jest dla wszystkich. Nie ma wymogu posiadania odpowiedniego radia czy samochodu. Interfejs aplikacji jest wyświetlany na ekranie smartfona i właśnie telefon służy do obsługi aplikacji.

Oba tryby wspierają komendy głosowe wydawane w języku polskim. Obsługuje je Asystent Google, a więc przez polecenia głosowe można prosić o wybranie kontaktu, rozpocząć odtwarzanie muzyki czy wskazać cel nawigacji.

Jakie aplikacje obsługuje Android Auto?

Główny ekran aplikacji to prosty układ siatki z dużymi ikonami i skrótami do obsługi muzyki, centrum powiadomień i asystenta Google. Większość funkcji, jakie oferuje Android Auto, jest związanych z obsługą muzyki, nawigacji i innych podstawowych aplikacji typu car display, oczywiście włączając w to Asystenta Google’a.

Ograniczona funkcjonalność jest zrozumiała. Po pierwsze, kluczowe jest bezpieczeństwo, po drugie — zebrano tu najważniejsze aplikacje przydatne kierowcy podczas jazdy. Wśród nich są m.in.:

  • aplikacje do nawigacji (np. Mapy Google, Waze),
  • programy do odtwarzania muzyki (np. Spotify, YouTube Music, Apple Music, Google Play Muzyka, Deezer Music, Amazon Music),
  • komunikatory internetowe (np. Messenger, WhatsApp, Skype, Telegram, Signal),
  • programy do obsługi połączeń telefonicznych i SMS-ów.

Warto pamiętać, że aplikacje odtwarzane w samochodzie wyglądają inaczej aniżeli te na ekranie smartfonu. Są mocno ograniczone, będąc pozbawionymi rozbudowanego menu i dodatkowych opcji. Co ważne, daną aplikację w trybie samochodowym można uruchomić również na telefonie, choćby dla sprawdzenia, jak wygląda ona w tej mocno uproszczonej wersji.

Nie ulega więc wątpliwości, że aplikacja Android Auto to ciekawy dodatek, który warto mieć w swoim telefonie. 

Jeżeli z jakichś powodów korzystasz ze swojego smartfona podczas jazdy (choć lepiej tego nie robić), to bez wątpienia jest to aplikacja dla ciebie. Upraszcza ona korzystanie z telefonu w trakcie jazdy, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa. 

Przetestuj jeszcze przed wyruszeniem w drogę

Nie musisz już  odrywać rąk od kierownicy i skupiać swojej uwagi na ekranie smartfona. Jednak przed wyruszeniem w drogę po raz pierwszy z Android Auto sugerujemy dokładnie sprawdzić jakimi przyciskami samochodu możemy operować i jakie funkcje Android Auto one wywołują. Nie ma jednej instrukcji, ponieważ w każdym samochodzie wygląda to inaczej. 

W celu uniknięcia majstrowania przyciskami podczas jazdy – sprawdźmy je jeszcze przed wyruszeniem w drogę.

Z niecierpliwością czekamy na rozwój tej aplikacji i kolejne funkcje, jakie będzie ona mogła zaoferować kierowcom.

Cieszy też fakt, że coraz więcej producentów samochodów oferuje system infotainment, choć jak zostało wspomniane wyżej, nie jest on obowiązkowy dla działania i obsługi apki. W zasadzie wystarczy mieć smartfona z Androidem, aby cieszyć się z funkcjonalności, jaką niesie w sobie aplikacja Android Auto w samochodzie.

Znacznie poszerza ona możliwości samochodowego systemu multimedialnego i sprawia, iż zamienić się on może w multimedialne centrum rozrywki.

Dzięki aplikacji telefon mocno zyskuje na funkcjonalności. Przypomnijmy jeszcze, że od pewnego czasu kierowcy w telefonie mogą mieć również podstawowe dokumenty zmotoryzowanego. W usłudze mPojazd, o której szerzej piszemy w artykule pt. Dokumenty samochodu w smartfonie, można przechowywać cyfrowe wersje polisy ubezpieczeniowej, dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu.

Sprawdź również wpis dotyczący Apple CarPlay.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 7 Średnio: 4.7]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.