MG3 Hybrid+ – tani, mocny i hybrydowy miejski hatchback

Udostępnij
Wasza ocena
MG3 Hybrid
Brytyjska marka MG należy do chińskiego koncernu SAIC. Producent zaprezentował już bezemisyjne auto kompaktowe MG4 ora dwa SUV-y – MG HS i MG ZS. Teraz w ofercie pojawił się miejski hatchback segmentu B z układem hybrydowym. To MG3 Hybrid+, który przy konkurencyjnej cenie może budzić duże zainteresowanie w segmencie aut miejskich i stanowić poważną konkurencję dla popularnych w tej kategorii Toyoty Yaris czy Renault Clio.

W artykule przeczytasz

Jak wygląda hybrydowy hatchback od MG?

MG3 Hybrid+ to samochód pozycjonowany w segmencie aut miejskich. Hatchback jest przedstawicielem segmentu B. Przyglądając się nadwoziu, pod względem stylistyki widać nawiązanie do większego MG4. Można też znaleźć podobieństwo do Kii Rio czy Mazdy 2, zwłaszcza w przypadku tyłu auta oraz linii bocznej.

MG3 Hybrid występuje w siedmiu kolorach nadwozia: biały “York”, niebieski “St. Moritz”, czerwony “Flaming”, żółty “Morning”, czarny “Pearl Black”, srebrny “Blade” oraz szary “Hampstead”.

MG3 Hybrid+ – wymiary:

Długość 4113 mm
Szerokość 1797 mm
Wysokość 1502 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Pojemność bagażnika  293 litry

Kabina nie jest zbyt przestronna. Nieco do życzenia pozostawia też bagażnik mający pojemność 293 litrów. Natomiast należy pamiętać, że jest auto z układem hybrydowym. Dla porównania w hybrydowym Renault Clio 5. generacji bagażnik mieści 300 litrów, a w hybrydowej Toyocie Yaris – 286 litrów.

Przeczytaj też: “Toyota Yaris III – miejski hatchback na lata!

Wyposażenie MG3 Hybrid+ 2024

Hybrydowy MG3 występuje w trzech wersjach wyposażenia. Auto wyraża filozofię MG “fun-to-drive”. Model jest bardzo bogato wyposażony włącznie z systemami bezpieczeństwa w pakiecie MG Pilot (m.in. adaptacyjny tempomat, asystent jazdy w korku, system utrzymania pasa ruchu, ostrzeganie o kolizji z poprzedzającym pojazdem). Natomiast do wykończenia kabiny użyto materiałów premium.

Na seryjnym wyposażeniu modelu w kokpicie znalazły się między innymi dwa wyświetlacze:

  • 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników;
  • 10,25-calowy centralny wyświetlacz systemu multimedialnego.

 

Bazowe wyposażenie uzupełniają: system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz integracją ze smartfonami poprzez Apple CarPlay i Android Auto, klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, kamera cofania, system audio z 6 głośnikami i połączeniem Bluetooth oraz cztery wejścia USB. Producent zadbał też o komfortową obsługę systemu za sprawą fizycznych przycisków na konsoli. Bogatsze wersje otrzymają m.in.: system bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele, kamerę 360 stopni i skórzaną tapicerkę.

MG3 Hybrid+

Napęd hybrydowy MG3 Hybrid+

Na układ napędowy miejskiego hatchbacka składają się dwa silniki:

  • silnik benzynowy 1.5 pracujący w cyklu Atkinsona – moc 102 KM i 128 Nm maksymalnego momentu obrotowego;
  • silnik elektryczny – moc 136 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

 

Łączna moc systemowa wynosi 195 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła przedniej osi przez skrzynię automatyczną o trzech przełożenia. Do “setki” auto rozpędza się w 8 sekund. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 170 km/h. Samochód korzysta z akumulatora o pojemności 1,83 kWh, co ma zapewnić większy zasięg w trybie bezemisyjnym. Średnie spalanie wynosi 4,4 l/100 km.

Przeczytaj też: “MG Motors Polska – brytyjska marka wchodzi na polski rynek

MG3 Hybrid+ – dane techniczne:

Dane techniczne Renault 5 E-Tech Electric 150 KM
Moc silnika benzynowego 102 KM (75 kW)
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego 128 Nm
Moc silnika elektrycznego 136 KM (100 kW)
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego 250 Nm
Łączna moc systemowa 195 KM (143 kW)
Napęd Na przednie koła
Skrzynia biegów Automatyczna 3-biegowa
Czas od 0 do 100 km/h 8 sekund
Prędkość maksymalna 170 km/h
Pojemność akumulatora 1,83 kWh
Średnie spalanie (wg WLTP) 4,4 l/100 km

Przeczytaj też: “Toyota Yaris 1.0 VVT-i znika z cenników – koniec bazowego silnika

Hybrydowy MG3

Producent oferuje aż pięć trybów jazdy hybrydowej:

  • EV – jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego, jeżeli pozwala na to poziom naładowania akumulatora.
  • Series – jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego, kiedy motor spalinowy przechodzi do generatora.
  • Series and Charge – jazda w trybie szeregowym z doładowywaniem akumulatora przy niskim obciążeniu.
  • Drive and Charge – jazda z silnikiem spalinowym napędzającym koła i ładującym akumulator generatorem.
  • Parallel – jazda z wykorzystaniem obu silników.

 

Kierowca ma do wyboru także trzy standardowe tryby jazdy – Eco, Standard oraz Sport.

Nowe MG3 Hybrid+ 2024 – cena

Na razie nie wiadomo, jakie ceny będzie mieć MG3 Hybrid+ oraz czy model trafi do sprzedaży w Polsce, natomiast wiele na to wskazuje. Przecieki sugerują, że może być to cena w okolicach 90 000 złotych. Jeżeli tak się stanie, auto powinno budzić zainteresowanie.

Dla porównania za 116-konną hybrydową Toyotę Yaris oraz 145-konnego Renault Clio z napędem hybrydowym trzeba zapłacić około 100 000 złotych. W takiej sytuacji cena MG3 Hybrid+ byłaby bardzo atrakcyjna. Auto ma też 7-letnią gwarancję z limitem na poziomie 150 000 kilometrów.

zdjęcia: news.mgmotor.eu
wideo: kanał “Mécanique Sportive” w serwisie YouTube

Przeczytaj też: “Toyota Yaris Cross 2024 – dane techniczne, wyposażenie, ceny

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 3.3]

FAQ

Jakim autem jest MG3 Hybrid+?

To miejski samochód segmentu B z napędem hybrydowym. Hatchback jest produkowany przez brytyjską markę MG należącą do chińskiego koncernu SAIC.

Jakie osiągi ma hybrydowy MG3?

Napęd stanowi połączenie silnika benzynowego 1.5 (102 KM, 128 Nm) oraz elektrycznego (136 KM, 250 Nm). Łączna moc układu to 195 KM. Do 100 km/h auto rozpędza się w 8 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Ile kosztuje MG3 Hybrid?

Wszystko wskazuje na to, że w bazowej wersji wyposażenia cena MG3 Hybrid+ nie przekroczy 100 000 złotych. Najprawdopodobniej koszt zakupu wyniesie około 90 000 złotych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Jedna odpowiedź

  1. Nie wiem dlaczego ale wszystkie MG mają przód inspirowany autem innej marki. Tutaj to peugeot 308 pierwszej i drugiej wersji (ZS to w całości prawie kopia ix35 hyundai’a). Takie deje vu powoduje, że te auta wydają się być wizualnie mniej atrakcyjne, gdyż są jakby opatrzone. Trochę szkoda bo auta są technicznie interesujące.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.