Peugeot Cabrio 306 2. generacji to auto zaprezentowane w 1997 roku. Model jest też określany mianem pierwszej modernizacji modelu 306 I produkowanego od 1993 roku. Oprócz wersji Cabrio auto występowało także jako:
- 3 i 5-drzwiowy hatchback;
- 4-drzwiowy sedan;
- 5-drzwiowe kombi.
To przedstawiciel segmentu C. Względem 1. generacji nadwozie nie uległo wielkim zmianom. Przeprojektowano reflektory, światła tylne, atrapę chłodnicy i zderzaki, dzięki czemu samochód zyskał bardziej opływowy kształt. Zmiany dotknęły także wnętrza, w tym układu deski rozdzielczej. Pojawiły się także nowe silniki benzynowe z 16-zaworowymi głowicami.
W 1999 roku model przeszedł face lifting. Zmiany w nadwoziu to m.in. zastosowanie przejrzystym lamp reflektorów, okrągłych i jasnych lamp przeciwmgielnych oraz lakierowanych zderzaków i listew bocznych. Przeprojektowano także znaczek klapy bagażnika, zastosowano inną wycieraczkę tylną i wprowadzono nowe kolory lakierów. W kabinie zmieniono dźwignię zmiany biegów oraz konsolę środkową, chociaż tylko w niektórych wersjach wyposażenia. Niemal w każdej wersji auto oferowało minimum 2 poduszki powietrzne, system ABS oraz ESP.
Peugeot Cabrio 306 II 2.0 133 KM – silnik
Jedną z wersji napędowych był silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 (2.0 16V) położony poprzecznie z przodu pojazdu. Peugeot 306 Cabrio z tą jednostką pod maską rozpędza się do prędkości 196 km/h, a “setkę” osiąga w 11,1 s. Moc silnika to 133 KM (98 kW) przy prędkości obrotowej 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 180 Nm (przy 4200 obr./min). Za przenoszenie napędu na przednie koła odpowiada 5-biegowa skrzynia ręczna. Średnie spalanie wynosi 9,2 l/100 km, a do baka zalać można 56 l benzyny.
W przednim zawieszeniu pracują wahacze, kolumny MacPhersona i stabilizator. Z tyłu postawiono na belkę z wahaczami podłużnymi i drążkami skrętnymi. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze niewentylowane (przód i tył).
Model i platforma | 306 |
---|---|
Rozstaw osi | 2540 mm |
Rozstaw kół z przodu | 1454 mm |
Rozstaw kół z tyłu | 1420 mm |
Długość | 4179 mm |
Szerokość | 1680 mm |
Wysokość | 1356 mm |
Masa własna | 1270 kg |
Masa dopuszczalna | 1680 kg |
Pojemność bagażnika | 274 l |
Maks. masa przyczepy | 1000 kg |
Pojemność zbiornika | 56 l |
Peugeot Cabrio 306 II 2.0 133 KM – dane techniczne
Parametry silnika
Pojemność silnika | 1998 cm3 |
---|---|
Ilość cylindrów | L4 (Rzędowy – 4-cylindrowy) |
Ilość zaworów na cylinder | 4 |
Układ rozrządu | DOHC |
Moc silnika | 133 KM (98 kW) przy 5500 obr./min |
Moment obrotowy | 180 Nm przy 4200 obr./min |
Położenie silnika | Poprzecznie z przodu pojazdu |
Otwór cylindra x skok tłoka | 86.0 × 86.0 mm |
Stopień sprężania | 11 |
Rodzaj zasilania paliwem | Wtrysk wielopunktowy |
Nadwozie
Rodzaj nadwozia | Kabriolet |
---|---|
Ilość drzwi | 2 |
Ilość siedzeń | 4 |
Układ jezdny
Skrzynia biegów | Skrzynia ręczna 5-biegowa |
---|---|
Wspomaganie kierownicy | Standard |
Rodzaj napędu | Na przód |
Zawieszenie z przodu | Wahacze, kolumny MacPhersona, stabilizator |
Hamulce z przodu | Tarcze niewentylowane |
Zawieszenie z tyłu | Belka z wahaczami podłużnymi i drążkami skrętnymi |
Hamulce z tyłu | Tarcze niewentylowane |
Wielkość opon | 195/55 R 15 V |
Osiągi
Prędkość maksymalna | 196 km/h |
---|---|
Przyspieszenie 0-100 kmph | 11.1 s |
Rodzaj paliwa | Benzyna |
Spalanie | 9.2 l/100 km |
Peugeot Cabrio 306 2. generacji – oceny użytkowników
Mechanika
Silnik | |
Skrzynia biegów | |
Układ jezdny | |
Układ hamulcowy | |
Average
|
|
![]() |
Komfort
Widoczność | |
Wykończenie | |
Przestrzeń | |
Wyciszenie | |
Wentylacja/ogrzewanie | |
Average
|
|
![]() |
Ekonomia
Jakość/cena | |
Koszty eksploatacji | |
Koszty dużych napraw | |
Spalanie w mieście | |
Spalanie w trasie | |
Average
|
|
![]() |