Nissan Ariya – odpadająca kierownica powodem akcji naprawczej

Udostępnij
Wasza ocena
Nissan Ariya – odpadająca kierownica powodem akcji naprawczej
Powodem akcji serwisowej dla modelu Nissan Ariya jest odpadająca kierownica. Wprawdzie Japończycy podkreślają, że akcja naprawcza jest środkiem zapobiegawczym, z rynku wycofać trzeba ponad 1000 egzemplarzy elektrycznego SUV-a z roku modelowego 2023. Na razie wiemy, że to samochody znajdujące się w Stanach Zjednoczonych i patrząc na przyczynę problemu, wydaje się, że nie jest to usterka ogólna. Jednak dla pewności warto sprawdzić, czy kierownica w Nissanie Ariya jest właściwie przykręcona, zwłaszcza jeżeli jest to samochód sprowadzany z USA lub Kanady.

W artykule przeczytasz

Odpadająca kierownica w Nissanie Ariya – w czym tkwi problem?

W modelu Nissan Ariya odpadająca kierownica to usterka mechaniczna. Przyczyną problemu najprawdopodobniej jest śruba łącząca kierownicę i kolumnę kierowniczą. Japończycy wskazują na dwie możliwe przyczyny problemu, tj.:

  • brak śruby łączącej kierownicę z kolumną kierowniczą,
  • nieprawidłowe dokręcenie śruby łączącej kierownicę z kolumną kierowniczą.

 

Nissan informuje, że akcja serwisowa modelu Ariya w związku z odpadającą kierownicą jest tylko środkiem zapobiegawczym. Japończycy apelują, aby przed wizytą w serwisie właściciele samodzielnie sprawdzili, czy w ich egzemplarzu występuje taki problem. W tym celu wystarczy poruszać delikatnie kierownicą w przód i w tył. Jeżeli kierownica pracuje zbyt luźno, może to wskazywać na problemy ze śrubą. Wówczas faktycznie może to doprowadzić do odpadnięcia kierownicy i utraty panowania nad pojazdem. Kierownica może z tego powodu odłączyć się od kolumny kierownicy. To natomiast ryzyko utraty kontroli, skąd już tylko mały krok do wypadku i tragedii.

Przeczytaj też: “Nissan Ariya – napęd, zasięg, ceny

Odpadająca kierownica w Nissanie Ariya – ponad 1000 egzemplarzy objętych akcją naprawczą

Na razie Nissan otrzymał kilka zgłoszeń problemu. Nie poinformowano, aby z tego powodu doszło do jakiegoś wypadku, aczkolwiek problem jest poważny. Amerykański Krajowy Urząd Bezpieczeństwa Drogowego (NHTSA) zobowiązał Nissana, aby akcją serwisową objęto 1063 elektryczne SUV-y. Wszystkie egzemplarze to auta z roku modelowego 2023 użytkowane w Stanach Zjednoczonych. Japończycy poinformowali, że po wykryciu problemu śruba zostanie wymieniona bezpłatnie.

Przypomnijmy, że poważny problem tej natury ma nie tylko Nissan. W ostatnim czasie problem z odpadającą kierownicą pojawił się również w Tesli Model Y. Wówczas Amerykanie początkowo żądali za naprawę 103 dolarów, chociaż ostatecznie akcja naprawcza była darmowa. Również w tym przypadku problemem była śruby mocująca łącząca kierownicę z kolumną, której w ogóle zabrakło. Na razie NHTSA oraz Tesla współpracują, aby określić, jak wiele egzemplarzy może dotyczyć ryzyko braku śruby. Naprawa objęła bowiem tylko dwa przypadki, ale najprawdopodobniej problem jest poważniejszy.

Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?

Jak sprawdzić akcje serwisowe ogłoszone dla swojego samochodu poprzez numer VIN?

Zwłaszcza jeżeli jest to tak ważna dla kwestii bezpieczeństwa akcja serwisowa, jak odpadanie kierownicy, na pewno warto sprawdzić, czy dany egzemplarz nie był wzywany do ASO. Jest to ważne szczególnie podczas kupowania samochodu na rynku wtórnym. Takie informacje zawiera w sobie Raport VIN. Jedną z sekcji raportu – obok danych technicznych, fabrycznego wyposażenia, chronologicznej historii, weryfikacji w bazach kradzieżowych, archiwalnych zdjęć – są informacje o ogłoszonych akcjach naprawczych samochodu.

Przeczytaj też: “Gdzie znaleźć numer VIN pojazdu?

Raport Historii Pojazdu jest generowany na podstawie numeru VIN. To indywidualny numer każdego pojazdu. Mając informacje o zgłoszonych dla danego egzemplarza akcjach naprawczych, można zapytać sprzedawcę, czy stawił się w serwisie, ewentualnie sprawdzić to w ASO producenta. Rzecz jasna raport jest bezcenny również w innych płaszczyznach i chroni przed zagrożeniami czyhającymi na nabywców aut używanych. To narzędzie, które pozwala uchronić się przed utratą wielu tysięcy złotych, a nawet konsekwencjami prawnymi, jeżeli to samochód pochodzący z przestępstwa kradzieży.

FAQ – najczęściej zadawane pytania o akcję naprawczą modelu Nissan Ariya w związku z odpadaniem kierownicy?

Czym jest spowodowane odpadanie kierownicy w Nissanie Ariya?

Odpadanie kierownicy w Nissanie Ariya to usterka mechaniczna. Problemem jest brak lub nieodpowiednie dokręcenie śruby, która łączy kierownicę z kolumną kierowniczą.

Jak wiele egzemplarzy Nissan obejmie akcją serwisową w związku z ryzykiem odpadnięcia kierownicy w modelu Ariya?

Na rynku amerykańskim NHTSA zobowiązał Nissana do sprawdzenia 1063 egzemplarzy. Wszystkie elektryczne SUV-y to auta z roku modelowego 2023 i znajdujące się w Stanach Zjednoczonych.

Jak samodzielnie sprawdzić, czy Nissan Ariya ma problem z odpadaniem kierownicy?

Nissan zaleca, aby delikatnie poruszyć kierownicą w przód i w tył. Jeżeli kierownica pracuje zbyt luźno, może to wskazywać, że śruba łącząca kolumnę kierowniczą z kierownicą jest źle dokręcona lub w ogóle jej brakuje. Dla pewności warto też sprawdzić poprzez raport VIN, czy kierownica w importowanych egzemplarzach Nissana Ariya z USA lub Kanady została właściwie przykręcona, a auto nie było kierowane do serwisu.

zdjęcie: nissan.pl

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.