Jak wygląda hybrydowy hatchback od MG?
MG3 Hybrid+ to samochód pozycjonowany w segmencie aut miejskich. Hatchback jest przedstawicielem segmentu B. Przyglądając się nadwoziu, pod względem stylistyki widać nawiązanie do większego MG4. Można też znaleźć podobieństwo do Kii Rio czy Mazdy 2, zwłaszcza w przypadku tyłu auta oraz linii bocznej.
MG3 Hybrid występuje w siedmiu kolorach nadwozia: biały “York”, niebieski “St. Moritz”, czerwony “Flaming”, żółty “Morning”, czarny “Pearl Black”, srebrny “Blade” oraz szary “Hampstead”.
MG3 Hybrid+ – wymiary:
Długość | 4113 mm |
Szerokość | 1797 mm |
Wysokość | 1502 mm |
Rozstaw osi | 2570 mm |
Pojemność bagażnika | Od 293 do 983 litrów |
Kabina nie jest zbyt przestronna. Nieco do życzenia pozostawia też bagażnik mający pojemność 293 litrów. Natomiast należy pamiętać, że jest auto z układem hybrydowym. Dla porównania w hybrydowym Renault Clio 5. generacji bagażnik mieści 300 litrów, a w hybrydowej Toyocie Yaris – 286 litrów.
Przeczytaj też: “Toyota Yaris III – miejski hatchback na lata!”
Wyposażenie MG3 Hybrid+ 2024
Hybrydowy MG3 występuje w trzech wersjach wyposażenia. Auto wyraża filozofię MG “fun-to-drive”. Model jest bardzo bogato wyposażony włącznie z systemami bezpieczeństwa w pakiecie MG Pilot (m.in. adaptacyjny tempomat, asystent jazdy w korku, system utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie o kolizji z poprzedzającym pojazdem). Natomiast do wykończenia kabiny użyto materiałów premium.
Na seryjnym wyposażeniu modelu w kokpicie znalazły się między innymi dwa wyświetlacze:
- 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników;
- 10,25-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego.
Bazowe wyposażenie uzupełniają: system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz integracją ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto, klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, kamera cofania, system audio z 4 głośnikami i połączeniem Bluetooth oraz cztery wejścia USB. Producent zadbał też o komfortową obsługę systemu za sprawą fizycznych przycisków na konsoli. Bogatsze wersje otrzymają m.in.: system bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele, kamerę 360 stopni i skórzaną tapicerkę.
MG3 Hybrid+ – wyposażenie:
- MG3 Hybrid+ Standard – m.in. 15-calowe stalowe felgi, halogenowe reflektory z regulacją wysokości, tylne czujniki parkowania, kamera cofania z liniami prowadzącymi, automatyczna klimatyzacja, multimedia z ekranem 10,25 cala, 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, cztery porty USB, nawigacja, obsługa Apple CarPlay i Android Auto, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu.
- MG3 Hybrid+ Excite – dodatkowo lub zastępczo m.in. 16-calowe alufelgi, elektrycznie składane lusterka z podgrzewaniem, uruchamianie silnika przyciskiem, system audio z 6 głośnikami, nawiewy na tylną kanapę.
- MG3 Hybrid+ Exclusive – dodatkowo lub zastępczo m.in. reflektory LED z regulacją wysokości, kamera 360 stopni, bezkluczykowy dostęp, czujnik deszczu, przyciemniane tylne szyby, podgrzewane fotele kierownicy i pasażera, multifunkcyjna kierownica obszyta skórą, tapicerka ze skóry i tkaniny, system monitorowania martwego pola, układ ostrzegający o ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzeganie przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu.
Napęd hybrydowy MG3 Hybrid+
Na układ napędowy miejskiego hatchbacka składają się dwa silniki:
- silnik benzynowy 1.5 pracujący w cyklu Atkinsona – moc 102 KM i 128 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
- silnik elektryczny – moc 136 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Łączna moc systemowa wynosi 195 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi przez skrzynię automatyczną o trzech przełożenia. Do “setki” auto rozpędza się w 8 sekund. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Samochód korzysta z akumulatora o pojemności 1,83 kWh, co ma zapewnić większy zasięg w trybie bezemisyjnym. Średnie spalanie wynosi 4,4 l/100 km.
W niedalekiej przyszłości producent chce również zaoferować wersję spalinową.
Przeczytaj też: “MG Motors Polska – brytyjska marka wchodzi na polski rynek”
MG3 Hybrid+ – dane techniczne:
Dane techniczne | MG3 Hybrid+ |
---|---|
Moc silnika benzynowego | 102 KM (75 kW) |
Moc silnika elektrycznego | 136 KM (100 kW) |
Łączna moc systemowa | 195 KM (143 kW) |
Systemowy maksymalny moment obrotowy | 250 Nm |
Napęd | Na przednie koła |
Skrzynia biegów | Automatyczna 3-biegowa |
Czas od 0 do 100 km/h | 8 sekund |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Pojemność akumulatora | 1,83 kWh |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 4,4 l/100 km |
Przeczytaj też: “Toyota Yaris 1.0 VVT-i znika z cenników – koniec bazowego silnika”
Producent oferuje aż pięć trybów jazdy hybrydowej:
- EV – jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego, jeżeli pozwala na to poziom naładowania akumulatora.
- Series – jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego, kiedy motor spalinowy przechodzi do generatora.
- Series and Charge – jazda w trybie szeregowym z doładowywaniem akumulatora przy niskim obciążeniu.
- Drive and Charge – jazda z silnikiem spalinowym napędzającym koła i ładującym akumulator generatorem.
- Parallel – jazda z wykorzystaniem obu silników.
Kierowca ma do wyboru także trzy standardowe tryby jazdy – Eco, Standard oraz Sport.
Nowe MG3 Hybrid+ 2024 – cena
MG3 Hybrid+ może zachwycać ceną, ponieważ jest to najtańsza hybryda na rynku. Za auto należy zapłacić od 87 950 złotych (Standard) w górę. Ceny MG3 Hybrid+ w najbogatszej wersji startują od 101 000 złotych. Jeszcze tańsza ma być odmiana spalinowa.
MG3 Hybrid+ – cennik
MG3 Hybrid Standard | MG3 Hybrid+ Excite | MG3 Hybrid+ Exclusive |
---|---|---|
Od 87 950 złotych | Od 94 500 złotych | Od 101 000 złotych |
Niezależnie od wersji wyposażenia MG3 Hybrid+ objęto standardową ochroną gwarancyjną na okres 7 lat lub do przebiegu 150 000 kilometrów w zależności od tego, co będzie mieć miejsce wcześniej. Nabywcy mogą liczyć też liczyć na pakiet assistance oraz ochronę przed perforacją karoserii z powodu korozji.
Salony MG zaczęły już przyjmować zamówienia. Pierwsze egzemplarze modelu MG3 Hybrid+ powinny mieć miejsce latem 2024 roku.
zdjęcia: news.mgmotor.eu
wideo: kanał “Mécanique Sportive” w serwisie YouTube
Przeczytaj też: “Toyota Yaris Cross 2024 – dane techniczne, wyposażenie, ceny“
FAQ
Jakim autem jest MG3 Hybrid+?
To miejski samochód segmentu B z napędem hybrydowym. Hatchback jest produkowany przez brytyjską markę MG należącą do chińskiego koncernu SAIC.
Jakie osiągi ma hybrydowy MG3?
Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego 1.5 (102 KM) oraz elektrycznego (136 KM). Łączna moc układu to 195 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm. Do 100 km/h auto rozpędza się w 8 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.
Ile kosztuje MG3 Hybrid?
W bazowej wersji wyposażenia cena aua startuje od 87 950 złotych. W przypadku najbogatszej wersji za samochód zapłacić trzeba przynajmniej 101 000 złotych.
Jedna odpowiedź
Nie wiem dlaczego ale wszystkie MG mają przód inspirowany autem innej marki. Tutaj to peugeot 308 pierwszej i drugiej wersji (ZS to w całości prawie kopia ix35 hyundai’a). Takie deje vu powoduje, że te auta wydają się być wizualnie mniej atrakcyjne, gdyż są jakby opatrzone. Trochę szkoda bo auta są technicznie interesujące.