Lamborghini Revuelto – hybryda typu plug-in o mocy 1015 KM

Udostępnij
Wasza ocena
Lamborghini Revuelto

W artykule przeczytasz

Jak wygląda Lamborghini Revuelto 2024?

Głównym materiałem konstrukcyjnym modelu Lamborghini Revuelto jest włókno węglowe. To materiał, który zastosowano w kadłubie, ramie oraz wszystkich elementach nadwozia poza zderzakami i drzwiami. Między innymi właśnie dzięki zastosowaniu tego lekkiego i niezwykle wytrzymałego materiału, w połączeniu z potężną mocą udało się osiągnąć najlepszy w historii marki stosunek masy do mocy na poziomie 1,75 kg/CV (moc – 1015 KM, waga – 1776 kg).

W Revuelto łatwo dostrzec także nowy język stylistyczny marki, aczkolwiek również nawiązanie do innych modeli – prototypu Countacha z 1971 roku, Lamborghini V12, Diablo i Murciélago. Widoczne, zwłaszcza spoglądając na samochód z boku, są naleciałości Aventadora. Powtarza się także motyw “Y”, co przywołuje skojarzenia z lotnictwem, zwłaszcza z odrzutowcem F-35 Lightning II. Zresztą nie bez powodu twórcy określają kierowcę i pasażera Revuelto mianem pierwszego i drugiego pilota.

W wyraźnie kanciastym nadwoziu warto zwrócić uwagę m.in. na:

  • reflektory, tylne światła i duże boczne wloty powietrza o stylistyce “Y”;
  • sześciokątne zakończenia wysoko umieszczonych wydechów;
  • boczne żebra za przednimi kołami kierujące powietrze do wlotów znajdujących się wzdłuż nożycowych, wklęsłych drzwi;
  • wklęsły dach kierujący powietrze do tylnego skrzydła;
  • agresywnie wyglądający dyfuzor (chłodzi silnik i generuje dużą siłę docisku);
  • przedni splitter rozprowadzający powietrze z dala od przednich kół;
  • aktywne tylne skrzydło automatycznie dostosowujące się do sytuacji (sterowane między trzema trybami w celu osiągnięcia minimalnej lub maksymalnej siły docisku);
  • opony Bridgestone Potenza Sport o wymiarach 265/35R20 z przodu i 345/30R21 z tyłu (opcjonalnie odpowiednio 265/30R21 i 355/25R22).

 

Twórcy podkreślają, że w porównaniu z Aventadorem Ultimae, model Revuelto:

  • generuje o 66 proc. więcej siły docisku;
  • jest o 61 proc. bardziej aerodynamiczny;

 

Dodajmy, że w modelu zastosowano hamulce węglowo-ceramiczne. Z przodu na tarczach o rozmiarze 16,1 cali pracują zaciski dziesięciotłoczkowe, z tyłu zastosowano zaciski czterotłoczkowe na 15,4-calowych tarczach.

Lamborghini Revuelto – wymiary:

  • długość – 4947 mm;
  • szerokość – 2033 mm;
  • wysokość – 1120 mm;
  • rozstaw osi – 2779 mm.

 

Przeczytaj też: “Mazda 6 20th Anniversary – edycja specjalna

Revuelto w kabinie

Motyw “Y” widoczny jest nie tylko na zewnątrz, ale też w kabinie. Efektywna jest deska rozdzielcza. Kierowca otrzymuje także trzy ekrany cyfrowe:

  • 12,3-calowy wyświetlacz jako wirtualny kokpit;
  • 8,4-calowy wyświetlacz z systemem informacyjno-rozrywkowym;
  • 9,1-calowy ekran przed pasażerem wyświetlający najważniejsze informacje o pojeździe.

 

Ekrany 8,4- oraz 9,1-calowe są wyświetlaczami dotykowymi, które mogą być obsługiwane również głosowo dzięki integracji z Alexą. Jako że pasażer jest tutaj określany mianem drugiego pilota, podobnie jak w samolotach, aby odciążyć kapitana, może m.in. obsługiwać klimatyzację, nawigację czy muzykę. Wszystko dlatego, że niektóre dane można przesuwać pomiędzy wyświetlaczami. Wystarczy wykonać jeden prosty ruch dwoma palcami.

Lamborghini Revuelto to samochód 2-osobowy. Wnętrze jest wystarczająco przestronne. Wygodne i łatwe jest też wsiadanie oraz wysiadanie, oczywiście mając na uwadze auta tej klasy. Na uwagę zasługuje także sporo wolnej przestrzeni za fotelami, gdzie znajduje się półka, na przykład na niewielką torbę.

Lamborghini Revuelto 2024

Włosi chwalą się również, że firma używa materiałów pochodzących z recyklingu, dzięki czemu jest bardziej przyjazna środowisku nie tylko poprzez elektryfikację. Dotyczy to m.in. tapicerki będącej połączeniem skóry i mikrofibry wykonanej z poliestru wytwarzanego w procesie recyklingu.

Napęd Lamborghini Revuelto – V12 i trzy silniki elektryczne

Lamborghini bardzo często nazywa swoje samochody po hiszpańskich bykach. Tak jest także tym razem, ponieważ nazwa Revuelto pochodzi od byka walczącego w Barcelonie w Katalonii. W języku hiszpańskim oznacza on krnąbrny i pomieszany, co może odnosić się do wyglądu i charakteru, ale także napędu.

Podstawą napędu jest silnik V12 o pojemności 6,5 l. Jest to jednak zupełnie nowy silnik – lżejszy i mocniejszy – który ma moc 825 KM przy 9250 obr/min. Oprócz tego samochód wyposażono w trzy silniki elektryczne – dwa dla przednich kół i trzeci o mocy 150 KM przy ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Łącznie Revuelto dostarcza napęd na cztery koła o mocy 1015 KM. Do “setki” auto rozpędza się w 2,5 s, a do 200 km/h poniżej 7 s. Prędkość maksymalna to 350 km/h. Moc samego napędu elektrycznego to 180 KM.

Model wyposażono w akumulator trakcyjny o pojemności 3,8 kWh brutto. To niewiele i wystarczy na pokonanie w trybie bezemisyjnym ok. 15 km. Jednak ważne, że auto szybko odzyskuje energię z hamowania. Jest to możliwe dzięki wydajnym prądnicom na przedniej osi, które gwałtownie oddają dużo momentu obrotowego, ale też szybko rekuperują przy każdej okazji. Ładowanie baterii prądem stałym DC o mocy do 7 kW zajmuje pół godziny. Jednak ładowanie przy wykorzystaniu silnika spalinowego trwa już jedynie około sześciu minut.

Hybryda ma aż trzynaście trybów jazdy, w tym jeden całkowicie bezemisyjny. Dodatkowy napęd elektryczny pozwala więc oszczędzać paliwo, uzupełniać osiągi oraz daje możliwość poruszania się w strefach, gdzie to możliwe tylko w trybie bezemisyjnym. Znacząco, w porównaniu z Aventadorem Ultimae, zmniejszono także emisję CO2 (spadek o 30 proc.).

Lamborghini Revuelto 2024 – cena

Na razie Włosi wyprodukowali kilkadziesiąt egzemplarzy przedprodukcyjnych. Ruszyła już również produkcja samochodów zamówionych przez klientów. Jednak produkcja idzie powoli, a to dlatego, że na tym etapie producent przywiązuje dużą wagę do każdego szczegółu i kontroli jakości. Między innymi każdy silnik przechodzi testy na hamowni. Dla porównania, w przypadku masowo produkowanych aut, takie testy przechodzi do 10 proc. jednostek napędowych.

Oczywiście każdy, kto chce mieć w garażu Lamborghini Revuelto, musi liczyć się z wysokim wydatkiem. Cena auta to ok. 500 000 euro. Pierwsze zamówione egzemplarze trafią do klientów pod koniec 2023 roku.

Przeczytaj też: “Alfa Romeo Tonale PHEV – pierwsza hybryda plug-in od Włochów

FAQ – najczęściej zadawane pytania o model Lamborghini Revuelto

Jakim samochodem jest Lamborghini Revuelto?

Revuelto to hybryda typu plug-in, która ma wyznaczać nowy rozdział w historii włoskiej marki. Ten supersamochód jest następcą Lamborghini Aventadora.

Jaki napęd ma Lamborghini Revuelto?

Sercem układu jest wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 l oraz mocy 825 KM. Poza tym samochód ma dwa silniki elektryczne na przedniej osi oraz jeden o mocy 150 KM przy ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Łączna moc układu hybrydowego liczy sobie aż 1015 KM. Samochód 100 km/h osiąga w 2,5 s, z kolei jego prędkość maksymalna to 350 km/h.

Ile kosztuje Lamborghini Revuelto?

Za włoskie Revuelto ze stajni Lamborghini należy zapłacić w okolicach 500 000 euro. Pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec 2023 roku.

zdjęcia: media.lamborghini.com

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.