Akcja serwisowa samochodów BMW z silnikami Diesla

akcja serwisowa samochodów BMW z silnikami Diesla

W najbliższych dniach rozpocznie się akcja serwisowa samochodów BMW z silnikami Diesla. Producent poinformował, że do warsztatów wezwanych zostanie 324 tys. pojazdów użytkowanych na Starym Kontynencie. Problemem jest system recyrkulacji spalin (EGR).

Wymiana modułu EGR

Problem wydaje się bardzo poważny. W ponad 320 tys. pojazdów marki BMW wyposażonych w silniki wysokoprężne może dochodzić do wycieku glikolu z chłodnicy systemu recyrkulacji spalin (EGR), a w konsekwencji zapalenia się pozostałości oleju napędowego w gorących spalinach.

Akcja serwisowa samochodów BMW z silnikami Diesla rozpocznie się w przyszłym tygodniu. Moduły EGR znajdują się w autach z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi, które z linii produkcyjnej zjechały pomiędzy kwietniem 2015 i wrześniem 2016 roku. Ponadto awaria modułów EGR miejsce może mieć też w autach z sześciocylindrowymi silnikami Diesla, które wyprodukowano między lipcem 2012 i czerwcem 2015 roku. Możliwe awarie dotyczą pojazdów serii 3, 4, 5, 6, 7, X3, X4, X5 i X6.

Ten sam problem wystąpił w samochodach wyprodukowanych w Korei Południowej. Tam serwisowaniu poddano przeszło 100 tysięcy pojazdów. W aż 30 przypadkach doszło do zapalenia się aut, co ukazuje, że problem jest poważny.

Kolejna akcja serwisowa

Akcja serwisowa samochodów BMW z silnikami Diesla nie jest pierwszą dotycząca tego producenta w ostatnim czasie. Kilkanaście tygodni temu informowaliśmy o tym, że do serwisu wezwano 300 tysięcy aut BMW serii 1, BMW serii 3, BMW Z4 oraz BMW X1, które zostały wyprodukowane pomiędzy marcem 2007 a sierpniem 2011 roku. W ich przypadku dochodziło do niekontrolowanej utraty zasilania. Stanowiło to duże zagrożenie nie tylko dla kierowców i ich pasażerów, ale również innych uczestników ruchu. Wykryto, że w niektórych przypadkach dochodziło do zwarcia, czego efektem było wyłączenie się jednostki napędowej oraz świateł stop. Więcej pisaliśmy o tym w artykule pt. Samochody marki BMW wzywane do serwisów“.

Widać w związku z tym wyraźnie, że nawet uznawane za tak znakomite samochody, jak BMW, mają problemy i nie są niezawodne. Każdy właściciel pojazdu, w którym moduł EGR może być zawodny, ostrzeżenie powinien potraktować poważnie i dbając o bezpieczeństwo swoje, swoich bliskich czy innych uczestników ruchu, zgłosić się do serwisu. Kierowcy, którzy tego nie zrobią, narażą na niebezpieczeństwo siebie i innych. Za niestawienie się w warsztacie żadne sankcje w ich stosunku nie powinny być jednak wyciągane, jak ma to miejsce choćby w przypadku marki VW, o czym pisaliśmy w artykule Volkswageny bez akcji naprawczej nie przejdą badania technicznego“.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 3 Średnio: 3]
Interesuje Cię historia pojazdu, który masz zamiar kupić? Z nami to możliwe!
Historia pojazdu

Odpowiedz