Nadwozie VW ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer to bezemisyjny VW w nadwoziu kombi. Odmiana Tourer ma wymiary identyczne z wersją sedan. Natomiast ze względu na kształt auto jest pojemniejsze. W przypadku liftbacka VW ID.7 oferuje przestrzeń bagażową o pojemności do 1586 litrów, natomiast Tourer to maksymalnie 1714 litrów, z możliwością transportu przedmiotów o długości nawet 200 cm.
Model powstaje w fabryce samochodów elektrycznych w Emden w Niemczech. Auto prezentuje się okazale – jest dosyć zgrabne i niezbyt masywne. Docenić trzeba także znakomity współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,24 Cx. Nie jest to jednak niespodzianką, ponieważ odmiana liftback ma ten współczynnik na poziomie 0,23 Cx.
Przeczytaj też: “VW ID7 – wersje, wyposażenie, ceny w Polsce”
Volkswagen ID.7 Tourer – wymiary
Długość | 4961 mm |
Szerokość | 1862 mm |
Wysokość | 1536 mm |
Rozstaw osi | 2971 mm. |
Pojemność bagażnika | Od 605 do 1714 litrów |
Wyposażenie Volkswagena ID.7 Tourer
Bez dopłaty klient może liczyć na nadwozie w szarym kolorze Moonstone oraz 19-calowe, czarne felgi Hudson. Kierowcy docenią także nowe oprogramowanie MIB4 lepiej zarządzające dystrybucją energii i oferujące bardziej przejrzysty interfejs obsługi multimediów. W standardzie znajdują się też m.in.:
- reflektory LED i tylne światła w technologii LED;
- czarne relingi dachowe;
- przednie i tylne czujniki parkowania;
- kamera cofania;
- podgrzewane przednie fotele;
- system radiowy Ready2Discover z 15-calowym ekranem;
- wyświetlacz Head-Up Display z funkcją rozszerzonej rzeczywistości;
- bezprzewodowe połączenie z Apple CarPlay i Android Auto (App Connect);
- funkcja kontroli głosowej;
- tapicerka z tkaniny Pakata;
- tuner cyfrowy DAB+.
- 4 gniazda USB-C.
Volkswagen ID.7 Tourer z pakietem Special Edition
W cenie 9200 złotych klient może zdecydować się na wariant Special Edition. W zamian producent oferuje metalizowany lakier oraz dodatkowe pakiety wyposażenia, tj.:
- Pakiet Komfort – m.in. podgrzewana kierownica, podgrzewana przednia szyba, 3-strefowa klimatyzacja z panelem sterowania z tylnej kanapy, instalacja telefoniczna z ładowarką indukcyjną, nawigacja.
- Pakiet Assistance – m.in. system Park Assist Plus z funkcją pamięci, system Area View z kamerami 360 stopni, systemy Travel Assist i Emergency Assist.
- Pakiet Design – m.in. reflektory matrycowe w technologii LED z podświetlaną listwą, system Advanced Dynamic Light Assist, przyciemniane szyby boczne tylne i szyba tylna, tylne światła w technologii LED z dynamicznymi kierunkowskazami, dynamiczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, światła przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, podświetlone klamki, system Easy Open/Easy Close.
- Pakiet wnętrze Style – m.in. elektrycznie sterowane przednie fotele ergoActive z regulacją wzdłużną siedziska, pneumatycznym regulowaniem odcinka lędźwiowego kręgosłupa i funkcją pamięci masażu, panele dekoracyjne na desce rozdzielczej, oświetlenie ambientowe w 30 kolorach, tapicerka z mikrofibry ArtVelours.
Przeczytaj też: “Volkswagen Tiguan 2024 – silniki, wyposażenie, ceny”
Napęd Volkswagena ID.7 Tourer
Początkowo w polskich salonach sprzedaży Volkswagen ID.7 Tourer występuje wyłącznie w bazowej wersji wyposażenia “Pro”. Silnik elektryczny ma moc 286 KM i maksymalny moment obrotowy 545 Nm przenoszony w całości na tylne koła. Do “setki” elektryczne kombi rozpędza się w 6,6 s, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 180 km/h.
W wersji “Pro” model występuje z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 77 kWh netto (82 kWh brutto), co ma wystarczyć na pokonanie w cyklu mieszanym do 600 kilometrów. Z poziomu od 10 do 80 proc. ładowanie akumulatora z maksymalną mocą 175 kW zajmuje do 28 minut.
W ofercie pojawi się też wersja “Pro S” z baterią o pojemności 86 kWh netto (91 kWh brutto). To akumulator o zasięgu w trybie mieszanym do 687 kilometrów, z maksymalną mocą ładowania do 200 kW.
VW ID.7 Tourer Pro – dane techniczne
Napęd | Na tylne koła |
Moc silnika elektrycznego | 286 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 545 Nm |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 6,6 s |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Akumulator | Litowo-jonowy o pojemności 77 kWh netto (82 kWh brutto) |
Zasięg w cyklu mieszanym (wg WLTP) | Do 600 kilometrów |
Ładowanie | Do 28 minut (z poziomu od 10 do 80 proc. z maksymalną mocą 175 kW) |
Przeczytaj też: “Volkswagen Passat B9 – wersje wyposażenia i ceny w Polsce”
Volkswagen ID.7 Tourer – ceny w Polsce
Niestety, elektryczny Volkswagen ID.7 w nadwoziu kombi to model, za który trzeba zapłacić naprawdę sporo. VW ID.7 Tourer w bazowej wersji Pro kosztuje przynajmniej 271 690 złotych.
zdjęcia: volkswagen.pl
wideo: kanał “AUTO BILD” w serwisie YouTube
FAQ
Jakim autem jest VW ID.7 Tourer?
Volkswagen ID.7 Tourer to elektryczne kombi segmentu D.
Jakie osiągi ma Volkswagen ID.7 Tourer?
Początkowo w Polsce Volkswagen ID.7 w wersji kombi jest dostępny tylko w odmianie "Pro". Auto jest napędzane przez silnik elektryczny o mocy 286 KM, oferując 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego przenoszonego na koła tylnej osi. Do "setki" samochód rozpędza się w 6,6 s, natomiast jego prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Akumulator auta ma pojemność 77 kWh netto, co w cyklu mieszanym pozwala pokonać do 600 kilometrów.
Jakie ceny ma Volkswagen ID.7 Tourer w Polsce?
Elektryczne kombi kosztuje przynajmniej 271 690 złotych.