Honda CRV hybrid – opinie i nasz test

W artykule przeczytasz

Hybrydowa Honda CRV z bezstopniową skrzynią biegów e-CVT. Jak się sprawuje i co ma do zaoferowania? Sprawdźcie to razem z nami.

Honda CRV hybrid jest następcą Hondy CRV, która zadebiutowała w 1995 roku podczas Salonu Samochodowego w Tokio. Z uwagi na tamte czasy można powiedzieć, że była jednym z pierwszych przedstawicieli raczkującego segmentu crossover-ów czy późniejszych SUV-ów. W Europie pojawiła się w 1997 roku i od razu stała się bestsellerem stanowiąc alternatywę dla Toyoty RAV4.

W kolejnych latach Honda prezentowała następne generacje modelu i wszystkie cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Oferowana była z napędem benzynowym, jako DIESEL o wysokiej mocy i wysokim momentem obrotowym. Obecnie (od 2021 r.) sławna Honda CR-V jest dostępna tylko i wyłącznie w hybrydowym napędzie.

To ze względu na nowe limity emisji CO2 wprowadzone przez UE i stanowiące średni limit emisji CO2 na samochód na poziomie 95 gr/km. Przekroczenie tego limitu w całkowitej flocie producenta wiąże się z płaceniem dotkliwych kar.

To dlatego właśnie producenci Hondy CRV zrezygnowali z jej spalinowego odpowiednika. Silnik benzynowy w tym modelu jest wspomagany przez napęd elektryczny, który samoczynnie ładuje się podczas jazdy. Dlatego nie trzeba podłączać pojazdu do sieci i planować podróży wzdłuż stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Honda bowiem wytwarza sama energię podczas jazdy.

Honda crv hybrid – sylwetka

Auto prezentuje się nowocześnie. Masywny przód przyciąga uwagę. Prawdopodobnie fakt debiutu modelu na rynku w USA pod koniec 2017 roku, wpłynęło na aktualny design Hondy.

Tylne światła umieszczone są dość wysoko, co jednym może się podobać, a innym nie. Bagażnik otwiera się automatycznie ruchem nogi, a jego pojemność w stosunku do wersji spalinowej przez obecność pod podłogą silników elektrycznych jest mniejsza o 64l. Wynosi 497 l.

Zobacz galerię Hondy CRV

Sylwetka choć wygląda masywnie ma sportowy charakter zawdzięczany dzięki dynamicznym przetłoczeniom karoserii. Jednym kojarzy się z Toyotą RAV4, a inni widzą w niej Mitsubishi Outlandera  – podobno lampy produkowane są w tej samej fabryce.

Wnętrze

W środku cr v hybrid prezentuje się bardzo dobrze. Nasza redakacja miała możliwość testowania hybrydowej cr v-ki w najwyższej wersji wyposażenia executive. Cena tego  modelu zaczyna się od 193 900 zł. Jednak podstawowy model z hybrydowym układem napędowym  w wersji elegance dostaniecie już za 156 400 pln.

Honda CRV - ceny

Wersja executive ma skórzane fortele, na kokpicie miękkie elementy przeplatające się z twardymi plastikami. Jednak wszystko jest bardzo dobrze spasowane, nic tu nie skrzypi. Całość wygląda bardzo elegancko.

Wstawki imitujące drewno wydają się być trochę staromodne, ale z pewnością nadają charakteru wnętrzu. Podłokietnik jest miękki, a kierowca obok kolana ma również wstawkę z miękkiego materiału. 

Zdjęcia wnętrza Honda CRV

Ekran dotykowy, czy jak to nazywa honda system informacyjno-rozrywkowy posiada  funkcje Android Auto i Apple Car. Daje to niezwykle łatwy dostęp do ulubionych funkcji. Działa płynnie, jest intuicyjny i nie zawiesza się. 

W wersji executive na wyposażeniu mamy coś czego nie zobaczycie w pozostałych niższych wersjach wyposażenia. Jest to tzw. headup display – czyli wysuwana przezroczysta szyba z kokpitu, na której wyświetlane są niektóre funkcje.

Zakres wyświetlanych funkcji możemy ustawić bezpośrednio z koła kierownicy. Czy jest to przydatne, czy bardziej rozprasza? To już chyba indywidualna kwestia każdego kierowcy…

Do dyspozycji  jest również ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, co będzie na pewno użyteczne zarówno dla kierowcy jak i pasażerów.

Z tyłu miejsca na nogi jest naprawdę dużo. Nasz redakcyjny kolega wysoki na 1,90 m miał jeszcze spory zapas. I nad głową również. Wersja executive  wyposażona jest również w pasy bezpieczeństwa z silniczkiem napinającym pas zarówno po zapięciu, jaki i podczas gwałtownych manewrów.

Zdjęcia bagażnik CRV

Jazda testowa Hondą CRV hybrid

Prezentowana tutaj Honda jest wyprodukowana w technologii hybrydowej, jednak nie jest to napęd hybrydowy jaki być może kojarzycie u innych producentów…Zaawansowana technologia hybrydowa HONDY jest inna i polega w dużym uproszczeniu na generowaniu prądu przez silnik spalinowy dla silników elektrycznych. Takie podejście nie tylko zmniejsza emisję spalin, ale obniża koszty jazdy, redukując znacznie zużycie paliwa.

Średnie spalanie po mieście wynosi ok. 5-7 l/100 km, co jak na takiego olbrzyma jest naprawdę dobrym wynikiem. Poza miastem przy poruszaniu się z większymi prędkościami spalanie rośnie do 7-8 l, a jadąc powyżej 140 km/h spalanie wzrasta do 8-9 litrów.

Hondę prowadzi się naprawdę dobrze. Auto dobrze trzyma się drogi, przy większych prędkościach również. Jak na swoje gabaryty jest całkiem zwrotna. Co więcej, wersja hybrydowa ma lepsze przyspieszenie od wersji spalinowych!

Do 100 km/h rozpędza się w 8,3 sec., a od 90 do 120 km/h w 4,9 sec. Jednak auto naszym zdaniem ma raczej miejski niż sportowy charakter.

Inteligentne tryby jazdy Hondy CRV automatycznie zmieniają się podczas jazdy, optymalizując osiągi w różnych warunkach. Skrzynia biegów jest bezstopniowa, dlatego nie ma klasycznej wajchy zmiany biegów.

Skrzynia e-cvt zachowuje się  bardzo dobrze. Tryby jazdy przełączają się płynnie, bez szarpnięć. Zdecydowanie nadąża ona za tym co dzieje się na drodze.

Jazda w trybie całkowicie elektrycznym

Mamy również przycisk EV pozwalający wymusić jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, jednak automatyczne sterowanie tym systemem również zdaje egzamin. Dodatkowo Honda ta ma możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania silnikiem. Do tego służą manetki po obu stronach kierownicy. Można nawet ustawić stopień rekuperacji, jednak zaraz po ponownym naciśnięciu pedału gazu, system zapomina o naszych ustawieniach i wszystko trzeba ustawiać od początku.

Jednak cały ten system nie działa na takich samych zasadach jak tzw. pedal driving w autach elektrycznych, który uruchamia się samoczynnie po odpuszczeniu pedału hamulca.

Honda cr v hybrid jest również oferowana z napędem na przednie koła oraz w wersji z napędem 4×4. Jednak bardziej przyda się on do stabilnej jazdy po mieście, niż posłuży do off roadowych tras. Bo po prostu sobie z takimi nie poradzi.

A co wy sądzicie o nowej hybrydowej Hondzie CRV? Jak się wam ona podoba? A może wolelibyście jakiś inny model? Dajcie znać w komentarzach.

Podsumowanie

Podsumowując, auto jeździ bardzo dobrze, nadaje się zarówno do jazdy po mieście jaki i poza nim, jednak nie sprawdzi się dla fanów szybkiej i dynamicznej jazdy. Brawo dla hondy za rozwiązanie hybrydowe, które naprawdę sprawdza się dobrze i redukuje spalanie do akceptowalnych poziomów…  Komfort, bezpieczeństwo i płynna jazda – tak podsumować można to auto.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Honda_HR-V_e_HEV_2021

Nowa hybrydowa Honda HR-V e:HEV do 80% trasy na silniku elektrycznym

Nowa hybrydowa Honda HR-V e:HEV pod koniec 2021 roku trafi do pierwszych polskich klientów. Stworzony od podstaw przez Hondę układ i-MMD zapewni najnowszemu SUV’owi marki charakterystykę jazdy zbliżoną do aut elektrycznych i niespotykaną dotychczas oszczędność paliwa. System sprawdzi się w szczególności w warunkach miejskich. Rozwiązania technologiczne w nowej HR-V e:HEV bazują na 20 latach doświadczeń marki w produkcji napędów hybrydowych.