Honda_HR-V_e_HEV_2021
Nowa hybrydowa Honda HR-V e:HEV pod koniec 2021 roku trafi do pierwszych polskich klientów. Stworzony od podstaw przez Hondę układ i-MMD zapewni najnowszemu SUV’owi marki charakterystykę jazdy zbliżoną do aut elektrycznych i niespotykaną dotychczas oszczędność paliwa. System sprawdzi się w szczególności w warunkach miejskich. Rozwiązania technologiczne w nowej HR-V e:HEV bazują na 20 latach doświadczeń marki w produkcji napędów hybrydowych.

W artykule przeczytasz

Najnowszy subkompaktowy SUV Hondy HR-V będzie kolejnym modelem marki z oznaczeniem e:HEV (Hybrid Electric Vehicle). W skład układu napędowego w pojazdach z tej grupy wchodzi zaawansowany zespół hybrydowy z dwoma silnikami elektrycznymi. Nowy HR-V e:HEV to jeden z najważniejszych i jednocześnie ostatnich kroków na drodze pełnej elektryfikacji gamy modelowej Hondy do 2022 roku.

Dynamiczny i oszczędny

Hybrydowy układ i-MMD powstał z myślą o połączeniu przyjemności z jazdy, wynikającej z dynamicznego charakteru napędu, doskonałych osiągów oraz wyjątkowej oszczędności paliwa. W nowej Hondzie HR-V e:HEV dwa kompaktowe, wydajne silniki elektryczne, współpracują z 1,5-litrową jednostką benzynową i-VTEC. Moc układu to 96 kW (131 KM). Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynosi 253 Nm.

Zobacz galerię zdjęć nowej Hondy HR-V 2021

Silnik benzynowy jedynie wspomaga elektryczny

Głównym wyróżnikiem układu i-MMD w nowej Hondzie HR-V e:HEV jest przeniesienie napędu na koła wprost z jednego z silników elektrycznych. Jednostka benzynowa pełni rolę wspomagającą. Efektem takiego rozwiązania jest natychmiastowa reakcja na naciśnięcie pedału gazu. W prowadzeniu nowy HR-V e:HEV przypomina więc auta w pełni elektryczne. Pod względem ekonomiki hybryda typu i-MMD oferuje najwięcej korzyści podczas jazdy miejskiej. Na krótkich trasach w mieście silnik elektryczny może być używany bez udziału jednostki benzynowej nawet przez ponad 80% czasu.

3 tryby jazdy Hondy HR-V 2021

Napęd w nowym SUV Hondy może działać w trzech różnych trybach, które przełączają się automatycznie, w zależności od warunków i stylu jazdy. Podczas poruszania się z niskimi i średnimi prędkościami HR-V e:HEV może korzystać jedynie z silnika elektrycznego. Przejście w tryb hybrydowy następuje, gdy styl jazdy wymaga wysokiego momentu obrotowego. Podczas jazdy na trasie, ze stałymi wyższymi prędkościami, napęd przejmuje silnik benzynowy. Wówczas pracuje jedynie w optymalnym dla niego zakresie obrotów – kiedy jego sprawność cieplna jest najwyższa, a spalanie najniższe.

Odrobinę historii – rozwój jednostki napędowej

Wyjątkowe osiągi nowego HR-V e:HEV to efekt ponad 20 lat badań i rozwoju Hondy w zakresie silników na paliwa alternatywne i z technologiami poprawiającymi oszczędność. Pierwszym modelem marki z napędem hybrydowym był Insight z 1999 roku. Zastosowany w nim układ IMA był konfiguracją równoległą. Główną rolę odgrywał silnik benzynowy. Jednostka elektryczna wspomagała go w razie potrzeby. Kolejnym ważnym kamieniem milowym w historii elektryfikacji Hondy był rok 2003 rok, kiedy to model Civic Hybrid – jako pierwszy w historii samochód z napędem hybrydowym – uzyskał certyfikat pojazdu o częściowo zerowej emisji – AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero-Emission Vehicle) od Kalifornijskiej Rady ds. Zasobów Powietrznych (CARB). W 2010 roku Honda wprowadziła sportowe coupe CR-Z. Był to pierwszy na świecie samochód hybrydowy, wyposażonym w manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach. Kierowca dysponował trzema trybami jazdy – SPORT, ECON i NORMAL. Zaprezentowany w 2016 roku NSX był pierwszym, masowo produkowanym supersamochodem, w którym zastosowano zaawansowany sportowy układ hybrydowy. W 2019 na rynku europejskim miała premierę Honda CR-V Hybrid. Był to pierwszy hybrydowy SUV Hondy oferowany na starym kontynencie.

W trosce o środowisko

Wyeliminowanie negatywnego wpływu na środowisko jest aktualnie jednym z głównych kierunków działań Hondy. Do 2022 roku wszystkie główne modele marki w Europie będą zelektryfikowane. Honda wyznaczyła sobie także 2050 rok na osiągnięcie globalnie pełnej neutralności węglowej. Firma zakłada przyjęcie wielotorowego podejścia do źródeł energii, w tym paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla, rozszerzenie stosowania baterii wielokrotnego użytku i próby opracowania produktów wykonanych w 100% z tworzyw przyjaznych dla środowiska. Plany elektryfikacji sektora samochodowego obejmować będą także sukcesywne zwiększanie udziału akumulatorowych pojazdów elektrycznych (EV) i pojazdów elektrycznych z ogniwami paliwowymi (FCV) w całkowitej sprzedaży jednostkowej na wszystkich głównych rynkach. Celem Hondy jest osiągnięcie w tym obszarze poziomów: 40% do 2030 roku, 80% do 2035 roku, 100% do 2040 roku.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

cykl Atkinsona

Cykl Atkinsona

Czym jest Cykl Atkinsona? Cykl Atkinsona to odmiana cyklu Otto, który został zaprojektowany w celu

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.