Rośnie liczba importowanych diesli

rośnie liczba importowanych diesli

Maj przyniósł kolejny wzrost sprzedaży samochodów w Polsce. Nad Wisłą w piątym miesiącu tego roku przybyło 42365 nowych i 86854 aut używanych. Warto zauważyć, że rośnie liczba importowanych diesli.

Spadek sprzedaży nowych aut

Instytut Samar informuje, że o 5,5 proc. spadła sprzedaż samochodów nowych, jeśli mielibyśmy porównać ją ze sprzedażą w kwietniu. W porównaniu do kwietnia ubiegłego roku wzrosła ona jednak o 6,6 proc. Według specjalistów jest to spowodowane krótkim miesiącem. Ze względu na długi weekend maj miał jedynie dwadzieścia dni roboczych.

Jednak na nowe pojazdy decydują się niemal tylko i wyłącznie firmy. Na cztery samochody z salonu, aż trzy stanowią własność klientów flotowych i biznesowych (74 proc.). Od początku roku firmy zarejestrowały ponad 155 tys. nowych aut, podczas kiedy klienci prywatni niespełna 72 tys.

Od początku roku zarejestrowano 226955 nowych samochodów, co i tak w porównaniu z rokiem ubiegłym daje wzrost o 10,6 proc. Najlepiej sprzedają się tutaj Skody, dalej są Volkswageny i Toyoty.

69 proc. nabywanych aut z salonów to pojazdy benzynowe, podczas kiedy tylko 25 proc. to diesle. Niewielki odsetek stanowią hybrydy i samochody z napędem elektrycznym, choć wzrost ich sprzedaży wyniósł odpowiednio 42,8 proc. i 8,8 proc.

Wzrost popularności diesli na rynku wtórnym

Inaczej wygląda zakup pojazdów na rynku wtórnym, które do Polski trafiają z importu. Widać wyraźnie, że liczba sprowadzanych aut jest coraz większa i w tym roku przekroczyć może milion pojazdów. Rośnie też liczba importowanych diesli.

Niestety w dalszym ciągu są to samochody dość wiekowe, o czym pisaliśmy już w artykule pt. Jaki jest średni wiek importowanych samochodów?“. Średni wiek takiego auta to bowiem 11 lat i 5 miesięcy. Dominującym rocznikiem wśród importowanych pojazdów jest bowiem rok 2007.

W dalszym ciągu dominują tu pojazdy niemieckie z udziałem w rynku 41,3 proc. Auta francuskich producentów mają jedynie około 17 proc., a japońskie niespełna 14 proc. Warto zauważyć, że regularnie rośnie zainteresowanie samochodami koreańskimi z dynamiką wzrostu na poziomie blisko 26 proc.

W artykule Zielone światło sądu na zakaz dla diesli w niemieckich miastach wspominaliśmy o tym, że niemieckie miasta mogą wprowadzać zakazy poruszania się samochodami z silnikami wysokoprężnymi, które nie spełniają normy Euro 6. Z takiej możliwości skorzystały już władze Hamburga, a to nie koniec, bo podobne zakazy będą w innych miastach niemieckich, ale także włoskich czy belgijskich. Najprawdopodobniej właśnie to prawo powoduje, że kierowcy zagraniczni chętniej pozbywają się diesli. Rośnie liczba importowanych diesli i w maju ich udział w imporcie wyniósł rekordowe 43,8 proc.

Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz