Koniec samochodów spalinowych do 2035 roku? Nowe wytyczne UE

Udostępnij
Wasza ocena
Koniec samochodów spalinowych do 2035 roku?
Od dłuższego czasu docierają do nas informacje, że wkrótce czeka nas koniec samochodów spalinowych. Zakaz ma zacząć obowiązywać od 2035 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie on dotyczyć samochodów osobowych oraz dostawczych.

W artykule przeczytasz

Auta spalinowe będą zakazane od 2035 r.?

Do niepokojących informacji z tym związanych dotarł Bloomberg. Okazuje się, że Unia Europejska chce wprowadzenia zakazu sprzedaży aut z tradycyjnymi silnikami. Koniec samochodów spalinowych ma dotyczyć aut osobowych, ale też dostawczych. Więcej informacji na ten temat z Brukseli ma pojawić się w najbliższych dniach, ale wielu ekspertów wieszczy koniec sprzedaży nowych aut spalinowych w Europie z silnikami benzynowymi czy wysokoprężnymi. Czy to możliwe, że auta spalinowe będą zakazane?

Oczywiście zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w Europie ma związek z emisją CO2. Jak szacuje Komisja Europejska, do 2030 roku w nowych autach dostawczych i osobowych ma ona spaść o 65 proc., jeśli wynik ten porównać z rokiem 2021. Już pięć lat później emisja ma wynosić 0 g/km. KE zakłada, że Stary Kontynent będzie pierwszym, na którym do 2050 roku gazy cieplarniane nie będą emitowane przez pojazdy. Obecnie silniki spalinowe w Europie odpowiadają za ok. 12 proc. emisji CO2.

Koniec sprzedaży samochodów spalinowych. Pozostaną auta na prąd i wodór

Jeśli faktycznie nastąpi koniec samochodów spalinowych, a wiele na to wskazuje, na rynku pozostaną m.in. pojazdy elektryczne oraz zasilane wodorem. Wątpliwe jest bowiem, że rozwiniemy technologię do takiego stopnia, że paliwa syntetyczne w ogóle nie będą emitować do atmosfery gazów cieplarnianych.

Rzecz jasna zerowa emisyjność do 2050 roku będzie oznaczać, że UE wprowadzi zakaz poruszania się autami z silnikami Diesla czy benzyniakami. Stanowi to problem dla tych, którzy swój samochód kupią przed 2035 rokiem.

Obowiązkowo mocno rozbudować będzie trzeba również infrastrukturę drogową dla aut elektrycznych i zasilanych wodorem. Włodarze z Brukseli chcą ładowarek samochodów na prąd przy każdej autostradzie w odległości przynajmniej 60 km. Natomiast co 150 km będzie musiała stanąć stacja tankowania wodorem. Niestety, w Polsce nadal wygląda to wręcz fatalnie, choć duże plany ma na tej płaszczyźnie m.in. Orlen, o czym szerzej pisaliśmy w artykule “Hydrogen Eagle, czyli program budowy stacji wodorowych Orlenu“.

Z drugiej strony należy pamiętać, że zakaz sprzedaży aut spalinowych będzie niebezpieczny dla całej branży. Wprawdzie coraz większa część koncernów motoryzacyjnych planuje elektryfikację i koniec produkcji silników spalinowych, nie wszyscy producenci mają tak ambitne plany. Dlatego może to oznaczać duże zagrożenie dla przemysłu motoryzacyjnego i zwolnienia dla milionów ludzi. Istnieje też duże ryzyko, że w takiej sytuacji europejski rynek aut zalałyby swoimi pojazdami koncerny z Chin. Tam nowe auto na prąd można kupić już za niespełna 20 000 zł.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 odpowiedzi

  1. UE zaczale. Byc ogromnym problem dla normalnych zjadaczy chleba, mam nadzieje ze ktos ta bande rozgoni bo to nie ma nic wspolnego z t co ludzie chca tylko co chcą rzadzacy bogaci ludzi ktorzy loobuja urzędników i jestem pewny ze dostaja kase za to lub cos innego!
    Ludzi nienstac na elektryki ktore na dzien dzisiejszy sa ekstremalnie drogie, ludzie jezdza po europie z kampingami a elektrykiem pojedziesz 3dni dluzej into jak kupisz najdrozszego a za co kupisz? Ciekawe czy ue zastanowila sie co bedzie robic z autami elektrycznymi ktore maks 159tys km przejada i sa do wywalenia,co beda robic z akumlatorami??? Ktore w 50% sa recyklingowane a pozostale 50% w ziemię pewnie, le ludzinstraci prace, ale urzędnicy maja to gdzies, fakt ze w. Pl nie oplaca sie elektryka gdyż prad jest z węgla!!! A zima bayerie nie trzymają tak dlugo!!! Brak slow

    1. Tak, niestety patrząc na posunięcia UE, zdaje się że owładnął ich elektryczny szał… Niestety sprawa wygląda na przesądzoną i będziemy się tylko przyglądać jak samochody spalinowe podchodzą w zapomnienie…
      Być może w najbliższych latach na rynek aut wejdzie kilka chińskich koncernów ze swoją tańszą ofertą, co zmotywuje pozostałych producentów do obniżki cen…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.