Nissan Ariya – napęd, zasięg, ceny

Udostępnij
Wasza ocena
Elektryczny SUV Nissan Ariya
Nissan Ariya to elektryczny SUV, który jest dostępny z napędem na przednią oś i wszystkie cztery koła. Jako że znamy już ceny, jakie będzie mieć w Polsce samochód japońskiej marki, sprawdzamy, czym przekonuje do siebie ten model. Z tego artykułu dowiesz się, jakie cechy charakterystyczne ma Nissan Ariya, jaki ma napęd i zasięg. Oczywiście sprawdzimy też cennik Nissana Ariya w polskich salonach.

W artykule przeczytasz

Nadwozie Nissana Ariya

Z pewnością Nissana Ariya nie wygląda w pełni jak typowy SUV. Chociażby sam dach ma coś ze stylu coupé. Na pewno samochód ma oryginalny wgląd. W oczy rzucają się m.in. wloty powietrza z przodu, które służą do chłodzenia hamulców.

Widzimy również charakterystyczny grill z trójwymiarową fakturą. Z dwóch stron otacza go pas wąskich reflektorów LED. Mają one formę czterech 20‑milimetrowych miniprojektorów, osłaniając między innymi sensory umożliwiające jazdę autonomiczną, które w swojej pracy wykorzystuje system ProPILOT.

Nissan Ariya – wymiary:

  • długość – 4595 mm,
  • wysokość – 1655 mm,
  • szerokość – 1850 mm,
  • rozstaw osi – 2775 mm.

Nissan Ariya został zbudowany na platformie przeznaczonej specjalnie dla aut elektrycznych. Została ona stworzona we współpracy Nissana, Mitsubishi i Renault. Co staje się normą w autach elektrycznych, podłoga jest płaska.

Przeczytaj też: “Nowa Kia e-Niro – elektryczny crossover miejski z dużym zasięgiem

Auto jest przestronne. Miejsca na tylnej kanapie jest naprawdę sporo. Nie brakuje go również z przodu. Z pewnością duża w tym zasługa braku tunelu środkowego. Sam podłokietnik można przesuwać za pomocą silników elektrycznych. Dodajmy jeszcze, że pojemność bagażnika przy standardowym ustawieniu siedzeń to 415 l (wersja 4 × 4) lub 468 l (napęd na przednią oś).

Oczywiście kabina wygląda nowocześnie. Kokpit połączono z dwoma ekranami dotykowymi o przekątnej 12,3 cala, które są pozbawione przycisków i przełączników. Elementy sterowania klimatyzacją znajdziesz w centralnej części. Mają one formę przełączników haptycznych.  Co nie jest bez znaczenia, widok ze środkowego ekranu możesz przenieść na ekran przed sobą. Na pewno jest to spora korzyść na przykład przy korzystaniu z nawigacji. Rzecz jasna dostępny jest również wyświetlacz head-up.

Ariya oferuje także aktualizacje OTA (ang. Over-the-Air). W ten sposób auto unowocześnisz zdalnie (m.in. system multimedialny, układ elektryczny, elektroniczny, sterowanie charakterystyką zawieszenia, klimatyzacji). Możesz też korzystać z aplikacji NissanConnect Services. Dzięki niej sprawdzisz kondycję swojego SUV-a, ustawisz temperaturę przed wyjazdem, czy prześlesz trasy do nawigacji.

Przez brak odpowiednich przepisów w Europie Ariya będzie wyposażona w poprawiony system autonomicznej jazdy ProPILOT z Navi-Link (m.in. zwalnianie przed skrętem). Lepiej wygląda to w Japonii, gdzie auto ma system autonomicznej jazdy ProPILOT 2.0. Jest to zaawansowany system, który składa się z 12 czujników sonarowych, 7 kamer i 5 radarów. Układ pracuje na bazie danych o ruchu drogowym i odczytu znaków (m.in. dostosowywanie prędkości do charakterystyki zakrętu, samodzielna zmiana pasa ruchu po włączeniu kierunkowskazu, wjazd i zjazd z autostrady).

Przeczytaj też: “Ioniq 5 – światowy samochód roku 2022 (WCOTY 2022)

Nissan Ariya – napęd i zasięg

Kompaktowy SUV na prąd Nissan Ariya będzie dostępny z napędem na przednią oś oraz na cztery koła, tj.:

  • bazowa wersja z akumulatorem 63 kWh i napędem na przednią oś (moc: 218 KM/160 kW; moment obrotowy: 300 Nm; prędkość maksymalna: 160 km/h; przyspieszenie do 100 km/h: 7,5 s; zasięg: do 360 km);
  • Ariya z akumulatorem 87 kWh i napędem na przednią oś (moc: 242 KM/178 kW; moment obrotowy: 300 Nm; prędkość maksymalna: 160 km/h; przyspieszenie do 100 km/h: 7,6 s; zasięg: do 500 km);
  • wersja Ariya e‑4ORCE z akumulatorem 87 kWh i z napędem na cztery koła (moc: 306 KM/225 kW; moment obrotowy: 600 Nm; prędkość maksymalna: 200 km/h; przyspieszenie do 100 km/h: 5,7 s; zasięg: do 460 km).

Jak podaje Nissan, w wersji 4 × 4 Ariya może holować przyczepę o masie nawet 1500 kg. Przy przednim napędzie może to być przyczepa o masie 750 kg.

W wariancie na cztery koła ten samochód elektryczny wyposażono w dwa silniki. Rozdział momentu między osiami i kołami jest sterowany elektronicznie. SUV ma też gwarantować perfekcyjną trakcję na drodze oraz stabilne i pewne zachowanie na zakrętach. Pomoże w tym rozłożenie masy w proporcji niemal 50:50, również dzięki zamknięciu baterii pod nogami i obniżeniu środka ciężkości. Nissan Ariya oferuje cztery tryby układu jezdnego i napędowego (Standard, Sport, Eco i Snow).

Wiemy, że wersja z akumulatorem o pojemności 63 kWh będzie standardowo wyposażona w pokładową ładowarkę 7,4 kW. Wariant z akumulatorem 87 kWh można ładować w domu trójfazową ładowarką o mocy 22 kW.

Z pewnością pomoże system inteligentnego ładowania. Za pomocą smartfona możesz wówczas wybrać godziny ładowania, na przykład doładowując energię w godzinach, kiedy jej ceny są niższe. Oczywiście akumulatory można ładować na publicznej stacji ładowania o mocy do 130 kW. Wówczas zaledwie w pół godziny możesz zwiększyć zasięg o 300 kilometrów. O ile na auto otrzymujesz 5 lat gwarancji, pojemność akumulatora jest objęta 8-letnim okresem gwarancyjnym.

Nissan Ariya – ceny kompaktowego SUV-a w w przedsprzedaży w Polsce:

  • wersja 63 kWh z napędem na przednie koła – 215 900 zł,
  • wersja 87 kWh z napędem na przednie koła – 252 400 zł,
  • Ariya e‑4ORCE 87 kWh z napędem na cztery koła – 278 400 zł.

Pamiętaj, że przy zakupie auta elektrycznego możesz liczyć na dofinansowanie z programu “Mój elektryk”. Dla osób fizycznych podstawowa kwota dotacji wynosi 18 750 zł. Jednak maksymalny limit ceny to w tym przypadku 225 000 zł. W limicie mieści się więc najsłabsza wersja Nissana Ariya. Limit ceny nie obowiązuje posiadaczy Karty Dużej Rodziny (rodzina przynajmniej z trójką dzieci). Wówczas sama wysokość dopłaty także jest wyższa i wynosi 27 000 zł.

Przeczytaj też: “Polski Ład – leasing aut od 1 stycznia 2022

O dotację możesz wnioskować także jako przedsiębiorca. Przysługują one na zakup, ale także leasing czy wynajem długoterminowy. W tym przypadku kwoty są identyczne, tj.:

  • 18 750 zł – cena auta elektrycznego nie może przekroczyć 225 000 zł; bez deklaracji limitu kilometrów;
  • 27 700 zł – cena auta elektrycznego nie może przekroczyć 225 000 zł; z deklaracją o rocznym przebiegu na poziomie przynajmniej 15 000 kilometrów.

Podsumowując, wydaje się, że Nissan Ariya to ciekawy, kompaktowy SUV na prąd, który jest doskonałym autem dla rodziny. Na pewno jest to model ładny wizualnie, ale i funkcjonalny. Ariya to także samochód wystarczająco dynamiczny i o przyzwoitym zasięgu.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.