Renault Arkana debiutuje na Polskim rynku – galeria, cennik, wyposażenie

Udostępnij
Wasza ocena
Renault Arkana sylwetka
Nawet styl jest hybrydowy – rasowa linia i sportowa dynamika Nowego Renault Arkana nie wpływają na ilość miejsca w kabinie, cenę czy wydajność energetyczną. To kluczowe atuty tego SUVA-a o sportowym wyglądzie i dużej kabinie.

W artykule przeczytasz

Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – sportowego SUV-a, który wyłamuje się z obowiązujących kanonów. Renault jest jednym z pierwszych producentów popularnych samochodów, który proponuje w Europie SUV-a o wyglądzie coupé. Dotychczas takie wersje oferowały głównie marki premium. Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Mégane, Kadjar) o model z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój.

Oferowany przez Renault model Arkana jest SUV-em nowej generacji, obdarzonym wyrazistą hybrydową osobowością, na którą składa się zarówno jego stylistyka, jak i napęd. Łączy wysoką, dającą poczucie pewności pozycję za kierownicą, wyjątkowo przestronne wnętrze i nadzwyczaj pojemny bagażnik z innowacyjnym, wyróżniającym się, sportowym stylem nadwozia. Jest prekursorem nowej wizji SUV-a, wzbudzającego silniejsze emocje
i bardziej dynamicznego, o imponującej, muskularnej sylwetce, zwłaszcza w wersji R.S. Line. Arkana spełnia też najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, o czym świadczy maksymalna ocena 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Samochód będzie oferowany z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z innowacyjnym napędem
E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).

Nowy model spełnia bardzo zróżnicowane oczekiwania rynków zagranicznych. Jest świadectwem światowego wymiaru Grupy Renault i jej umiejętności coraz dynamiczniejszego zdobywania nowych rynków. Jest oczywiście dostosowywany pod względem technicznym do potrzeb każdego rynku. Nowa Arkana przeznaczona na rynki europejskie jest zbudowana na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez Alians, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura.

Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.

Design nadwozia

Unikatowa konstrukcja, sportowy charakter

Nowe Renault Arkana wprowadza nowy rodzaj nadwozia w gamie marki: SUV-a o sportowej sylwetce. Styl nadwozia umiejętnie łączy elegancję i solidność, a w wersji R.S. Line ma jeszcze bardziej wyrazisty charakter.

Hybryda także pod względem stylu - SUV Coupe

Nowa Arkana to przykład niepowtarzalnego hybrydowego stylu. Duży prześwit (199 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami idealnie wpisuje się w stylistykę SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony zderzaków z przodu i z tyłu nadwozia oraz poszerzenia nadkoli. Natomiast opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej, sięgająca aż po tylną klapę, współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę i podkreśla dynamikę, typową dla stylu SUV-ów coupé.

Elegancki i budzący wrażenie solidności przód

Grill Nowego Renault Arkana z dużym logo marki pośrodku nadaje modelowi elegancki, wyrafinowany wygląd, podkreślony chromowanymi elementami. Mocno zaakcentowana linia przedniego zderzaka wzmacnia dynamiczny styl, a osłona podwozia budzi wrażenie solidności.

Charakterystyczny układ świateł

Świata 100% LED mają charakterystyczny dla marki kształt litery C (C-Shape) i w udany sposób eksponują elegancję i dynamikę Arkany. Podobny kształt mają tylne światła połączone pasem, który biegnie przez całą szerokość klapy. Układ świateł pozwala wyróżnić samochód wśród innych i doskonale podkreśla napięte i eleganckie linie nadwozia.

Sylwetka z profilu

Linia nadwozia widziana z boku jest jednym z najbardziej charakterystycznych wyróżników modelu. Pozwala już na pierwszy rzut oka rozpoznać Nową Arkanę z jej dynamiczną sylwetką SUV-a i niepowtarzalną mieszanką elegancji, siły i sportowego charakteru. Nowy model ma duże koła o średnicy 690 mm (felgi aluminiowe 17” i 18”), długość całkowitą 4 568 mm i stosunkowo niewielką wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm. Takie proporcje dodają sylwetce płynności. Klasę samochodu podkreślają chromowane elementy ozdobne: obramowania szyb, boczne listwy ochronne i wstawki w przednich nadkolach.

Kolory lakieru i obręcze kół

W momencie wprowadzenia do sprzedaży Nowa Arkana jest oferowana w siedmiu kolorach nadwozia: Biel Arktyczna  (niemetalizowany), Biały Universe, Czerń Nocy, Szary Metalic, Niebieski Zanzibar, Czerwony Flamme i Pomarańczowy Valencia (wyłącznie w wersji R.S. Line). Dostępny w opcji czarny lakier dachu podkreśla dynamikę samochodu. Oferta obejmuje również trzy modele kół o średnicy 17 i 18 cali.

Wersja R.S. Line

Nowe Renault Arkana jest dostępne w wersji R.S Line opracowanej przez Renault Sport, aby spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy szukają samochodu, wyróżniajacego się dynamicznym designem.

Arkana jest czwartym modelem w gamie Renault po Clio, Capturze i Nowym Megane,
w którym pojawi się nowa wersja R.S. Line, stawiająca na elegancję w sportowym wydaniu. Swój styl czerpie z DNA Renault Sport i kultowego Nowego Megane R.S. Wyrazistą stylistykę doskonale podkreśla kolor lakieru Pomarańczowy Valencia opracowany specjalnie dla tej wersji i wystrój w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1, inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1. Wersja ma specjalny zderzak i obręcze kół Silverstone z czerwonymi akcentami kolorystycznymi. Na nadkolu widoczny jest emblemat R.S. Line, a z tyłu uwagę zwraca podwójna chromowana końcówka wydechu i osłona podwozia wykończona
w ciemnym, metalizowanym kolorze, podobnie jak listwa F1 i przednia osłona podwozia.

Stylistykę Nowej Arkany R.S. Line można dodatkowo wzbogacić dostępnym w opcji pakietem Color Design z przednią i tylną osłoną podwozia oraz listwą ochronną w dolnej części drzwi w kolorze nadwozia w połączeniu z czarnym dachem i spojlerem lakierowanym na błyszczący czarny kolor.

Wersja R.S. Line ma specjalny wystrój wnętrza z karbonowym wykończeniem deski rozdzielczej i paneli drzwi oraz biegnącą w górnej części deski czerwoną listwą ozdobną. Ma także czarną podsufitkę. Na pokrytej perforowaną skórą kierownicy i tapicerce ze skóry łączonej z zamszem zobaczymy eleganckie czerwone sportowe przeszycia, którymi ozdobione są również panele drzwi. Na pasach bezpieczeństwa pojawia się delikatna czerwona linia. Całości dopełniają aluminiowe pedały, dźwignia zmiany biegów „e-shifter”
(w wersjach z napędem E-TECH Hybrid) i emblematy R.S. Line.

Wersja R.S. Line jest dostępna w samochodach z napędem E-TECH Hybrid i z napędem mikrohybrydowym TCe 140, a w czwartym kwartale 2021 roku również z jednostką TCe 160.

Cyfrowy zespół zegarów

Nowe Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25” (w zależności od wersji) pozwala na bardzo intuicyjną personalizację ustawień wpływających na doznania z jazdy. Umieszczony obok środkowy ekran easy link o przekątnej 7 lub 9,3” sprawia, że nowy model znajduje się w czołówce pod względem powierzchni wyświetlaczy w tej klasie.

Środkowa konsola

W środkowej konsoli znajduje się duży schowek z ładowarką indukcyjną do smartfonów oraz boczne schowki, a także kieszeń siatkowa od strony pasażera. W konsolę wbudowano również automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją  „Auto hold”, dostępny od wersji Intens. Również od wersji Intens nad konsolą jest umieszczony duży pionowy ekran dotykowy o przekątnej 9,3”, który sprawia że wnętrze kabiny wygląda bardzo nowocześnie. W wersji Zen jest dostępny poziomy ekran 7”.

Dźwignia zmiany biegów

Podobnie jak w wyższych wersjach Captura, również w wersji Arkany E-TECH Hybrid R.S. Line jest dostępna dźwignia „E-shifter” (bez cięgien mechanicznych).

Deska rozdzielcza

Deska rozdzielcza Nowego Renault Arkana przyciąga wzrok elegancką konstrukcją doskonale wpisującą się w styl nadwozia i nowoczesną ergonomię. Górna część deski jest pokryta miękkim, przyjemnym w dotyku obiciem. Poszczególne poziomy wyposażenia różnią się listwą wykończeniową.

Obicia

Już w podstawowej wersji wyposażenia zobaczymy chromowane klamki drzwi i nawiewy
i pokrytą skórą gałkę dźwigni zmiany biegów. W drugim poziomie wyposażenia skóra pojawia się również na kierownicy, a chromowane obramowania wokół uchwytów na kubki
i na desce rozdzielczej. Górna część paneli drzwiowych jest wykończona miękkim obiciem.

Schowki i możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych

Oprócz indukcyjnej ładowarki w konsoli Nowe Renault Arkana jest wyposażone w cztery gniazda USB (po dwa z przodu i z tyłu), które umożliwiają podłączenie i ładowanie przenośnych urządzeń. W kieszeni w tylnych drzwiach zmieści się butelka o pojemności
1,5 l.

Komfort

Dzięki wysoko umieszczonemu siedzeniu kierowca ma zapewniony komfort i ergonomię.
W zależności od poziomu wyposażenia pasażerowie siedzący na tylnych miejscach dysponują szerokim, składanym środkowym podłokietnikiem. W tył środkowej konsoli wbudowano regulowane nawiewy powietrza. W każdej wersji modelu automatyczna klimatyzacja jest montowana z systemem oczyszczania powietrza.

Otwierany dach

W zależności od wersji, Nowe Renault Arkana może być wyposażone w otwierany dach nad przednimi siedzeniami doskonale doświetlający wnętrze.

Tapicerka

Kabina Nowego Renault Arkana jest jeszcze piękniejsza dzięki nowym wzorom tapicerek. Podstawowa wersja ma tapicerkę tkaninową. W wyższych poziomach wyposażenia pojawia się tapicerka ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną, a tapicerka skórzana dostępna jest w opcji. Wersja R.S. Line jest natomiast wyposażona w tapicerkę ze skóry łączonej z zamszem.

Przestronne wnętrze

Nowa Arkana ma niespotykanie przestronne wnętrze jak na tak sportową sylwetkę, zwłaszcza na tylnych miejscach, gdzie promień na wysokości kolan wynosi aż 211 mm, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie. Wzorcowa w tym segmencie jest też ilość miejsca na stopy (305 mm) na tylnych siedzeniach, podobnie jak wynosząca 862 mm odległość od siedziska do dachu.

Pojemny bagażnik

Pod względem możliwości załadunku Nowe Renault Arkana dysponuje bardzo pojemnym bagażnikiem (513 litrów i 480 litrów w wersji E-TECH Hybrid), z zestawem naprawczym. Znajduje się w nim podłoga bagażnika, którą można w zależności od potrzeb umieścić
w dolnym położeniu, żeby zwiększyć pojemność bagażnika lub w górnym, żeby było łatwiej załadować ciężkie bagaże. W tej konfiguracji możemy po złożeniu tylnej kanapy (składanej w układzie 1/3-2/3) uzyskać całkowicie płaską podłogę.

Silniki - wybór jednostek napędowych Renault Arkana

Nowa Arkana jest wyposażona w technologię E-TECH Hybrid 145 KM, a także korzysta
z wysokowydajnych silników TCe moc 140 km lub 160 km w 12-woltowej wersji mikrohybrydowej, zapewniającej większą wydajność, szybkość reakcji i przyjemność z jazdy.

E-TECH Hybrid 145 – zacznij korzystać z możliwości zelektryfikowanych napędów

Po modelach Clio, Captur i Nowe Megane, Renault kontynuuje upowszechnianie innowacyjnej technologii hybrydowej E-TECH i wprowadza ją w Nowym Renault Arkana. Zastosowany napęd „full hybrid” jest taki sam jak montowany w Clio E-TECH Hybrid.

Technologia napędu hybrydowego opiera się na rewolucyjnym rozwiązaniu, które zostało objęte ponad 150 wnioskami patentowymi. Wykorzystano w niej bogate doświadczenie Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie odzyskiwania energii. Technologia napędu E-TECH Hybrid jest oparta na szeregowo-równoległym układzie hybrydowym. Posiada liczne zalety: zapewnia maksymalną liczbę możliwych kombinacji działania między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym i umożliwia maksymalną redukcję emisji CO2 podczas jazdy.

W skład napędu E-TECH Hybrid 145 KM wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy Aliansu Renault-Nissan nowej generacji o pojemności 1,6 l.  Silnik jest przystosowany do technologii napędu hybrydowego i wyposażony w ograniczający emisję zanieczyszczeń filtr cząstek stałych. Ma moc 69 kW (94 KM) i jest wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW.

Zespół napędowy współpracuje z innowacyjną, wielotrybową skrzynią biegów. Rewolucyjne w swej koncepcji połączenie silników elektrycznych i skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym zapewnia optymalną, płynną zmianę przełożeń. Konstrukcja ta jest synonimem najwyższej sprawności energetycznej i owocem bogatego doświadczenia Renault w Formule 1.

Dzięki umieszczonemu w bagażniku litowo-jonowemu akumulatorowi trakcyjnemu
o pojemności 1,2 kWh (230 V), napęd hybrydowy E-TECH pozwala znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. W ten sposób nawet przez 80% czasu jazdy po mieście można poruszać się w trybie w 100% elektrycznym, co pozwala obniżyć o 40% zużycie paliwa
w cyklu miejskim w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym. Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid zużywa w cyklu mieszanym 4,9 l/100 km i emituje 112 g CO2/km (zgodnie
z WLTP).

Podobnie jak w samochodach elektrycznych, akumulator trakcyjny jest tutaj doładowywany podczas zwalniania i hamowania. Możliwe jest także jego doładowywanie za pośrednictwem silnika spalinowego, gdy ten pracuje na optymalnych obrotach, z wykorzystaniem nadmiaru mocy niezużytej do napędzania samochodu. Technologia zapewnia bezgłośną pracę
i wysoki poziom komfortu przy równoczesnym ograniczeniu strat energii.

W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość
75 km/h.

Napęd E-TECH Hybrid o mocy 145 KM jest dostępny we wszystkich wersjach Nowego Renault Arkana, łącznie z poziomem wyposażenia R.S. Line. Technologia ta pozwoli kierowcy cieszyć się rasowym stylem i dynamiczną jazdą przy pełnym wykorzystaniu technologii zapewniającej maksymalną efektywność energetyczną i wszechstronność.

Mikrohybryda TCe 140 i TCe 160: oszczędność, elastyczność i wysoka kultura pracy

Nowe Renault Arkana jest również dostępne we wszystkich poziomach wyposażenia
z napędem mikrohybrydowym z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1.3 TCe. Technologia napędu mikrohybrydowego polega na dodaniu rozrusznika-alternatora współpracującego z litowo-jonowym akumulatorem 12V umieszczonym pod siedzeniem pasażera.

Ten oszczędny i wydajny mikrohybrydowy napęd benzynowy zapewnia dużą przyjemność prowadzenia przy jednoczesnym spełnianiu najostrzejszych wymagań pod względem niezawodności i trwałości. Współpracuje z 7-stopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów EDC i będzie oferowany w dwóch wersjach: 140 KM (w dniu debiutu rynkowego) i 160 KM (od czwartego kwartału 2021 roku).

Zastosowana w Nowym Renault Arkana technologia mikrohybrydowa 12V usprawnia działanie systemu Stop & Start i umożliwia odzyskiwanie energii w fazach zwalniania. Umożliwia także wyłączanie silnika spalinowego w fazach hamowania. Ponadto rozrusznik-alternator i akumulator 12V zapewniają wspomaganie silnika spalinowego w fazach największego zużycia energii, czyli przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu. Napęd mikrohybrydowy przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet o 8% i emisji CO2 nawet o 8,5%, zapewniając zarazem płynniejsze ruszanie z miejsca i większy komfort prowadzenia.

Mikrohybrydowy napęd z silnikiem benzynowym 1.3 TCe jest również wyposażony w filtr cząstek stałych, którego zadaniem jest eliminacja cząstek stałych ze spalin poprzez ich wychwytywanie w mikroporowatej strukturze filtra, automatycznie regenerującego się
w regularnych odstępach czasu.

Nowe Renault Arkana w wersji mikrohybrydowej TCe 140 dysponuje momentem obrotowym
260 Nm, dostępnym w przedziale od 1 750 do 3 500 obr./min. Jest to o 10 KM i o 20 Nm więcej w porównaniu do poprzedniego silnika 1.3 TCe 130. Arkana to wyjątkowo udane połączenie oszczędności, elastyczności i przyjemności z jazdy. W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 5,8 l/100 km, a emisja CO2 132 g/km (wartości WLTP).

Dla osób poszukujących bardziej dynamicznego auta Nowa Arkana będzie także dostępna
z napędem mikrohybrydowym 1.3 TCe w wersji o mocy 160 KM, zapewniającej krótsze czasy reakcji i większą przyjemność z jazdy przy zachowaniu umiarkowanego poziomu zużycia paliwa i emisji spalin. Wersja ta trafi do sprzedaży w ostatnim kwartale bieżącego roku.

Polski cennik Renault Arkana 2021

Ceny katalogowe

TCe 140 EDC
TCe 160 EDC*
E-TECH 145 Hybrid

ZEN

111 900

119 900

Intens

122 900

126 900

130 900

R.S Line

134 900

138 900

142 900

*Wersja dostępna od produkcji październik 2021

Ocena naszych czytelników
[Suma: 9 Średnio: 4.4]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty 14 Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

cykl Atkinsona

Cykl Atkinsona

Czym jest Cykl Atkinsona? Cykl Atkinsona to odmiana cyklu Otto, który został zaprojektowany w celu

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.