Duża akcja naprawcza – Honda wzywa do serwisów

Udostępnij
Wasza ocena
Akcja naprawcza Hondy
Auta japońskiej marki uchodzą za trwałe i niezawodne. Jednak również samochodom od Japończyków przytrafiają się problemy. Potwierdza to nowa akcja serwisowa Hondy. Polski oddział japońskiego producenta poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o szerokiej skali akcji naprawczej i przyczynach problemu. Do serwisów Honda trafi ponad 5000 egzemplarzy wyprodukowanych w latach 2017-2020.

W artykule przeczytasz

Akcja serwisowa Hondy – w czym tkwi problem?

Akcja naprawcza Hondy wynika z problemów z pompą paliwa. W wybranych egzemplarzach istnieje ryzyko odkształcenia wirnika w pompie. To natomiast może skutkować usterką mechanizmu. Jeżeli pompa przestanie podawać paliwo, konsekwencją jest unieruchomienie auta. Największe niebezpieczeństwo dotyczy sytuacji zgaśnięcia silnika w trakcie jazdy, co w niesprzyjających okolicznościach może skończyć się wypadkiem.

Zgodnie z informacjami znajdującymi się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wezwanie do serwisu otrzymają właściciele ponad 5000 aut wyprodukowanych w latach od 2017 do 2020 w Wielkiej Brytanii, Turcji, Japonii, Meksyku i USA. Mowa o modelach Honda CRV, CRV Hybrid, Civic, Jazz, HRV oraz NSX.

Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?

Akcja naprawcza Hondy – lista modeli objętych akcją serwisową

Kod modelu Kraj pochodzenia Model Data produkcji
RE5 Wielka Brytania CRV Od 18 września 2017 do 22 maja 2018
FK6 Wielka Brytania Civic Od 18 września 2017 do 16 marca 2020
FK7 Wielka Brytania Civic Od 18 września 2017 do 28 lutego 2020
FK8 Wielka Brytania Civic Od 22 września 2017 do 17 marca 2020
FC5 Turcja Civic Od 18 września 2017 do 10 stycznia 2020
FC5 Turcja Civic Od 18 września 2017 do 16 stycznia 2020
FC9 Turcja Civic Od 11 grudnia 2018 do 3 stycznia 2020
GK3 Japonia Jazz Od 5 listopada 2018 do 3 września 2019
GK5 Japonia Jazz Od 5 listopada 2018 do 24 kwietnia 2019
GK3 Japonia Jazz Od 14 lipca 2017 do 27 września 2018
GK5 Japonia Jazz Od 9 sierpnia 2017 do 26 września 2017
RT5 Japonia CRV Hybrid Od 2 lipca 2018 do 27 grudnia 2019
RT6 Japonia CRV Hybrid Od 9 maja 2018 do 27 grudnia 2019
RW1 Japonia CRV Od 28 lutego 2018 do 25 maja 2020
RW2 Japonia CRV Od 26 grudnia 2017 do 25 maja 2020
RU1 Japonia GRV Od 19 grudnia 2017 do 28 sierpnia 2019
RU1 Meksyk HRV Od 31 października 2017 do 3 maja 2018
NC1 USA NSX Od 12 października 2017 do 16 września 2020

Przeczytaj też: “Uważaj na poduszki powietrzne w samochodzie. Niebezpieczne airbagi TAKATA!

Jak sprawdzić ogłoszone akcje serwisowe dla Hondy?

Właściciele muszą czekać na kontakt ze strony producenta. Problem pojawia się w sytuacji zakupu auta z rynku wtórnego, jeżeli importer ma dane poprzedniego właściciela.

Dlatego warto też skorzystać ze strony producenta. Żeby sprawdzić, czy auto nie jest objęte akcją przywoławczą, wystarczy wpisać numer VIN pojazdu. Jeżeli nawet samochód obecnie nie widnieje jako zakwalifikowany do wezwania serwisowego, warto za jakiś czas ponownie skorzystać ze strony. Można też skontaktować się z ASO Hondy. Jeżeli to konieczne, zaleca się też aktualizację danych osobowych

Oczywiście akcja serwisowa zostanie wykonana przez Hondę bezpłatnie. Jeżeli podczas diagnostyki w ASO Hondy okaże się, że auto wymaga naprawy, koszt usunięcia usterki poniesie importer.

Sprawdź, czy Twoja Honda nie jest objęta akcją naprawczą

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

FAQ

Dlaczego Honda przeprowadza akcję serwisową?

W wybranych autach może dojść do odkształcenia wirnika w pompie. W konsekwencji pompa może ulec awarii i przestać podawać paliwo, co doprowadzi do zgaśnięcia silnika.

Jakie modele Honda objęła akcją naprawczą?

W Polsce jest to ponad 5000 samochodów produkowanych w latach 2017-2020 w Wielkiej Brytanii, Turcji, Japonii, Meksyku i USA. Problem może występować w modelach CRV, CRV Hybrid, Civic, Jazz, HRV oraz NSX.

Jak sprawdzić, czy samochód został objęty akcją serwisową?

Producent poinformuje o tym fakcie właścicieli. Warto też skorzystać ze strony Hondy. Wystarczy wpisać numer VIN w odpowiednim polu na podstronie dotyczącej akcji naprawczych.

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.