Jaki SUV za 25 tysięcy złotych?

SUV za 25 tysięcy złotych

Nie da się ukryć, że SUV-y i mniejsze crossovery są obecnie bardzo popularne, tak na świecie, jak i w Polsce. Popyt na nie sprawia, że rośnie również liczba ogłoszeń, w których oferuje się takie pojazdy. Przyglądamy się rynkowi aut używanych i sprawdzamy, jaki SUV za 25 tysięcy złotych może trafić w nasze ręce.

Chevrolet Captiva

Pierwszy opisywany przez nas SUV za 25 tysięcy złotych to Chevrolet Captiva, a więc bliźniaczy model Opla Antary. Model ten, który był produkowany od roku 2006, z pierwszych lat produkcji nabyć można już za nieco ponad 15 tys. zł. W granicznej cenie 25 tys. zł trafi się egzemplarz o rok lub nawet dwa starszy.

W tej cenie kierowca otrzymuje dobrze wykończony samochód, choć nie tak bogaty pod względem wyposażenia, jak ma to miejsce w przypadku aut japońskich, do których zresztą jeszcze wrócimy. Pośród wersji silnikowych dobrą opinią cieszą się egzemplarze z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2.0 i 2.2 l. Poza nimi znaleźć można te z motorami benzynowymi 2.4 i 3.2 l.

Dacia Duster

Czy to możliwe, aby SUV za 25 tysięcy złotych był autem 6- czy 7-letnim? Jak najbardziej, czego przykładem jest Dacia Duster. W tej cenie nabyć można modele z 2011, 2012, a nawet 2013 roku. Co istotne, decydując się na zakup takiego SUV-a, kierowca ma pewność niskich kosztów eksploatacji i serwisu. Samochód jest tani, a przy tym solidny. Dodatkowo niektóre egzemplarze mają napęd 4 × 4. Właśnie takie modele są najlepsze, gdyż charakteryzują się one również lepszym tylnym zawieszeniem. Wśród tej ostatniej wersji do wyboru jest silnik Diesla 1.5 dCi o mocy 110 KM lub motor benzynowy 1.6 (114 KM).

Honda CR-V II

Druga generacja Hondy CR-V produkowana była od 2001 roku. Jest to więc propozycja dość wiekowa, co objawia się pod postacią zachowawczego nadwozia czy niezbyt wyszukanego projektu wnętrza. Mimo wszystko model broni się niezawodnością. Takie są bowiem jego silniki czy skrzynie biegów, a ogólne oceny Hondy CR-V II są jak najbardziej pozytywne.

Ten model na polskim rynku oferowany był głównie w jednej z dwóch wersji silnikowych. Pierwszą jest 2-litrowy motor I-VTEC o mocy 150 KM, drugim 140-konny diesel 2.2 i-CDTi. Oba silniki cenione są przez kierowców i mechaników. Jednostka wysokoprężna to jedna z lepszych tego typu konstrukcji, która o ile nie ma dużego przebiegu, spełni wymagania kierowcy. Silnik benzynowy jest równie niezawodny, choć spala spore ilości paliwa.

Warto podkreślić, że mimo iż model ten ma napęd 4 × 4, to raczej nadaje się do jazdy po drogach, a nie w terenie. Atrakcyjne są natomiast ceny, ponieważ model z pierwszych lat produkcji nabyć można już za ok. 15 tys. zł. Dziesięć tysięcy więcej to już znacznie szerszy wybór, włącznie z modelami z lat 2005-2006. Z kolei kierowcy szukający młodszego modelu mogą zakupić Hondę CR-V trzeciej generacji. Wspominaliśmy o niej w artykule pt. Najlepsze 10-letnie crossovery w swojej klasie“.

Jeep Cherokee III

Jeep Cherokee charakteryzuje się brakiem ramy, ale mimo to zyskał w Polsce popularność. Zwłaszcza za sprawą modelu drugiej generacji oznaczanego jako XJ. Ciekawie wygląda również kolejna generacja legendarnej amerykańskiej terenówki. Zwłaszcza że nie jest ona zbyt duża, przez co doskonale sprawdza się w terenie, ale i w mieście. Wprawdzie nie jest to model zbyt przestronny i ma mały bagażnik, ale odwdzięcza się bezawaryjnością i terenowym wyglądem.

Trzecia generacja Cherokee (KJ) produkowana była w latach 2001 – 2008. Taki SUV za 25 tysięcy złotych może być modelem z silnikiem benzynowym i Diesla. Wśród pierwszych jednostek wyróżnia się motor V6 3.7 o mocy 211 KM, którego mankamentem jest duże spalanie. Co warto zauważyć, silnik ten można połączyć z instalacją LPG, co jednak skutkuje zmniejszeniem pojemności bagażnika. Dobre diesle to z kolei jednostki 2.5 CRD i 2.8 CRD. Może nie gwarantują takich siągów jak motor benzynowy, ale są oszczędne i trwałe. Znacznie trudniej znaleźć model generacji KJ z silnikiem benzynowym o pojemności 2.4 l.

Kia Sportage II

Poza Dacią Duster stosunkowo młodym SUV-em w cenie 25 tys. zł jest Kia Sportage II (2004 – 2010). Zdarza się, że kierowcy zarzucają temu modelowi słabszą jakość wykonania wnętrza, przez co traci on na prestiżu. Być może, ale nadrabia to komfortem, dobrym wyposażeniem i bezawaryjnością jednostek napędowych. Wśród silników benzynowych jest to motor 2.0 (142 KM), z kolei pośród diesli – 2.0 CRDi (112 KM). Po modernizacji silnika wysokoprężnego, co miało miejsce w 2006 roku, jego moc wzrosła do 140 KM, a następnie do 150 KM (2008). Co ważniejsze jednak, wraz z przyrostem mocy, zwiększyła się też awaryjność jednostek napędowych.

Druga generacja modelu Kia Sportage jest pozbawiona ramy, przez co sprawdzi się w mieście i w terenie. Najtańsze takie modele nabyć można już za ok. 13 tys. zł. SUV za 25 tysięcy złotych to w tym przypadku auto nawet z 2009 roku.

Mazda CX-7

SUV za 25 tysięcy złotych to również Mazda CX-7. Ten model prezentuje się ciekawie tak pod względem sylwetki, jak i danych technicznych. W modelu oferowanym na rynek europejski, na ogół pod maską znajdował się silnik o pojemności 2.3 l z turbodoładowaniem, który oferował moc 260 KM. Jednostki wysokoprężne pojawiły się dopiero w 2009 roku, a więc trudno znaleźć tu auto w zakładanym budżecie. Uzupełnijmy jednak, że Mazdy CX-7 z silnikiem 2.5 l bez doładowania (163 KM) zazwyczaj importowane były zza Oceanu. Dlatego przy takim wyborze bezcenna jest Historia Pojazdu, która rozwieje wiele wątpliwości nabywcy.

Nissan X-Trail

SUV-a w zakładanym budżecie znajdziemy też pośród oferty Nissana. Jest nim model X-Trail pierwszej generacji (2001 – 2007). Za 25 tys. zł znaleźć można model z ostatnich lat produkcji. Większość z nich pod maską ma silniki Diesla 2.2 dCi o mocy 136 KM. Motor ten charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa, ale miewa problemy z wtryskiwaczami i rozszczelnieniem intercoolera. Znacznie trudniej o znalezienie modelu z silnikiem benzynowym – 2.0 l i 2.5 l. Poza tym Nissan X-Trail pozwala kierowcy na ustawienie auta w tryb przednionapędowy i automatyczny. Charakteryzuje się też kanciastą stylistyką i awangardowym wnętrzem z zegarami znajdującymi się na środku.

Subaru Forester

Subaru Forester to połączenie auta rodzinnego z terenówką. Wprawdzie na SUV-a model ten jest trochę za niski, ale w terenie radzi sobie dość dzielnie. Wszystko dzięki stałemu napędowi na cztery koła. Dodatkowo model ten ma silnik typu boxer, co również nie jest bez znaczenia. Na pewno nie będzie to auto dla każdego, bo wydaje się, że ze względu na niewielki rozmiar źle czuć się w nim mogą osoby starsze, ale wielu bez wątpienia przypadnie ono do gustu. Przy okazji samochody dla seniorów prezentujemy w artykule Czy SUV to odpowiedni samochód dla seniora?“.

Suzuki Grand Vitara II

Stały napęd na cztery koła ma również Suzuki Grand Vitara drugiej generacji. Poza tym model ten wyposażono w reduktor i blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Kupując SUV-a, wielu kierowców zwraca uwagę na jego wygląd, przestronność i niezawodność, zaniedbując to, jak radzi on sobie w terenie. W przypadku ostatniego czynnika temu modelowi niewiele można mieć do zarzucenia.

Pod względem jednostek napędowych najlepiej postawić na dwulitrowy silnik benzynowy. Popularny jest też diesel 1.9 l, ale nie jest to dobry wybór ze względu na swoją awaryjność. Suzuki Grand Vitara II to model dość kosztowny, ale w cenie 20-25 tys. zł można znaleźć co najmniej kilka ciekawych egzemplarzy.

Toyota RAV4

RAV4 to SUV za 25 tysięcy złotych od Toyoty. Nie ulega wątpliwości, że produkowana w latach 2000 – 2005 rafka to model dość drogi, ale w zakładanym budżecie kupić można pojazd kilkunastoletni, z ostatnich lat produkcji.

Dobrym wyborem będzie tu dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. W ofercie był również motor o pojemności 1.8 l, ale łączono go wyłącznie z napędem na jedną oś. Dlatego egzemplarze z tym silnikiem warto pominąć na rzecz stałego napędu na cztery koła.

Jak kupić dobrego SUV-a?

SUV za 25 tysięcy złotych nie jest więc niczym szczególnym, a na rynku jest wiele terenówek dostępnych w tej cenie. Sęk w tym, aby znaleźć sobie pojazd jak najbardziej odpowiedni. Tak pod względem oczekiwań, komfortu, ekonomii, jak i stanu technicznego.

Wiele kluczowych informacji o pojeździe zawiera w sobie raport VIN. Znajdują się w nim dane techniczne, jego wyposażenie, informacje o szkodach i kolizjach czy wezwaniach serwisowych. Kolejne jego sekcje to zdjęcia z archiwalnych aukcji czy raport z baz kradzieżowych, co zmniejsza ryzyko zakupu SUV-a pochodzącego z kradzieży. Jednak nie tylko zakup auta uszkodzonego, powypadkowego czy kradzionego może nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje. Tak samo problematyczny może być nałożony na auto zastaw, co ma miejsce przy pożyczkach czy kredytach. Właściciel sprzedający samochód sam decyduje o tym, czy informacja o takim zastawie znajdzie się w dowodzie rejestracyjnym. Z oczywistych względów większość tego nie robi, ale na jego weryfikację pozwala sprawdzenie zastawu sądowego.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 10 Średnio: 3.3]
Nie daj się oszukać! Sprawdź VIN samochodu, który chcesz kupić!
Sprawdź VIN

Odpowiedz