Wezwanie serwisowe dotyczące marki Mercedes, modele: ML/GL/GLE/GLS (BR 166), GLE Coupé (BR 292), CLS (BR 218), GLC (BR 253), GLE Coupé (BR 292), GLK (BR 204), Klasa C (BR 205), Klasa E (BR 212, 213), Klasa E Cabriolet/Coupé (BR 207, 238), Klasa S (BR 222) i Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes, modele: ML/GL/GLE/GLS (BR 166), GLE Coupé (BR 292), CLS (BR 218), GLC (BR 253), GLE Coupé (BR 292), GLK (BR 204) Klasa C (BR 205), Klasa E (BR 212, 213), Klasa E Cabriolet/Coupé (BR 207, 238), Klasa S (BR 222) i Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217), wyprodukowanych od 14.04.2010 r. do 12.04.2017 r., aluminiowe śruby przekładni kierowniczej mogły ulec korozji pod wpływem wody rozpylonej w połączeniu ze wyjątkowymi warunkami na drodze, takimi jak szczególnie agresywne środki do usuwania lodu (sól drogowa). Zaawansowana korozja może ograniczać trwałość śrub i skutkować ich pęknięciem. W przypadku pęknięcia wszystkich trzech śrub mocujących, Power-Pack mógłby odłączyć się od przekładni kierowniczej, skutkując awarią wspomagania układu kierowniczego, co zwiększa ryzyko wypadku.
Liczba samochodów objętych wezwaniem
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 16 621 pojazdów.
Podjęte działania w ramach wezwania
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu wymiany śrub przekładni kierowniczych.
Pozostałe informacje
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Źródło informacji: Uokik
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe w modelach popularnych marek“