Jak wygląda nowa Skoda Scala?
Ogólny kształt samochodu pozostał taki sam, natomiast nowa Skoda Scala nabrała bardziej wyrazistego i sportowego charakteru. Inspirowano się bowiem koncepcyjnym modelem Vision RS, który pokazano na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku i spotkał się on z pozytywnym odbiorem. Za zmiany w stylistyce nadwozia odpowiada Dalibor Pantucek, kierownik zespołu projektantów.
Projektanci skupili się na detalach. Przemodelowano m.in. pas przedni. Model otrzymał przede wszystkim:
- odświeżony grill – ośmiokątny i bardziej pionowy; nowe pionowe listwy z błyszcząco-matowymi żebrami;
- nowe reflektory – bardziej sportowy charakter dzięki odmienionym proporcjom; opcjonalnie reflektory w technologii Matrix LED (w standardzie reflektory Full LED); diody LED również w światłach przeciwmgielnych; sygnatura dzielonych świateł do jazdy dziennej działających także jako kierunkowskaz;
- zmiany w zderzaku – ostre krawędzie i charakterystyczny kształt wlotu powietrza; dwie lotki umieszczone w rogach zderzaka, co przekłada się na lepszą aerodynamikę.
- aerodynamiczne felgi – pomysł zaczerpnięty z modelu Vision RS;
- tylna część – napis “Skoda” nową czcionką; smuklejsze lampy; zderzak z ostrzejszymi liniami i nowo dopracowany dyfuzor; zderzak egzemplarzy z hakiem holowniczym nie różni się designem od aut pozbawionych tego elementu.

Przeczytaj też: “Skoda Enyaq iV Sportline – ceny w Polsce”
Skoda Scala 2024 – wnętrze
W kabinie na standardowym wyposażeniu znajdują się dwa ekrany o przekątnej:
- 8 cali w miejscu zegarów (w opcji za dopłatą 10,25 cala);
- 8,25 cala na środku kokpitu dla obsługi multimediów (w opcji za dopłatą 9,2 cala).
Projektanci uprościli panel do sterowania prędkością nawiewów, co było sugestią ze strony klientów. Dodatkowo boczki drzwiowe obszyto większą ilością materiału. Same wykorzystane materiały w większej ilości pochodzą z odzysku i są łatwiej poddawane recyklingowi.
Przed modernizacją Scala występowała w trzech wersjach wyposażenia – Active, Ambition i Style. Po face liftingu nadal pozostają trzy wersje, aczkolwiek nowe – Essence, Selection i Monte Carlo. Oprócz tego w cenniku Skody Scali pojawiło się sześć linii wykończenia. Między sobą różnią się one kolorami lakieru oraz wzorami felg i tapicerek. Klienci muszą więc wybierać pośród wersji, linii i gotowych pakietów. Nie ma możliwości dodawania pojedynczych opcji.
Jako nowość pojawił się system Crew Protect. To rozwiązanie poprawiające bezpieczeństwo podczas wypadku, kiedy miejsce ma błyskawiczne zaciskanie pasów oraz automatyczne zamykanie szyb.

Przeczytaj też: “Skoda Enyaq Laurin & Klement – czeski elektryk w luksusowej wersji”
Koniec z silnikiem Diesla 1.6 TDI 115 KM
Skoda Scala 2024 nie ma pod maską silnika Diesla. Z oferty wycofano silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM. Do wyboru pozostają więc trzy jednostki benzynowe:
- 1.0 TSI o mocy 95 KM – napęd na przednie koła przenoszony przez 5-biegową skrzynię ręczną;
- 1.0 TSI o mocy 115 KM – napęd na przednie koła przenoszony przez 6-biegową skrzynię ręczną lub 7-biegową przekładnię DSG;
- 1.5 TSI o mocy 150 KM – napęd na przednie koła przenoszony przez 6-biegową skrzynię ręczną lub 7-biegową przekładnię DSG.
Skoda Scala zadebiutuje w Polsce na początku 2024 roku.
Przeczytaj też: “Skoda Enyaq RS iV – usportowiona wersja czeskiego SUV-a”
FAQ – najczęściej zadawane pytania o Skodę Scala 2024
Jakim autem jest Skoda Scala 2024 po modernizacji?
Nadal to 5-drzwiowy hatchback segmentu C. Auto odświeżono stylistycznie, pojawiły się też zmiany w kabinie i wyposażeniu. Wycofano również silnik Diesla.
Z jakimi napędami występuje nowa Skoda Scala?
Model występuje wyłącznie z silnikami benzynowymi. Motory 1.0 TSI mają moc 95 lub 115 KM, jednostka 1.5 TSI – 150 KM. Najsłabszy silnik sparowano z 5-biegowym manualem. Dwa mocniejsze z 6-biegową przekładnią ręczną lub 7-biegową skrzynią DSG.
Kiedy zaplanowano debiut Scali po face liftingu w Polsce?
Odświeżone egzemplarze po modernizacji można nabywać od początku 2024 roku.
zdjęcia: skoda-storyboard.com
wideo: kanał Skody w serwisie YouTube