Peugeot Cabrio 306 2. generacji 2.0 133 KM (1998 cm3, Benzyna, FWD) Kabriolet – 2-drzwiowy

Udostępnij
Wasza ocena
Peugeot Cabrio 306 2. generacji 2.0 133 KM

W artykule przeczytasz

Peugeot Cabrio 306 2. generacji to auto zaprezentowane w 1997 roku. Model jest też określany mianem pierwszej modernizacji modelu 306 I produkowanego od 1993 roku. Oprócz wersji Cabrio auto występowało także jako:

  • 3 i 5-drzwiowy hatchback;
  • 4-drzwiowy sedan;
  • 5-drzwiowe kombi.

 

To przedstawiciel segmentu C. Względem 1. generacji nadwozie nie uległo wielkim zmianom. Przeprojektowano reflektory, światła tylne, atrapę chłodnicy i zderzaki, dzięki czemu samochód zyskał bardziej opływowy kształt. Zmiany dotknęły także wnętrza, w tym układu deski rozdzielczej. Pojawiły się także nowe silniki benzynowe z 16-zaworowymi głowicami.

W 1999 roku model przeszedł face lifting. Zmiany w nadwoziu to m.in. zastosowanie przejrzystym lamp reflektorów, okrągłych i jasnych lamp przeciwmgielnych oraz lakierowanych zderzaków i listew bocznych. Przeprojektowano także znaczek klapy bagażnika, zastosowano inną wycieraczkę tylną i wprowadzono nowe kolory lakierów. W kabinie zmieniono dźwignię zmiany biegów oraz konsolę środkową, chociaż tylko w niektórych wersjach wyposażenia. Niemal w każdej wersji auto oferowało minimum 2 poduszki powietrzne, system ABS oraz ESP.

Peugeot Cabrio 306 II 2.0 133 KM – silnik

Jedną z wersji napędowych był silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 (2.0 16V) położony poprzecznie z przodu pojazdu. Peugeot 306 Cabrio z tą jednostką pod maską rozpędza się do prędkości 196 km/h, a “setkę” osiąga w 11,1 s. Moc silnika to 133 KM (98 kW) przy prędkości obrotowej 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 180 Nm (przy 4200 obr./min). Za przenoszenie napędu na przednie koła odpowiada 5-biegowa skrzynia ręczna. Średnie spalanie wynosi 9,2 l/100 km, a do baka zalać można 56 l benzyny.

W przednim zawieszeniu pracują wahacze, kolumny MacPhersona i stabilizator. Z tyłu postawiono na belkę z wahaczami podłużnymi i drążkami skrętnymi. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze niewentylowane (przód i tył).

Model i platforma 306
Rozstaw osi 2540 mm
Rozstaw kół z przodu 1454 mm
Rozstaw kół z tyłu 1420 mm
Długość 4179 mm
Szerokość 1680 mm
Wysokość 1356 mm
Masa własna 1270 kg
Masa dopuszczalna 1680 kg
Pojemność bagażnika 274 l
Maks. masa przyczepy 1000 kg
Pojemność zbiornika 56 l

Peugeot Cabrio 306 II 2.0 133 KM – dane techniczne

Parametry silnika

Pojemność silnika 1998 cm3
Ilość cylindrów L4 (Rzędowy – 4-cylindrowy)
Ilość zaworów na cylinder 4
Układ rozrządu DOHC
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5500 obr./min
Moment obrotowy 180 Nm przy 4200 obr./min
Położenie silnika Poprzecznie z przodu pojazdu
Otwór cylindra x skok tłoka 86.0 × 86.0 mm
Stopień sprężania 11
Rodzaj zasilania paliwem Wtrysk wielopunktowy

Nadwozie

Rodzaj nadwozia Kabriolet
Ilość drzwi 2
Ilość siedzeń 4

Układ jezdny

Skrzynia biegów Skrzynia ręczna 5-biegowa
Wspomaganie kierownicy Standard
Rodzaj napędu Na przód
Zawieszenie z przodu Wahacze, kolumny MacPhersona, stabilizator
Hamulce z przodu Tarcze niewentylowane
Zawieszenie z tyłu Belka z wahaczami podłużnymi i drążkami skrętnymi
Hamulce z tyłu Tarcze niewentylowane
Wielkość opon 195/55 R 15 V

Osiągi

Prędkość maksymalna 196 km/h
Przyspieszenie 0-100 kmph 11.1 s
Rodzaj paliwa Benzyna
Spalanie 9.2 l/100 km

Peugeot Cabrio 306 2. generacji – oceny użytkowników

Mechanika

Silnik
3
Skrzynia biegów
3
Układ jezdny
3
Układ hamulcowy
3
Average
 yasr-loader

Komfort

Widoczność
0
Wykończenie
0
Przestrzeń
0
Wyciszenie
0
Wentylacja/ogrzewanie
0
Average
 yasr-loader

Ekonomia

Jakość/cena
0
Koszty eksploatacji
0
Koszty dużych napraw
0
Spalanie w mieście
0
Spalanie w trasie
0
Average
 yasr-loader
Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

*) można wybrać kilka opcji