Jakim samochodem jest Volkswagen ID.7?
Przez producenta VW ID7 jest określany mianem limuzyny. To auto z nadwoziem liftback. Jak określa niemiecka marka, Volkswagen ID.7 ma być jednym z najważniejszych elektrycznych modeli niemieckiej marki i odgrywać dużą rolę w elektryfikacji służbowych flot.
Przeczytaj też: “Volkswagen ID.2all, czyli elektryczny odpowiednik Volkswagena Polo”
VW ID7 – wymiary:
- długość: 4961 mm;
- szerokość: 1862 mm;
- wysokość: 1536 mm;
- rozstaw osi: 2971 mm;
- pojemność bagażnika: od 532 l do 1586 l.
Auto waży ponad 2000 kg i jest samochodem z homologacją na 5 miejsc. Model jest produkowany w dwóch fabrykach – w Niemczech (Emden) oraz Chinach (Foshan).
Napęd Volkswagena ID.7 – dane techniczne
VW ID7 to model debiutujący w trzech odmianach. W wersji bazowej “Pro” auto wyposażono w silnik elektryczny na tylnej osi, a także akumulator o pojemności 77 kWh. Pozwoli to pokonać 621 km (według testów WLTP).
Innym wariantem jest odmiana “Pro S”, także z jednym silnikiem elektrycznym, natomiast z pojemniejszą baterią (86 kWh), co pozwoli przejechać do 700 km. Najmocniejszym wariantem jest “GTX” z dwoma silnikami i większą baterią:
- akumulator o pojemności 77 kWh – zasięg do 621 kilometrów (ładowanie z mocą do 175 kW);
- akumulator o pojemności 86 kWh – zasięg do 700 kilometrów (ładowanie z mocą do 200 kW).
Początkowo w Polsce jest dostępna tylko wersja “Pro”. To auto z zespołem napędowym oznaczonym kodem APP550. Samochód ma moc na poziomie 286 KM (210 kW). Napęd na tylną oś przenosi skrzynia automatyczna. Prędkość maksymalna to 180 km/h, a do “setki” auto rozpędza się w 6,5 s.
Volkswagen ID.7 – wyposażenie standardowe:
- 19-calowe alufelgi z oponami samouszczelniającymi;
- podgrzewane fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości;
- 4 gniazda USB-C (2x z przodu, 2x z tyłu);
- bezprzewodowy App Connect (widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji);
- indukcyjna ładowarka;
- asystent głosowy;
- nawigacja Discover Pro z usługą “Streaming&Internet”;
- wyświetlacz Head-up Display z poszerzoną rzeczywistością;
- podświetlone klamki w drzwiach;
- reflektory LED;
- multifunkcyjna kierownica (imitacja skóry, podgrzewana, z elementami obsługi dotykowej);
- jednokolorowe oświetlenie wnętrza ambient w panelach drzwi;
- alarm antywłamaniowy z funkcją dozoru wnętrza i ochroną przed odholowaniem;
- czujnik deszczu;
- ogrzewane dysze spryskiwaczy;
- gniazdo CCS do szybkiego ładowania (ładowanie prądem stałym i zmiennym);
- system bezkluczykowy (Keyless Access);
- automatyczna klimatyzacja;
- Light Assist – czujnik automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe;
- asystent parkowania Park Assist Pro;
- systemy bezpieczeństwa (asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu; system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów Emergency Braking Front Assist; system obserwacji otoczenia przez 4 kamery 360 stopni wraz z kamerą cofania Area View, monitor uwagi i senności kierowcy; system rozpoznawania znaków drogowych Sign Assist; system powiadamiania ratunkowego eCall).
Wyposażenie opcjonalne to m.in.:
- panoramiczny dach z możliwością przyciemnienia szyby;
- fotele Ergo Active z funkcją masażu;
- system audio Harman Kardon;
- aktywne zawieszenie DCC;
- alufelgi o średnicy 20 cali;
- matrycowe reflektory HD LED Matrix.
Przeczytaj też: “Volkswagen ID. Buzz – elektryczny następca kultowego VW T1”
VW ID.7 – cena w Polsce
Producent daje już możliwość zamówienia VW ID7. Początkowo dostępny jest w wersji “Pro” w cenie od 284 290 zł. Model można zamawiać w pięciu kolorach nadwozia. Obok standardowego koloru szarego “Moonstone Grey” występują cztery lakiery metalizowane: biały “Glacier White”, srebrny “Scale Silver”, czarny “Grenadilla Black” oraz niebieski “Aquamarine Blue”.
FAQ – najczęściej zadawane pytania o VW ID7
Jakim samochodem jest VW ID.7?
To auto segmentu E docelowo dostępne jako 5-drzwiowy liftback. Elektryczny model jest następcą Volkswagena Passata.
Jaki napęd ma Volkswagen ID.7?
Samochód występuje w trzech wersjach wyposażenia – “Pro”, “Pro S” oraz “GTX”. Dwie pierwsze wersje mają silnik o mocy 286 KM (210 kW), natomiast “GTX” jest wyposażony w dwa silniki. Wariant “Pro” ma akumulator o pojemności 77 kWh i zasięg do 621 kilometrów, dwa pozostałe – baterie 86 kWh (zasięg do 700 kilometrów). Na silniku o mocy 286 KM auto rozpędza się do 180 km/h, a 100 km/h osiąga w 6,5 s.
Ile kosztuje VW ID7?
W wersji “Pro” za samochód zapłacić trzeba przynajmniej 284 290 zł.
zdjęcie: volkswagen.pl
wideo: kanał MOTO PREZENTACJE w serwisie YouTube