Ogniwa i systemy bateryjne od Forda

cele baterie
Ford i SK Innovation ogłosiły podpisanie porozumienia o utworzeniu spółki joint venture – nazwanej BlueOvalSK – w celu produkcji około 60 GWh rocznie w ogniwach i systemach bateryjnych.

Ogniwa i systemy bateryjne od Forda

  • Ford i SK Innovation podpisały porozumienie (MoU) dotyczące powstania spółki joint venture – nazwanej BlueOvalSK – mającej produkować ogniwa i systemy akumulatorów w USA.
  • Do 2030 r. Ford spodziewa się, że roczne zapotrzebowanie na energię dla jego pojazdów wyniesie do 140 GWh rocznie w Ameryce Północnej i do 240 GWh na całym świecie. Firma nie tylko inwestuje, ale i współpracuje z wieloma dostawcami akumulatorów, aby zapewnić nowoczesne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych nowej generacji Forda i Lincolna.
  • Porozumienie BlueOvalSK opiera się na niedawno ogłoszonych inwestycjach marki. Oznacza to przyspieszenie badań, rozwój technologii i produkcję akumulatorów – w tym półprzewodnikowych.

– Niniejsze porozumienie to dopiero początek. To kluczowa część naszego planu wertykalnej integracji najważniejszych rozwiązań, które będą wyróżniać Forda w przyszłości – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda. – Nie oddamy naszej przyszłości nikomu innemu – dodał.

– Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z Fordem, wiodącym i kultowym amerykańskim producentem samochodów. Ta marka jest obecnie jednym z najbardziej aktywnych graczy w dziedzinie elektryfikacji pojazdów. Jesteśmy dumni, że otwieramy nowy rozdział w ich długiej historii – powiedział Kim Jun, dyrektor generalny i prezes SK Innovation. – Nasze wspólne przedsięwzięcie z Fordem odegra strategiczną rolę w rozwijaniu łańcucha wartości pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, priorytetowego celu obecnej administracji USA – dodał.

Utworzona spółka joint venture musi jeszcze zostać zatwierdzona przez odpowiednie urzędy i spełnić wszelkie wymagane regulacje. Ogniwa i macierze nowej generacji zostaną wykorzystane do zasilania kilku przyszłych całkowicie elektrycznych pojazdów Forda.

– Poprzez JV (joint venture), Ford i SKI będą wspólnie opracowywać i wprowadzać na rynek ogniwa akumulatorowe na skalę, która zapewni optymalne osiągi i odpowiednią wartość dla klientów Forda i Lincolna — powiedziała Lisa Drake, dyrektor operacyjny Forda na Amerykę Północną. – SKI jest ważnym partnerem w dostarczaniu do połowy dekady podzespołów o lepszym zasięgu i wartości, dla naszych w pełni elektrycznych pojazdów.

Globalny plan całkowicie elektrycznych pojazdów Forda

Ford przewiduje zapotrzebowanie na ogniwa akumulatorowe o łącznej pojemności co najmniej 240 gigawatogodzin (GWh) do 2030 roku. Na ten cel będzie pracowało około 10 fabryk. Mniej więcej 140 GWh będzie potrzebne w Ameryce Północnej. Zaś pozostałe GWh będą przeznaczone dla innych kluczowych regionów, w tym Europy i Chin.

– Globalni producenci samochodów chwalą akumulatory wykorzystywane w całkowicie elektrycznych pojazdach, dostarczane przez SK Innovations za ich bezpieczeństwo, dużą pojemność i długą żywotność – powiedział Jee Dong-seob, szef działu ogniw SK Innovation. – SK Innovation będzie dostarczać akumulatory do w pełni elektrycznej wersji legendarnego i najlepiej sprzedającego się pickupa – Forda F-150. Cieszymy się, że możemy wspierać elektryfikację pojazdu, który reprezentuje to, co najlepsze w amerykańskiej motoryzacji.

SK Innovation to globalny konglomerat energetyczny z siedzibą w Seulu w Korei Południowej. Firma od 1991 roku jest pionierem w rozwoju średnich i dużych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Natomiast od 2010 roku rozszerza swoją działalność w zakresie ogniw akumulatorowych na całym świecie. Spółka uruchomiła już fabrykę w Commerce w stanie Georgia w USA. Obsługuje dwóch globalnych producentów OEM – i zwiększa swoją produkcję w Unii Europejskiej i Chinach. W planach spółki jest stać się jednym z trzech największych na świecie dostawców akumulatorów do pojazdów elektrycznych z ponad 125 GWh globalnej zdolności produkcyjnej. I to wszystko do 2025 roku .

SK Innovation specjalizuje się w opracowywaniu i komercjalizacji technologii akumulatorów NCM o wysokiej zawartości niklu. W 2016 roku firma opracowała pierwszy na świecie zespół ogniw NCM-811, a następnie kontynuowała wprowadzanie innowacji uwieńczone opracowaniem pierwszej na świecie baterii Nickel 9, która będzie produkowana masowo w USA i będzie napędzała Forda F-150 Lightning.

moduł baterii elektrycznej Forda

Ford nabiera tempa w dziedzinie EV

Ford planuje poprowadzić rewolucję pojazdów elektrycznych. W tym dostarczając akumulatory litowo-jonowe piątej generacji, a także przygotowując się do przejścia na zespoły półprzewodnikowe. Bo to właśnie one mogą zapewnić klientom większy zasięg, niższe koszty i bezpieczniejsze pojazdy elektryczne.

W tym roku Ford ogłosił swoje zobowiązanie. Chce zainwestować co najmniej 22 miliardy dolarów do 2025 roku, w dostarczanie skomunikowanych, całkowicie elektrycznych pojazdów. Zacznie od wersji EV swoich najpopularniejszych modeli – Mustanga Mach-E, E-Transita i F-150 Lightning.

Aby wesprzeć swoje długoterminowe plany dotyczące akumulatorów, Ford inwestuje w badania i rozwój w tym obszarze. W kwietniu br. marka ogłosiła otwarcie nowego globalnego centrum doskonałości. Nazwanego Ford Ion Park. W celu przyspieszenia badań i rozwoju technologii akumulatorów i ogniw akumulatorowych oraz przyszłej produkcji ogniw i układów zasilających.

Ford opiera się na prawie dwudziestoletnim doświadczeniu związanym z opracowywaniem i produkcją akumulatorów. Centralizując wielofunkcyjny zespół 150 ekspertów z zakresu rozwoju technologii akumulatorów, badań, produkcji, planowania, zakupów, jakości i finansów, chce pomóc firmie w szybszym opracowywaniu i produkcji ogniw i akumulatorów.

Zespół Ford Ion Park już działa. Pod koniec przyszłego roku, otworzy się laboratorium w południowo-wschodnim Michigan. A to dzięki nakładowi 185 milionów dolarów.

W maju br. Ford ogłosił również, że zwiększa inwestycje w Solid Power, wiodącego w branży producenta całkowicie półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Po pierwszej inwestycji w Solid Power w 2019 roku, Ford dokonuje dodatkowych nakładów kapitałowych. Wszystko w celu przyspieszenia dalszego rozwoju technologii akumulatorów w pojazdach elektrycznych.

Akumulatory półprzewodnikowe to bez wątpienia przyszłość, jeśli chodzi o elektryfikację pojazdów. Nie używają płynnego elektrolitu znajdującego się w konwencjonalnych akumulatorach litowo-jonowych i mogą być lżejsze. Mają większą gęstość energetyczną i zapewniają większy zasięg oraz niższe koszty. Można je również wytwarzać na dzisiejszych liniach produkcyjnych akumulatorów litowo-jonowych. Dzięki czemu Ford może ponownie wykorzystać około 70 procent inwestycji kapitałowych w te linie.

Sprawdzona wiedza specjalistyczna w zakresie elektryfikacji

SK Innovation może pochwalić się nieskazitelną historią BHP. Co jest warte podkreślenia – nie zarejestrowała ani jednego pożaru związanego z akumulatorem pojazdu elektrycznego.

Historycznie Ford był już aktywnie zaangażowany w badania nad akumulatorami i pojazdami elektrycznymi. Począwszy już od Henry’ego Forda i Thomasa Edisona. Do tej pory firma zabezpieczyła ponad 2 500 patentów w USA w zakresie technologii elektryfikacji. Kolejne 4 300 patentów oczekuje na zatwierdzenie.

Od 2004 roku Ford sprzedał ponad milion hybryd, hybryd typu plug-in i pojazdów całkowicie elektrycznych. Zintegrował również w swoich pojazdach cztery generacje akumulatorów. Firma będzie produkować zelektryfikowane pojazdy i technologie wspierające w ponad 15 zakładach montażu układów napędowych i pojazdów na całym świecie. I to wszystko do końca roku.

Ogniwa i systemy bateryjne to nic nowego dla Forda

Ford montuje hybrydowe zestawy akumulatorów i silniki elektryczne w Michigan od 2012 roku. W tym samym roku marka zainwestowała 135 milionów dolarów w zaprojektowanie, skonstruowanie i wyprodukowanie tych komponentów do pojazdów hybrydowych. Obejmowało to utworzenie łącznie 170 miejsc pracy w zakładzie w Rawsonville w celu montażu akumulatorów. W przypadku fabryki VanDyke Transmission – montażu silników elektrycznych. Także zatrudnienie ponad 50 inżynierów, specjalizujących się w pojazdach elektrycznych.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

silnik spalinowy

Silnik spalinowy – wiemy kiedy nastąpi koniec…

No i doczekaliśmy się. Koniec silników spalinowych jest tuż tuż… Wszystkich niedowiarków odsyłamy do właśnie ogłoszonego przez Komisję Europejską pakietu “Fit for 55”. KE ustanowiła tam takie ograniczenia dotyczące emisji CO2 dla aut spalinowych, iż technologicznie stanie się niemożliwe dalsze produkowanie ich.