BYD Seal U DM-i

W artykule przeczytasz

BYD – co to za marka?

BYD Seal U DM-i to hybryda typu plug-in. To kolejny chiński model, który może zamieszać w Europie. Podobnie jak sama marka BYD (z ang. Build-Your-Dreams), która coraz mocniej rozpycha się na europejskim rynku. Spółka w branży motoryzacyjnej funkcjonuje od 2003 roku, początkowo jako BYD Auto. Aktualnie producent jest już obecny w ponad 20 krajach Unii Europejskiej.

Firma nie poprzestaje na europejskich filiach, ale otwiera także zakłady produkcyjne (m.in. na Węgrzech). Już w 2025 roku BYD chce zwiększyć udział w Europie do 5 proc., a więc plany są bardzo ambitne.

Nie ma na razie spółki BYD Polska, ale na październik 2024 roku chińska marka ma w Polsce salony w Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Gdyni. Natomiast już w 2025 roku auta marki będzie można obejrzeć w większości znaczących ośrodków miejskich.

Przeczytaj też: “BYD Auto – kolejna chińska marka trafia do Polski

Jak wygląda SUV BYD Seal U DM-i?

BYD Seal U DM-i to duży, rodzinny, estetyczny SUV segmentu D, w którym nie brakuje futurystycznych akcentów. Auto otrzymało między innymi reflektory z podwójnymi światłami w kształcie litery U z przesuniętymi względem siebie skupiskami źródeł światła. Obok walorów estetycznych ma to znaczenie dla lepszej widoczności, co natomiast poprawia bezpieczeństwo jazdy. Natomiast z tyłu Seal U DM-i ma ciągłe światło zaprojektowane na wzór matrycy złożonej z kropel wody.

Niezależnie od wersji – Boost lub Design – SUV porusza się na 19-calowych obręczach ze stopów lekkich. Koła zaprojektowano w taki sposób, żeby zmniejszyć opór powietrza. Do wyboru jest pięć kolorów nadwozia: brązowy (Boundless Cloud), biały (Snow White), czarny (Delan Black), niebieski (Tian Qing) oraz szary (Time Grey).

BYD Seal U DM-i – wymiary hybrydy

Auto jest przestronne i gwarantuje komfortową podróż nawet dla pięciu osób. Bagażnik mieści od 425 do 1440 l pojemności. Dodatkowo mniejsze przedmioty schować można pod podłogą. Natomiast brakuje gniazda 230V. Sama klapa bagażnika jest sterowana elektrycznie.

Długość 4775 mm
Szerokość 1890 mm (2085 mm z lusterkami)
Wysokość 1670 mm
Rozstaw osi 2765 mm
Pojemność bagażnika Od 425 do 1440 litrów
Masa całkowita 2350 kg (Boost) lub 2510 kg (Design)

BYD Seal U DM-i Hybrid w kabinie

Model gwarantuje wystarczająco komfortową podróż. Auto ma elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele kierowcy i pasażera. W kabinie znaleźć można kilka schowków, są też uchwyty na napoje oraz gniazda USB-C. Chińczycy zadbali także o indukcyjną ładowarkę smartfonów. Sporo miejsca jest także z tyłu. Poza tym pasażerowie na tylnej kanapie, która składa się w proporcji 60:40, mają podłokietnik, nawiew i osobne gniazda ładowania.

Seal U DM-i został wyposażony w dwa duże ekrany. Wyświetlacz do obsługi multimediów ma przekątną 15,6 cala i może być obracany w pozycję pionową. Natomiast cyfrowy zestaw wskaźników ma wielkość 12,3 cala. Licznymi funkcjami samochodu zarządzać można z poziomu asystenta głosowego “Hi, BYD”. Na razie nie da się go obsługiwać w języku polskim, ale nie jest to wykluczone w przyszłości. Sam system jest intuicyjny i stosunkowo prosty. Nie zabrakło także kilku fizycznych przycisków. Manualnie można ustawić głośność, czy zmienić tryb jazdy z hybrydowego na bezemisyjny. Atutem jest też technologia NVH Excellence redukująca hałasy i drgania.

Przeczytaj też: “BYD Seal – cena, napęd, wyposażenie

SUV BYD Seal U DM-i

Bogate wyposażenie chińskiego SUV-a

Wysokiej jakości elementy w kabinie dobrze ze sobą spasowano. Samo wnętrze zamówić można w dwóch kolorach – czarnym lub czarno-brązowym. Samochód jest bardzo dobrze wyposażony, a wersje – Boost oraz Design – różnią się od siebie przede wszystkim osiągami. Poniżej wybrane elementy wyposażenia modelu BYD Seal U DM-i, które są dostępne w obu wersjach bez żadnych dopłat.

19-calowe alufelgi
Obracany ekran multimediów o przekątnej 15,6 cala
Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala
Reflektory i tylne lampy w technologii LED
Panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika
System kamer 360 stopni
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane fotele pokryte wegańską skórą
Wyświetlacz head-up (HUD)
Podgrzewana kierownica
Nastrojowe oświetlenie
Asystent głosowy “Hi, BYD”
Łączność Apple CarPlay i Android Auto
System audio Infinity z 10 głośnikami
Inteligentny tempomat

Oczywiście na wyposażeniu jest także wiele systemów bezpieczeństwa (m.in. monitorowanie ruchu poprzecznego przy cofaniu, wykrywanie martwych punktów).

BYD Seal U DM-i – sprawdź pełne wyposażenie

BYD Seal U DM-i to hybryda typu plug-in

W wersji podstawowej Boost samochód jest napędzany przez czterocylindrowy, wolnossący silnik 1.5 o mocy 98 KM i 122 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa jest wspomagana przez silnik elektryczny (166 KM i 300 Nm). Dlatego łączna moc systemowa wynosi 218 KM. Maksymalny moment obrotowy to 300 Nm i jest on przenoszony na przednie koła przez skrzynię automatyczną. Od 0 do 100 km/h Seal U DM-i rozpędza się w 8,9 s, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna to 170 km/h.

BYD Seal U DM-i Design to auto bardziej dynamiczne. Pod maską również pracuje czterocylindrowy silnik benzynowy, ale z doładowaniem, o parametrach 130 KM i 220 Nm. Motor spalinowy współpracuje tutaj z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na przedniej (150 KM i 300 NM) i tylnej osi (120 KM i 250 Nm). Moc systemowa to 323 KM, maksymalny moment obrotowy – 550 Nm. Ta wersja ma napęd na wszystkie koła. Ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 180 km/h, a do “setki” samochód rozpędza się w 5,9 s.

Ponad 1000 km zasięgu

Niezależnie od wariantu SUV z napędem hybrydowym typu plug-in ma materię typu Blade o pojemności 18,3 kWh. Akumulator można ładować prądem zmiennym AC (o mocy do 11 kW) lub stałym DC (do 18 kW). Baterię z poziomu 30 do 80 proc. uda się naładować w niewiele ponad pół godziny. W zależności od wersji w trybie bezemisyjnym samochód pokona:

  • Wariant Boost – 80 km (cykl mieszany) i 113 km (miejski).
  • Wariant Design – 70 km (cykl mieszany) i 98 km (miejski.

 

Dzięki temu przy pełnym zbiorniku paliwa auto przejedzie nawet 1080 km (Boost) lub 870 km (Design). Natomiast średnie spalanie wynosi 6,4 l /100 km (Boost) lub 7,4 l /100 km (Design).

Samochód został też wyposażony w funkcję V2L (ang. Vehicle-to-load). Dzięki temu energią z akumulatora ładować można urządzenia zewnętrzne. W ten sposób hybrydowy SUV może zasilać komputery, konsole czy grille elektryczne.

BYD Seal U DM-i Hybrid

Model BYD Seal U DM-i – dane techniczne

Parametry|Wersja Boost Design
Silnik spalinowy Czterocylindrowy, wolnossący, benzynowy 1.5 Czterocylindrowy, benzynowy 1.5 z turbodoładowaniem
Moc silnika spalinowego 98 KM 130 KM
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego 122 Nm 220 Nm
Parametry pierwszego silnika elektrycznego 166 KM i 300 Nm 150 KM i 300 Nm
Parametry drugiego silnika elektrycznego 120 KM i 250 Nm
Łączna moc systemowa 218 KM 323 KM
Łączny maksymalny moment obrotowy 300 Nm 550 Nm
Napęd Na przednie koła (FWD) Na cztery koła (AWD)
Skrzynia biegów Automatyczna Automatyczna
Prędkość maksymalna 170 km/h 180 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,9 s 5,9 s
Pojemność akumulatora 18,3 kWh 18,3 kWh
Maksymalna moc ładowania 11 kW (AC) i 18 kW (DC) 11 kW (AC) i 18 kW (DC)
Minimalny czas ładowania prądem zmiennym (z 15 do 100 proc.) 120 minut 120 minut
Minimalny czas ładowania prądem stałym (z 30 do 80 proc.) 35 minut 35 minut
Zasięg w trybie elektrycznym 80 km (cykl mieszany) i 113 km (miejski) 70 km (cykl mieszany) i 98 km (miejski)
Średnie zużycie paliwa 6,4 l /100 km 7,4 l /100 km
Całkowity zasięg przy pełnym baku i naładowanej baterii 1080 km 870 km

Auto naprawdę dobrze się prowadzi, również za sprawą miękkiego zawieszenia i sztucznie wspomaganego układu kierowniczego. Z przodu pracuje zawieszenie typu MacPherson, z tyłu – niezależne zawieszenie wielowahaczowe (tzw. multilink).

Przeczytaj też: “Omoda 5 – dane techniczne, wyposażenie, ceny w Polsce

Chińczycy zaskakują ceną. Ile trzeba zapłacić za nowego BYD Seal U DM-i PHEV?

BYD Seal U DM-i to samochód bardzo dobrze wyposażony. Już w standardzie model oferuje to, co u konkurencji można otrzymać za dopłatą. To wszystko przy naprawdę atrakcyjnej cenie. W zależności od wersji SUV BYD Seal U DM-i kosztuje od 169 900 zł (Boost) lub 209 900 zł (Design). To ceny aktualne w momencie publikacji, które mogą ulec zmianie.

W cenie jest gwarancja mechaniczna na okres 6 lat lub do przebiegu 150 000 km w zależności od tego, co będzie mieć miejsce wcześniej. Producent oferuje też gwarancję na akumulator (do 8 lat lub 200 000 km) oraz na silnik i jego sterownik (do 8 lat lub 150 000 km).

Konfiguracja BYD Seal U DM-i i pierwsza jazda próbna – znajdź dealera
Strona producenta

zdjęcia: byd.com (https://www.byd.com/pl/samochody-hybrydowe/seal-u-dm-i)
wideo: kanał “AutoMadeInChina” w serwisie YouTube

Ocena naszych czytelników
[Suma: 9 Średnio: 4.6]

FAQ

Jakim autem jest BYD Seal U DM-i?

To duży SUV segmentu D, za którym stoi chińska marka BYD. Auto jest hybrydą typu plug-in.

Jakie osiągi ma SUV Seal U DM-i?

W słabszej wersji Boost silnik benzynowy 1.5 jest wspierany przez motor elektryczny. Łączna moc układu to 218 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W wariancie Design postawiono na benzyniaka 1.5 z turbodoładowaniem i dwoma silnikami elektrycznymi. To wersja z napędem na cztery koła oferująca 323 KM i 550 Nm. W obu wariantach samochód otrzymał akumulator o pojemności 18,3 kWh, dlatego w trybie elektrycznym może pokonać do 113 km. W zależności od wersji średnie spalanie wynosi 6,4 oraz 7,4 l/100 km.

Ile kosztuje BYD Seal U DM-i?

Za SUV-a w wersji Boost zapłacić trzeba od 169 900 zł. Mocniejszy wariant to wydatek rzędu przynajmniej 209 900 zł.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

2 Responses

  1. Ciekawe, że BYD Seal U DM-i przychodzi na rynek europejski w tak konkurencyjnej cenie. 169 900 zł za hybrydę plug-in to naprawdę dobra oferta, zwłaszcza gdy myślimy o możliwościach i długim zasięgu, jaki oferuje. To świetna alternatywa do tradycyjnych SUV-ów. Doceniam również bogate wyposażenie standardowe. Wydaje się, że chińska marka BYD naprawdę zamierza namieszać w segmencie SUV-ów. Z niecierpliwością czekam na testy tego modelu na polskich drogach. Mam wrażenie, że hybryda może okazać się strzałem w dziesiątkę, szczególnie w mieście.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.
Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!
Advertisement

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.