Leapmotor T03
Samochody Leapmotor T03 i C10 są już dostępne dla klientów w Polsce. To auta z napędem elektrycznym od marki Leapmotor International, która jest wynikiem współpracy Chińczyków ze Stellantisem. Na uwagę zasługuje zwłaszcza pierwszy z modeli. Miejski hatchback nie tylko jest produkowany w Polsce, ale również oferowany w atrakcyjnej cenie poniżej 80 000 złotych. Przy zakupie z dofinansowaniem z programu NaszEauto cenę obniżyć można nawet do niespełna 40 000 złotych.

W artykule przeczytasz

Leapmotor International – spółka joint venture koncernów Stellantis i Leapmotor

Leapmotor T03 jest elektrycznym hatchbackiem, z kolei C10 to bezemisyjny SUV. Oba modele należą do spółki Leapmotor International B.V. To spółka joint venture koncernu Stellantis i chińskiego producenta samochodów elektrycznych – Leapmotor. Europejski koncern ma w niej 51 proc. udziałów, Chińczycy – 49 proc.

Spółka rozpoczęła działalność w Europie dopiero we wrześniu 2024 roku. Auta marki Leapmotor International były już dostępne we Francji, Włoszech, w Niemczech, Grecji, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i na Malcie. Teraz przyszedł czas na Polskę. Początkowo samochody Leapmotor można kupić w salonach w Białymstoku, Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Krakowie, ale lista punktów sprzedażowych będzie poszerzana.

Przeczytaj też: “Nowe Renault Twingo nawiązuje do pierwszej generacji. Jeden z najtańszych elektryków z debiutem w 2026 roku

Chiński Leapmotor T03 – miejski samochód elektryczny z silnikiem 95 KM

Leapmotor T03 to mały samochód miejski o długości 362 cm. Auto jest składane w fabryce w Tychach, na linii montażowej, z której zjeżdżał Fiat 500. Montaż odbywa się w systemie SKD (ang. semi-knocked-down). Oznacza to, że samochód składa się ze zmontowanego nadwozia z wyposażeniem, układu napędowego (silnik i skrzynia biegów), wstępnie złożonego zawieszenia oraz innych elementów dostarczanych w komplecie z karoserią. Gotowe podzespoły trafiają do Polski z Chin.

Auto ma sportową, dynamiczną sylwetkę. Mimo niewielkich rozmiarów jest całkiem przestronne w kabinie. Szczególnie że to samochód 4-osobowy. Natomiast modułowy bagażnik ma pojemność do 210 do 508 litrów. Hatchback porusza się na 15-calowych obręczach ze stopów lekkich i ma dwukolorowe nadwozie. T03 jest oferowany w trzech kolorach nadwozia – białym (Light White), srebrnym (Starry Silver) i niebieskim (Glacier Blue).

Hatchback Leapmotor T03

Hatchback T03 został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 95 KM i 158 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu do “setki” auto rozpędza się w niespełna 13 sekund (12,7 s). Bateria auta ma pojemność 37,3 kWh, a zasięg auta to ponad 260 km. Akumulator trakcyjny można ładować prądem zmiennym (AC) i stałym (DC) odpowiednio z maksymalną mocą 6,6 kW lub 48 kW.

Nieźle wygląda również wyposażenie. Samochód ma między innymi dach panoramiczny z elektryczną roletą przeciwsłoneczną. W kabinie znajdują się dwa ekrany:

  • zestawu wskaźników o przekątnej 8 cali;
  • centralny do obsługi multimediów o przekątnej 10,1 cala.

 

Oczywiście nie zapomniano o bezpieczeństwie. Auto ma sześć poduszek powietrznych, trzy kamery, pięć radarów i dziesięć zaawansowanych systemów wspomagania (m.in. adaptacyjny tempomat, czujnik martwego pola, system utrzymania pasa ruchu).

Samochód ma trzy tryby jazdy – ECO, SPORTS i STANDARD:

  • ECO – maksymalna efektywność dzięki optymalizacji hamowania regeneracyjnego i łagodniejszej reakcji na moc.
  • SPORTS – szybsza reakcja na moc przy umiarkowanym hamowaniu regeneracyjnym.
  • STANDARD – tryb będący kompromisem dwóch poprzednich.

Leapmotor T03 – dane techniczne

Długość 3620 mm
Szerokość 1652 mm
Wysokość 1577 mm
Rozstaw osi 2400 mm
Pojemność bagażnika Od 210 do 508 litrów
Moc 95 KM (70 kW)
Maksymalny moment obrotowy 158 Nm
Napęd Przedni
Prędkość maksymalna 130 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,7 s
Pojemność akumulatora brutto (netto) 37,3 kWh (36 kWh)
Zasięg w trybie mieszanym (według WLTP) 265 km
Zasięg w trybie miejskim (według WLTP) 395 km
Rodzaj złącza ładowania AC Typ 2
Rodzaj złącza ładowania DC CCS
Maksymalna moc ładowania prądem AC 6,6 kW
Maksymalna moc ładowania prądem DC 48 kW
Czas ładowania prądem DC (z 30 do 80 proc.) 36 minut

Leapmotor T03 – wybrane elementy wyposażenia

15-calowe alufelgi Dwukolorowe nadwozie z czarnym dachem Elektrycznie otwierane szyby boczne Kluczyk Bluetooth
Tylne czujniki parkowania Kamera cofania 42-calowy panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą Reflektory, światła tylne i kierunkowskazy w technologii LED
Klimatyzacja z regulacją elektroniczną Kierownica ze skóry ekologicznej Fotel kierowcy z regulacją wysokości Czarna tapicerka materiałowa
Ekran zestawu wskaźników LCD o przekątnej 8 cali Dotykowy ekran centralny z systemem Leap OS o przekątnej 10,1 cala Nawigacja online Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami auta 6 poduszek powietrznych 10 systemów wspomagania prowadzenia ADAS Automatyczny hamulec postojowy + Auto Hold

SUV Leapmotor C10 z zasięgiem do 424 km

C10 to duży SUV segmentu D. Samochód oferuje zrównoważony design. Nowoczesności dodają wpuszczane klamki oraz antena w kształcie płetwy rekina. Natomiast przygodowy charakter auta podkreślają relingi dachowe. Postawiono także na wyrazistą maskę, osłonę chłodnicy w kształcie hantli oraz wyraźnie zarysowany i wysunięty przedni zderzak. Do wyboru jest pięć kolorów nadwozia (Canopy Grey, Pearly White, Tundra Grey, Glazed Green i Metallic Black).

SUV porusza się na 18- lub 20-calowych felgach aluminiowych. Docenić należy także przestronność wnętrza. Dotyczy to również bagażnika mieszczącego od 435 do 1410 litrów. Dodatkowo pojazd wyposażono w 26 schowków.

Leapmotor C10

Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości przyjaznych środowisku. Kabina występuje w dwóch wariantach kolorystycznych – Criollo Brown oraz Midnight Aurora. Leapmotor C10 oferuje ergonomiczne fotele gwarantujące komfort nawet przy dłuższych podróżach. W centralnym punkcie kabiny umieszczono 14,6-calowy ekran HD. Natomiast drugi wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala obejmuje zestaw wskaźników.

Samochód jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia – Style oraz Design. Już w standardzie auto otrzymało panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą czy kamerę 360 stopni. Zagwarantowano także wysoki poziom bezpieczeństwa, w tym siedem poduszek powietrznych oraz 17 zaawansowanych systemów aktywnego bezpieczeństwa.

Elektryczny SUV gwarantuje dobre osiągi. Auto ma bowiem silnik o mocy 218 KM oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to 170 km/h, a do 100 km/h samochód rozpędza się w 7,5 s. Akumulator trakcyjny o pojemności 69,9 kWh zapewnia zasięg na poziomie ponad 420 km. W zależności od warunków drogowych i preferencji kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy.

SUV C10 – dane techniczne

Długość 4739 mm
Szerokość 1900 mm
Wysokość 1680 mm
Rozstaw osi 2825 mm
Pojemność bagażnika Od 435 do 1410 litrów
Moc 218 KM (160 kW)
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm
Napęd Przedni
Prędkość maksymalna 170 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,5 s
Pojemność akumulatora brutto 69,9 kWh
Zasięg w trybie mieszanym (według WLTP) 424 km
Rodzaj złącza ładowania AC Typ 2
Rodzaj złącza ładowania DC CCS
Maksymalna moc ładowania prądem AC 6,6 kW
Maksymalna moc ładowania prądem DC 84 kW
Czas ładowania prądem DC (z 30 do 80 proc.) 30 minut

Leapmotor C10 Style i Design – wybrane elementy wyposażenia

Leapmotor C10 Style Leapmotor C10 Design
Felgi aluminiowe w rozmiarze 18 cali 20-calowe alufelgi
Tylne czujniki parkowania Pełny tylny pas świetlny LED z animacją
Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą Przyciemniane szyby boczne i tylna
Kamera 360 stopni Elektrycznie podnoszona klapa bagażnika
Klamki chowane w drzwiach Podgrzewana kierownica
Relingi dachowe Podgrzewane i wentylowane fotele kierowcy i pasażera
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna Tapicerka siedzeń ze skóry ekologicznej + PVC z certyfikatem OEKOTEX
Pompa ciepła Funkcja wykrywania jakości powietrza w obiegu wewnętrznym i zewnętrznym
Automatyczne reflektory LED Oświetlenie ambientowe wnętrza z funkcją odtwarzania rytmu muzyki
Kluczyk Bluetooth i NFC
Regulowane elektrycznie fotele z przodu
12-głośnikowy system Hi-Fi o mocy 840 W
Zestaw wskaźników o wielkości 10,25 cala
Ekran centralny z systemem Leap OS wielkości 14,6 cala
Nawigacja online
Łączność 4G i aktualizacje Over-The-Air
Bezprzewodowa ładowarka indukcyjna
Aplikacja Leapmotor APP ze zdalnym sterowaniem funkcjami auta
17 systemów wspomagania prowadzenia ADAS

Modele Leapmotor T03 i C10 przystępne cenowo

Minimalna cena SUV-a Leapmotor C10 to okolice 160 000 złotych. Dużo tańszy jest elektryczny hatchback. Leapmotor T03 kosztuje 79 990 złotych. Oznacza to, że przy skorzystaniu z maksymalnej dotacji w ramach programu NaszEauto za samochód zapłacić trzeba niespełna 40 000 złotych.

Przeczytaj też: “NaszEauto zamiast programu Mój Elektryk 2.0. Od 3 lutego 2025 nabór wniosków na ostatni program dopłat do elektryków z dofinansowaniem na samochód elektryczny do 40 tys. zł

Początkowo samochody będą dostępne w sześciu salonach w Polsce – w Białymstoku, Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Warszawie i Krakowie.

Miasto Salon Adres
Białystok ASW Wojciula Sp. z o.o. Gen. Wł. Andersa 71
Szczecin Gezet Sp. z o.o. Sp. Komandytowa Ustowo 57
Bydgoszcz Mikołajczak Sp. z o.o. Sp. Komandytowa Armii Krajowej 250
Poznań P.M. POL-CAR Sp. z o.o. Gorzysława 9
Warszawa STELLANTIS & YOU POLSKA Sp. z o.o. Al. Krakowska 206
Kraków Auto Centrum Golemo Sp. J. Zakopiańska 52

Lista punktów sprzedaży będzie sukcesywnie poszerzana. W sprzedaży pojawią się także nowe modele. Leapmotor chce wprowadzać na rynek przynajmniej jeden nowy model rocznie.

zdjęcia: leapmotor.net (https://www.leapmotor.net/pl)
wideo: kanał “AutoMadeInChina” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 6 Średnio: 3.5]

FAQ

Jakie auta Leapmotor są dostępne w Polsce?

Początkowo to dwa modele z napędem elektrycznym – hatchback Leapmotor T03 oraz SUV Leapmotor C10.

Jakie osiągi mają auta T03 i C10?

Leapmotor T03 ma 95 KM oraz 158 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to 130 km/h, a do setki auto rozpędza się w 12,7 s. Bateria o pojemności 37,3 kWh pozwala w trybie mieszanym pokonać do 265 km. SUV ma lepsze osiągi (218 KM, 320 Nm, 170 km/h, 7,5 s). Akumulator trakcyjny ma pojemność 69,9 kWh, a zasięg w trybie mieszanym to nawet 424 km.

Ile kosztują samochody Leapmotor T03 oraz C10?

Cena katalogowa hatchbacka (T03) to 79 990 złotych. W przypadku SUV-a (C10) należy liczyć się z wydatkiem rzędu przynajmniej około 160 000 złotych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

10 Responses

  1. Ciekawi mnie, jak Leapmotor T03 poradzi sobie na polskim rynku, biorąc pod uwagę, że ma konkurencję jak np. różne modele od innych producentów. 79 990 zł to chyba przez program dofinansowania wychodzi atrakcyjnie, ale czy ten zasięg 260 km w realnych warunkach jest wystarczający dla przeciętnego użytkownika w Polsce? Z drugiej strony C10 wygląda nieźle, ale cena 160 000 zł dla niektórych może być zbyt wysoka. Jakie macie doświadczenia z ich zasięgiem i jakością wykonania? Czym różnią się te auta od europejskich konkurentów?

  2. Leapmotor T03 wydaje się super opcją dla tych, którzy szukają niedrogiego elektryka. Ciekawi mnie, jak radzi sobie w codziennych warunkach, zwłaszcza z takim zasięgiem. 40 tys. zł za T03 to naprawdę kusząca oferta, zwłaszcza z dotacjami. Przydałoby się więcej testów na polskich drogach!

  3. Ciekawe, jak Leapmotor T03 i C10 wpisują się w filozofię zrównoważonego rozwoju, która coraz bardziej wkrada się w nasze życie. Jak mówi słynna myśl: "Nie dziedziczymy ziemi od naszych przodków, ale pożyczamy ją od naszych dzieci". Zastanawiam się, czy samochody elektryczne, takie jak te modele, rzeczywiście przyczynią się do zmiany nastawienia społeczeństwa wobec ekologii. Warto tu również wspomnieć, że Leapmotor stawia na montaż w Polsce, co może być krokiem w kierunku wspierania lokalnego rynku pracy. Jak zauważył Karol, zasięg T03 może być niewystarczający dla osób, które potrzebują większej swobody w podróżowaniu. Czy to oznacza, że musimy zmienić nasze podejście do mobilności? Może powinniśmy więcej podróżować lokalnie, odkrywając piękno otaczającego nas świata?

  4. Leapmotor T03 jako miejski elektryk przyciąga uwagę nie tylko ze względu na swoją cenę, ale i zasięg, który wydaje się mieć ogromne znaczenie w codziennym użytkowaniu. Przypomina mi to słowa wielkiego myśliciela, który mówił, że "mam nadzieję, że nigdy nie przestaniemy się uczyć". W obliczu rosnącego zainteresowania samochodami elektrycznymi, dobrze jest zadawać pytania dotyczące realności obiecywanych zasięgów. Ciekawi mnie, jak T03 będzie radził sobie w polskich warunkach, zwłaszcza z takim zasięgiem. Z drugiej strony, Leapmotor C10 wygląda na coś, co mogłoby zawojować rynek SUV-ów – jednak czy 160000 zł to cena, którą konsumenci są gotowi zaakceptować? Jak to wpłynie na naszą wizję przystępnych elektryków? Warto śledzić rozwój sytuacji i dyskutować o tych kwestiach!

  5. Leapmotor T03 jako kompaktowy elektryk wydaje się być interesującą opcją na polskim rynku, zwłaszcza z uwagi na swoją przystępną cenę. Zasięg ponad 260 km w trybie mieszanym z pewnością zadowoli użytkowników, którzy nie potrzebują poruszać się na dużych dystansach na co dzień. Jednak dla osób planujących dłuższe trasy może to okazać się niewystarczające. Poza tym, montaż w Polsce dodaje wartości, ponieważ wspiera lokalny rynek pracy. Jeśli chodzi o lekkości T03, zaskakująca jest też jego przestronność wewnątrz, biorąc pod uwagę jego wymiary. Ciekawe, jak te modele sprawdzą się w praktyce, zwłaszcza porównując je z innymi elektrykami dostępnymi w Polsce. Osobiście nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak będą się sprzedawać w naszym kraju.

  6. T03 miało być 80 tys. zł a jest 85 tys zł. Polaka trzeba doić. Do tego bardzo ciekawe informacje płyną o skrajnej nieodporności blachy samochodów chińskich na warunki atmosferyczne (Leapmotor jest faktycznie produkowany w Chinach). Dodam że u niemca cena 18 900 euro (ok 79 tys. zł), francuz ma za 17.900 eur (ok 75 tys zł). A w teorii samochód musi być tam zawieziony z Polski. Co za banda cwaniaków.

  7. Fajnie, że chińskie elektryki wchodzą na nasz rynek. T03 jako miejski samochód wygląda na sensowną opcję, zwłaszcza przy takiej cenie. Zasięg 260 km powinien wystarczyć na codzienne dojazdy, ale ciekaw jestem, jak sprawdzi się zimą. C10 też ma potencjał, ale 160k zł to już sporo. Zobaczymy, jak będą się sprzedawać w Polsce!

  8. Zastanawiam się, jak wprowadzenie modeli Leapmotor T03 i C10 na polski rynek wpłynie na nasze postrzeganie elektrycznej mobilności. Jak zauważył Karol, zasięg T03 w codziennym użytkowaniu jest wystarczający dla wielu, ale pomyślmy o dłuższych trasach. To rodzi ważne pytania – czy nie lepiej adaptować nasze potrzeby do rzeczywistości, w której żyjemy? Może stworzy to większe zainteresowanie transportem lokalnym i podniesie świadomość ekologiczną w społeczeństwie? Leapmotor stawia na montaż w Polsce, co może być krokiem we właściwym kierunku, tworząc miejsca pracy i wspierając lokalną gospodarkę. Jak pisze jeden z myślicieli: „Nie dziedziczymy ziemi od naszych przodków, ale pożyczamy ją od naszych dzieci”. Miejmy nadzieję, że decyzje dotyczące użytkowania tych elektryków będą bardziej odpowiedzialne i zgodne z ideą zrównoważonego rozwoju.

  9. Fajnie, że Leapmotor w końcu wjeżdża do Polski! T03 wygląda jak super opcja dla miasta, a cena naprawdę kusząca! 😍 Zasięg 260 km brzmi wystarczająco na codzienne dojazdy, ale mam mieszane uczucia co do dłuższych tras. Ciekawi mnie, jak te auta radzą sobie w polskich warunkach, zwłaszcza zimą ❄️. Czekam z niecierpliwością na pierwsze testy i opinie użytkowników! A co do komentarza Seby, totalnie się zgadzam, że ceny mogą być nieco zawyżone na naszym rynku. Dobrze, że są dotacje, bo to na pewno zachęci wielu do przesiadki na elektryki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.