Historia modelu Peugeot 407 (2004 – 2011) – kombi, sedan i coupe
Peugeot 407 to następca modelu 406. Samochód został pokazany światu na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku jako Peugeot 407 Elixir. Wersję produkcyjną zaprezentowano rok później. Wtedy zaczęła się też masowa produkcja w zakładach w Rennes (Francja) oraz Gurun (Malezja). Peugeot 407 SW 2.0 HDi 140 to wariant z nadwoziem kombi. Jednak ten przedstawiciel segmentu D był produkowany w trzech różnych nadwoziach jako:
- 2-drzwiowe Peugeot 407 coupe,
- 4-drzwiowy Peugeot 407 sedan,
- 5-drzwiowe Peugeot 407 kombi (SW).
W toku produkcji do 2011 roku samochód przeszedł jeden facelifting. W ramach zmian w 2008 roku delikatnie przeprojektowano pas przedni (m.in. chromowana osłona atrapy chłodnicy). Z tyłu zmiany objęły zderzak i lampy. Na standardowym wyposażeniu pojawiły się także przednie czujniki parkowania. Następcą auta jest Peugeot 508.
Warto odnotować, że Peugeot 407 był wielokrotnie nagradzany w licznych prestiżowych konkursach, na przykład jako najlepiej zabezpieczony samochód przed kradzieżą i włamaniem. To również finalista konkursu “Car of The Year 2005”.
Co oferuje Peugeot 407?
Samochód ma niskie zawieszenie, dlatego bliżej podłogi znalazły się także przednie fotele i tylna kanapa. Dłuższa jazda jest średnio komfortowa, szczególnie dla pasażerów z tyłu. Natomiast samochód prowadzi się naprawdę dobrze i precyzyjnie, głównie za sprawą wielowahaczowego zawieszenia.
Same elementy w kabinie są zmontowane dość solidnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że to francuski model koncernu PSA. Auto było dostępne w kilku wersjach wyposażenia – Comfort Intense (od 2006 roku), Sport, Executive oraz Platinum.
Na standardowym wyposażenia jednego z najpopularniejszych aut w Europie znalazły się m.in. klimatyzacja, zamek centralny, elektryczne sterowanie szyb czy radio. Opcjonalnie model można było uzupełnić o półskórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, nawigację, tempomat, system monitorujący ciśnienie w oponach czy czujnik zmierzchu. Natomiast bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podnosiło 6 poduszek powietrznych oraz systemy ABS i ESP.
Peugeot 407 SW HDi 140 – co to za silnik?
Samochód był dostępny z wieloma różnymi jednostkami napędowymi benzynowymi (dobrze znoszą instalację LPG) i wysokoprężnymi:
- Silniki benzynowe: 1.8 16V (125 KM), 2.0 16V (140 KM), 2.2 16V (163 KM), 3.0 V6 (211 KM).
- Silniki wysokoprężne: 1.6 HDI (109 KM), 2.0 HDI (136, 140 i 163 KM), 2.2 HDI (170 KM), 2.7 V6 HDI (204 KM), 3.0 V6 HDI (226 KM).
Peugeot 407 SW HDi 140, a więc model z nadwoziem kombi i silnikiem Diesla o mocy 140 KM (103 kW), pojawił się w gamie dopiero w 2009 roku. To silnik z turbosprężarką, o maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 320 Nm, który na przednie koła jest przenoszony przez skrzynię manualną.
Prędkość maksymalna samochodu wynosi 208 km/h, a pierwszą setkę Peugeot 407 z tym silnikiem pod maską osiąga w 9,8 sekundy. Średnie spalanie w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 5,7 l/100 km. Jak przystało na Diesla, auto jest oszczędne w trasie, ponieważ spala tylko 4,7 l/100 km. Przy użytkowaniu samochodu w mieście należy liczyć się ze spalaniem rzędu 7,5 l/100 km.
To silnik na tyle dynamiczny, że nie brakuje mocy w codziennej eksploatacji, również przy wyprzedzaniu. Dobrym wyborem są też inne warianty mocy silnika 2.0 HDi (136 i 163 KM).
Używany Peugeot 407 – usterki
Samochód nie jest szeroko negatywnie komentowany, ale należy pamiętać, że najmłodsze egzemplarze Peugeota 407 mają już swoje lata, ponieważ produkcję zakończono w 2011 roku. Oznacza to, że na rynku wtórnym nie brakuje egzemplarzy, które mają pokonanych nawet ponad 300 000 km. W takiej sytuacji silniki wysokoprężne, chociaż uważane za jedne z najlepszych diesli, mogą wymagać doinwestowania i naprawy.
Regeneracji wymagać mogą wtryskiwacze, a wówczas trzeba liczyć się z kosztem kilkuset złotych za pojedynczy element. Inne koszty związane z normalną eksploatacją to regeneracja filtra cząstek stałych i wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym. Do usterek mechanicznych zaliczyć można jeszcze awarię pompy wspomagania układu kierowniczego.
Większego problemu nie ma natomiast z korozją. Na rdzewienie narażone jest głównie podwozie, ale ma to znaczenie przy zaawansowanym zawieszeniu. Inne problemy to usterki systemu wentylacyjnego i elektroniki (np. przepalanie się wiązki elektrycznej od reflektorów, szwankujący przełącznik świateł przy kierownicy, psujący się czujnik otwierania klapy bagażnika, problemy z czujnikiem systemu ESP, sensorem temperatury zewnętrznej czy automatyczną klimatyzacją). Samochód z niskim zawieszeniem wymusza także większą uwagę ze względu na ryzyko oberwania elementów podwozia i połamania przedniego zderzaka.
Jak sprawdzić Peugeota 407 SW HDi 140?
Peugeot 407 był popularnym samochodem, dlatego na rynku wtórnym nie brakuje używanych egzemplarzy. Ze względu na wiek należy liczyć się z samochodami wymagającymi dofinansowania. To zrozumiałe, natomiast warto wybrać egzemplarze mniej wyeksploatowane. Szczególnie że części nie są najtańsze.
Na pewno samochód powinien zostać obejrzany przez mechanika. Pomoże przegląd w warsztacie i jazda próbna. Jeszcze wcześniej warto zajrzeć w historię pojazdu, na co pozwala raport VIN. Taką wstępną weryfikację wykonać można dzięki numerowi VIN. Jeżeli numeru nie ma w ogłoszeniu, należy poprosić o niego sprzedawcę. Jeżeli sprzedający nie chce podać numeru VIN, lepiej zrezygnować z zakupu. Już na miejscu należy porównać numer VIN w dowodzie rejestracyjnym i na elementach konstrukcyjnych auta (m.in. na słupku przy przednim fotelu kierowcy, na prawym wzmocnieniu bocznym, w dolnej części szyby w okolicy styku z kokpitem).
Peugeot 407 SW (kombi) – podstawowe informacje
Model i platforma | 407 |
---|---|
Rozstaw osi | 2725 mm |
Rozstaw kół z przodu | 1554 mm |
Rozstaw kół z tyłu | 1510 mm |
Długość | 4763 mm |
Szerokość | 1811 mm |
Wysokość | 1486 mm |
Masa własna | 1735 kg |
Masa dopuszczalna | 2195 kg |
Pojemność bagażnika | Od 448 do 1365 litrów |
Maksymalna masa przyczepy | 1600 kg |
Pojemność zbiornika | 66 litrów |
Peugeot 407 SW 2.0 HDi 140 – dane techniczne
Parametry wersji silnikowej 2.0 HDi 140
Pojemność silnika | 1997 cm3 |
---|---|
Ilość cylindrów | L4 (Rzędowy – 4 cylindrowy) |
Ilość zaworów na cylinder | 4 |
Układ rozrządu | DOHC |
Moc silnika | 140 KM (103 kW) przy 4000 obr./min |
Moment obrotowy | 320 Nm przy 2000 obr./min |
Położenie silnika | Poprzecznie z przodu pojazdu |
Otwór cylindra x skok tłoka | 85.0 × 88.0 mm |
Stopień sprężania | 18 |
Rodzaj zasilania paliwem | Diesel wtrysk bezpośredni |
Doładowanie silnika | Turbodoładowany |
Nadwozie
Rodzaj nadwozia | Kombi |
---|---|
Ilość drzwi | 5 |
Ilość siedzeń | 5 |
Układ jezdny, zawieszenie Peugeota 407 SW HDi 140
Skrzynia biegów | Skrzynia ręczna 6-biegowa |
---|---|
Wspomaganie kierownicy | Standard |
Rodzaj napędu | Na przednie koła |
Zawieszenie z przodu | Wielowahaczowe |
Hamulce z przodu | Tarcze wentylowane |
Zawieszenie z tyłu | Wielowahaczowe |
Hamulce z tyłu | Tarczowe |
Wielkość opon | 205/60 R 16 V |
Osiągi i spalanie
Prędkość maksymalna | 203 km/h |
---|---|
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 9,8 sekundy |
Rodzaj paliwa | Diesel |
Spalanie (cykl mieszany) | 5,7 l/100 km |
Emisja CO2 | 150 g/km |
Opinie użytkowników i oceny Peugeota 407 2.0 HDi 140
Mechanika
Silnik | |
Skrzynia biegów | |
Układ jezdny | |
Układ hamulcowy | |
Average
|
|
Komfort
Widoczność | |
Wykończenie | |
Przestrzeń | |
Wyciszenie | |
Wentylacja/ogrzewanie | |
Average
|
|
Ekonomia
Jakość/cena | |
Koszty eksploatacji | |
Koszty dużych napraw | |
Spalanie w mieście | |
Spalanie w trasie | |
Average
|
|
Jedna odpowiedź
Silnik 2.0 HDi 140 w Peugeocie 407 SW to ciekawy wybór, ale może warto zwrócić uwagę na jego historię serwisową przed zakupem. Co myślisz o kosztach ewentualnych napraw? Z tego co piszesz, regeneracja wtryskiwaczy może kosztować sporo. A jak jest z dostępnością części? Czy ktoś miał doświadczenia z tym modelem, jeśli chodzi o długą eksploatację?