Leapmotor International – spółka joint venture koncernów Stellantis i Leapmotor
Leapmotor T03 jest elektrycznym hatchbackiem, z kolei C10 to bezemisyjny SUV. Oba modele należą do spółki Leapmotor International B.V. To spółka joint venture koncernu Stellantis i chińskiego producenta samochodów elektrycznych – Leapmotor. Europejski koncern ma w niej 51 proc. udziałów, Chińczycy – 49 proc.
Spółka rozpoczęła działalność w Europie dopiero we wrześniu 2024 roku. Auta marki Leapmotor International były już dostępne we Francji, Włoszech, w Niemczech, Grecji, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i na Malcie. Teraz przyszedł czas na Polskę. Początkowo samochody Leapmotor można kupić w salonach w Białymstoku, Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Krakowie, ale lista punktów sprzedażowych będzie poszerzana.
Przeczytaj też: “Nowe Renault Twingo nawiązuje do pierwszej generacji. Jeden z najtańszych elektryków z debiutem w 2026 roku”
Chiński Leapmotor T03 – miejski samochód elektryczny z silnikiem 95 KM
Leapmotor T03 to mały samochód miejski o długości 362 cm. Auto jest składane w fabryce w Tychach, na linii montażowej, z której zjeżdżał Fiat 500. Montaż odbywa się w systemie SKD (ang. semi-knocked-down). Oznacza to, że samochód składa się ze zmontowanego nadwozia z wyposażeniem, układu napędowego (silnik i skrzynia biegów), wstępnie złożonego zawieszenia oraz innych elementów dostarczanych w komplecie z karoserią. Gotowe podzespoły trafiają do Polski z Chin.
Auto ma sportową, dynamiczną sylwetkę. Mimo niewielkich rozmiarów jest całkiem przestronne w kabinie. Szczególnie że to samochód 4-osobowy. Natomiast modułowy bagażnik ma pojemność do 210 do 508 litrów. Hatchback porusza się na 15-calowych obręczach ze stopów lekkich i ma dwukolorowe nadwozie. T03 jest oferowany w trzech kolorach nadwozia – białym (Light White), srebrnym (Starry Silver) i niebieskim (Glacier Blue).
Hatchback T03 został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 95 KM i 158 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu do “setki” auto rozpędza się w niespełna 13 sekund (12,7 s). Bateria auta ma pojemność 37,3 kWh, a zasięg auta to ponad 260 km. Akumulator trakcyjny można ładować prądem zmiennym (AC) i stałym (DC) odpowiednio z maksymalną mocą 6,6 kW lub 48 kW.
Nieźle wygląda również wyposażenie. Samochód ma między innymi dach panoramiczny z elektryczną roletą przeciwsłoneczną. W kabinie znajdują się dwa ekrany:
- zestawu wskaźników o przekątnej 8 cali;
- centralny do obsługi multimediów o przekątnej 10,1 cala.
Oczywiście nie zapomniano o bezpieczeństwie. Auto ma sześć poduszek powietrznych, trzy kamery, pięć radarów i dziesięć zaawansowanych systemów wspomagania (m.in. adaptacyjny tempomat, czujnik martwego pola, system utrzymania pasa ruchu).
Samochód ma trzy tryby jazdy – ECO, SPORTS i STANDARD:
- ECO – maksymalna efektywność dzięki optymalizacji hamowania regeneracyjnego i łagodniejszej reakcji na moc.
- SPORTS – szybsza reakcja na moc przy umiarkowanym hamowaniu regeneracyjnym.
- STANDARD – tryb będący kompromisem dwóch poprzednich.
Leapmotor T03 – dane techniczne
Długość | 3620 mm |
Szerokość | 1652 mm |
Wysokość | 1577 mm |
Rozstaw osi | 2400 mm |
Pojemność bagażnika | Od 210 do 508 litrów |
Moc | 95 KM (70 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 158 Nm |
Napęd | Przedni |
Prędkość maksymalna | 130 km/h |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 12,7 s |
Pojemność akumulatora brutto (netto) | 37,3 kWh (36 kWh) |
Zasięg w trybie mieszanym (według WLTP) | 265 km |
Zasięg w trybie miejskim (według WLTP) | 395 km |
Rodzaj złącza ładowania AC | Typ 2 |
Rodzaj złącza ładowania DC | CCS |
Maksymalna moc ładowania prądem AC | 6,6 kW |
Maksymalna moc ładowania prądem DC | 48 kW |
Czas ładowania prądem DC (z 30 do 80 proc.) | 36 minut |
Leapmotor T03 – wybrane elementy wyposażenia
15-calowe alufelgi | Dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem | Elektrycznie otwierane szyby boczne | Kluczyk Bluetooth |
Tylne czujniki parkowania | Kamera cofania | 42-calowy panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą | Reflektory, światła tylne i kierunkowskazy w technologii LED |
Klimatyzacja z regulacją elektroniczną | Kierownica ze skóry ekologicznej | Fotel kierowcy z regulacją wysokości | Czarna tapicerka materiałowa |
Ekran zestawu wskaźników LCD o przekątnej 8 cali | Dotykowy ekran centralny z systemem Leap OS o przekątnej 10,1 cala | Nawigacja online | Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air |
Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami auta | 6 poduszek powietrznych | 10 systemów wspomagania prowadzenia ADAS | Automatyczny hamulec postojowy + Auto Hold |
SUV Leapmotor C10 z zasięgiem do 424 km
C10 to duży SUV segmentu D. Samochód oferuje zrównoważony design. Nowoczesności dodają wpuszczane klamki oraz antena w kształcie płetwy rekina. Natomiast przygodowy charakter auta podkreślają relingi dachowe. Postawiono także na wyrazistą maskę, osłonę chłodnicy w kształcie hantli oraz wyraźnie zarysowany i wysunięty przedni zderzak. Do wyboru jest pięć kolorów nadwozia (Canopy Grey, Pearly White, Tundra Grey, Glazed Green i Metallic Black).
SUV porusza się na 18- lub 20-calowych felgach aluminiowych. Docenić należy także przestronność wnętrza. Dotyczy to również bagażnika mieszczącego od 435 do 1410 litrów. Dodatkowo pojazd wyposażono w 26 schowków.
Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości przyjaznych środowisku. Kabina występuje w dwóch wariantach kolorystycznych – Criollo Brown oraz Midnight Aurora. Leapmotor C10 oferuje ergonomiczne fotele gwarantujące komfort nawet przy dłuższych podróżach. W centralnym punkcie kabiny umieszczono 14,6-calowy ekran HD. Natomiast drugi wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala obejmuje zestaw wskaźników.
Samochód jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – Style oraz Design. Już w standardzie auto otrzymało panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą czy kamerę 360 stopni. Zagwarantowano także wysoki poziom bezpieczeństwa, w tym siedem poduszek powietrznych oraz 17 zaawansowanych systemów aktywnego bezpieczeństwa.
Elektryczny SUV gwarantuje dobre osiągi. Auto ma bowiem silnik o mocy 218 KM oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to 170 km/h, a do 100 km/h samochód rozpędza się w 7,5 s. Akumulator trakcyjny o pojemności 69,9 kWh zapewnia zasięg na poziomie ponad 420 km. W zależności od warunków drogowych i preferencji kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy.
SUV C10 – dane techniczne
Długość | 4739 mm |
Szerokość | 1900 mm |
Wysokość | 1680 mm |
Rozstaw osi | 2825 mm |
Pojemność bagażnika | Od 435 do 1410 litrów |
Moc | 218 KM (160 kW) |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm |
Napęd | Przedni |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h | 7,5 s |
Pojemność akumulatora brutto | 69,9 kWh |
Zasięg w trybie mieszanym (według WLTP) | 424 km |
Rodzaj złącza ładowania AC | Typ 2 |
Rodzaj złącza ładowania DC | CCS |
Maksymalna moc ładowania prądem AC | 6,6 kW |
Maksymalna moc ładowania prądem DC | 84 kW |
Czas ładowania prądem DC (z 30 do 80 proc.) | 30 minut |
Leapmotor C10 Style i Design – wybrane elementy wyposażenia
Leapmotor C10 Style | Leapmotor C10 Design |
---|---|
Felgi aluminiowe w rozmiarze 18 cali | 20-calowe alufelgi |
Tylne czujniki parkowania | Pełny tylny pas świetlny LED z animacją |
Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą | Przyciemniane szyby boczne i tylna |
Kamera 360 stopni | Elektrycznie podnoszona klapa bagażnika |
Klamki chowane w drzwiach | Podgrzewana kierownica |
Relingi dachowe | Podgrzewane i wentylowane fotele kierowcy i pasażera |
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna | Tapicerka siedzeń ze skóry ekologicznej + PVC z certyfikatem OEKOTEX |
Pompa ciepła | Funkcja wykrywania jakości powietrza w obiegu wewnętrznym i zewnętrznym |
Automatyczne reflektory LED | Oświetlenie ambientowe wnętrza z funkcją odtwarzania rytmu muzyki |
Kluczyk Bluetooth i NFC | – |
Regulowane elektrycznie fotele z przodu | – |
12-głośnikowy system Hi-Fi o mocy 840 W | – |
Zestaw wskaźników o wielkości 10,25 cala | – |
Ekran centralny z systemem Leap OS wielkości 14,6 cala | – |
Nawigacja online | – |
Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air | – |
Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna | – |
Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami auta | – |
17 systemów wspomagania prowadzenia ADAS | – |
Modele Leapmotor T03 i C10 przystępne cenowo
Minimalna cena SUV-a Leapmotor C10 to okolice 160 000 złotych. Dużo tańszy jest elektryczny hatchback. Leapmotor T03 kosztuje 79 990 złotych. Oznacza to, że przy skorzystaniu z maksymalnej dotacji w ramach programu NaszEauto za samochód zapłacić trzeba niespełna 40 000 złotych.
Początkowo samochody będą dostępne w sześciu salonach w Polsce – w Białymstoku, Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Krakowie.
Miasto | Salon | Adres |
---|---|---|
Białystok | ASW Wojciula Sp. z o.o. | Gen. Wł. Andersa 71 |
Szczecin | Gezet Sp. z o.o. Sp. Komandytowa | Ustowo 57 |
Bydgoszcz | Mikołajczak Sp. z o.o. Sp. Komandytowa | Armii Krajowej 250 |
Poznań | P.M. POL-CAR Sp. z o.o. | Gorzysława 9 |
Warszawa | STELLANTIS & YOU POLSKA Sp. z o.o. | Al. Krakowska 206 |
Kraków | Auto Centrum Golemo Sp. J. | Zakopiańska 52 |
Lista punktów sprzedaży będzie sukcesywnie poszerzana. W sprzedaży pojawią się także nowe modele. Leapmotor chce wprowadzać na rynek przynajmniej jeden nowy model rocznie.
zdjęcia: leapmotor.net (https://www.leapmotor.net/pl)
wideo: kanał “AutoMadeInChina” w serwisie YouTube
FAQ
Jakie auta Leapmotor są dostępne w Polsce?
Początkowo to dwa modele z napędem elektrycznym – hatchback Leapmotor T03 oraz SUV Leapmotor C10.
Jakie osiągi mają auta T03 i C10?
Leapmotor T03 ma 95 KM oraz 158 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to 130 km/h, a do setki auto rozpędza się w 12,7 s. Bateria o pojemności 37,3 kWh pozwala w trybie mieszanym pokonać do 265 km. SUV ma lepsze osiągi (218 KM, 320 Nm, 170 km/h, 7,5 s). Akumulator trakcyjny ma pojemność 69,9 kWh, a zasięg w trybie mieszanym to nawet 424 km.
Ile kosztują samochody Leapmotor T03 oraz C10?
Cena katalogowa hatchbacka (T03) to 79 990 złotych. W przypadku SUV-a (C10) należy liczyć się z wydatkiem rzędu przynajmniej około 160 000 złotych.
10 Responses
Ciekawi mnie, jak Leapmotor T03 poradzi sobie na polskim rynku, biorąc pod uwagę, że ma konkurencję jak np. różne modele od innych producentów. 79 990 zł to chyba przez program dofinansowania wychodzi atrakcyjnie, ale czy ten zasięg 260 km w realnych warunkach jest wystarczający dla przeciętnego użytkownika w Polsce? Z drugiej strony C10 wygląda nieźle, ale cena 160 000 zł dla niektórych może być zbyt wysoka. Jakie macie doświadczenia z ich zasięgiem i jakością wykonania? Czym różnią się te auta od europejskich konkurentów?
Leapmotor T03 wydaje się super opcją dla tych, którzy szukają niedrogiego elektryka. Ciekawi mnie, jak radzi sobie w codziennych warunkach, zwłaszcza z takim zasięgiem. 40 tys. zł za T03 to naprawdę kusząca oferta, zwłaszcza z dotacjami. Przydałoby się więcej testów na polskich drogach!
Ciekawe, jak Leapmotor T03 i C10 wpisują się w filozofię zrównoważonego rozwoju, która coraz bardziej wkrada się w nasze życie. Jak mówi słynna myśl: "Nie dziedziczymy ziemi od naszych przodków, ale pożyczamy ją od naszych dzieci". Zastanawiam się, czy samochody elektryczne, takie jak te modele, rzeczywiście przyczynią się do zmiany nastawienia społeczeństwa wobec ekologii. Warto tu również wspomnieć, że Leapmotor stawia na montaż w Polsce, co może być krokiem w kierunku wspierania lokalnego rynku pracy. Jak zauważył Karol, zasięg T03 może być niewystarczający dla osób, które potrzebują większej swobody w podróżowaniu. Czy to oznacza, że musimy zmienić nasze podejście do mobilności? Może powinniśmy więcej podróżować lokalnie, odkrywając piękno otaczającego nas świata?
Leapmotor T03 jako miejski elektryk przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoją cenę, ale i zasięg, który wydaje się mieć ogromne znaczenie w codziennym użytkowaniu. Przypomina mi to słowa wielkiego myśliciela, który mówił, że "mam nadzieję, że nigdy nie przestaniemy się uczyć". W obliczu rosnącego zainteresowania samochodami elektrycznymi, dobrze jest zadawać pytania dotyczące realności obiecywanych zasięgów. Ciekawi mnie, jak T03 będzie radził sobie w polskich warunkach, zwłaszcza z takim zasięgiem. Z drugiej strony, Leapmotor C10 wygląda na coś, co mogłoby zawojować rynek SUV-ów – jednak czy 160000 zł to cena, którą konsumenci są gotowi zaakceptować? Jak to wpłynie na naszą wizję przystępnych elektryków? Warto śledzić rozwój sytuacji i dyskutować o tych kwestiach!
Leapmotor T03 jako kompaktowy elektryk wydaje się być interesującą opcją na polskim rynku, zwłaszcza z uwagi na swoją przystępną cenę. Zasięg ponad 260 km w trybie mieszanym z pewnością zadowoli użytkowników, którzy nie potrzebują poruszać się na dużych dystansach na co dzień. Jednak dla osób planujących dłuższe trasy może to okazać się niewystarczające. Poza tym, montaż w Polsce dodaje wartości, ponieważ wspiera lokalny rynek pracy. Jeśli chodzi o lekkości T03, zaskakująca jest też jego przestronność wewnątrz, biorąc pod uwagę jego wymiary. Ciekawe, jak te modele sprawdzą się w praktyce, zwłaszcza porównując je z innymi elektrykami dostępnymi w Polsce. Osobiście nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak będą się sprzedawać w naszym kraju.
T03 miało być 80 tys. zł a jest 85 tys zł. Polaka trzeba doić. Do tego bardzo ciekawe informacje płyną o skrajnej nieodporności blachy samochodów chińskich na warunki atmosferyczne (Leapmotor jest faktycznie produkowany w Chinach). Dodam że u niemca cena 18 900 euro (ok 79 tys. zł), francuz ma za 17.900 eur (ok 75 tys zł). A w teorii samochód musi być tam zawieziony z Polski. Co za banda cwaniaków.
Fajnie, że chińskie elektryki wchodzą na nasz rynek. T03 jako miejski samochód wygląda na sensowną opcję, zwłaszcza przy takiej cenie. Zasięg 260 km powinien wystarczyć na codzienne dojazdy, ale ciekaw jestem, jak sprawdzi się zimą. C10 też ma potencjał, ale 160k zł to już sporo. Zobaczymy, jak będą się sprzedawać w Polsce!
Ciekawe jak wychodzi cena bo w Krakowie wołają za T03 84tyś
A wszędzie piszą poniżej 80 tyś.?
Zastanawiam się, jak wprowadzenie modeli Leapmotor T03 i C10 na polski rynek wpłynie na nasze postrzeganie elektrycznej mobilności. Jak zauważył Karol, zasięg T03 w codziennym użytkowaniu jest wystarczający dla wielu, ale pomyślmy o dłuższych trasach. To rodzi ważne pytania – czy nie lepiej adaptować nasze potrzeby do rzeczywistości, w której żyjemy? Może stworzy to większe zainteresowanie transportem lokalnym i podniesie świadomość ekologiczną w społeczeństwie? Leapmotor stawia na montaż w Polsce, co może być krokiem we właściwym kierunku, tworząc miejsca pracy i wspierając lokalną gospodarkę. Jak pisze jeden z myślicieli: „Nie dziedziczymy ziemi od naszych przodków, ale pożyczamy ją od naszych dzieci”. Miejmy nadzieję, że decyzje dotyczące użytkowania tych elektryków będą bardziej odpowiedzialne i zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.
Fajnie, że Leapmotor w końcu wjeżdża do Polski! T03 wygląda jak super opcja dla miasta, a cena naprawdę kusząca! 😍 Zasięg 260 km brzmi wystarczająco na codzienne dojazdy, ale mam mieszane uczucia co do dłuższych tras. Ciekawi mnie, jak te auta radzą sobie w polskich warunkach, zwłaszcza zimą ❄️. Czekam z niecierpliwością na pierwsze testy i opinie użytkowników! A co do komentarza Seby, totalnie się zgadzam, że ceny mogą być nieco zawyżone na naszym rynku. Dobrze, że są dotacje, bo to na pewno zachęci wielu do przesiadki na elektryki!