Opel Insignia B – akcja serwisowa dla aut z silnikiem Diesla

Udostępnij
Wasza ocena
Opel Insignia B – akcja serwisowa
Producent poinformował o akcji serwisowej w modelu Opel Insignia B. Problem dotyczy egzemplarzy wyposażonych w silniki wysokoprężne. W wybranych egzemplarzach wymagana jest aktualizacja oraz kalibracja ECU (ang. Engine Control Uni). Mowa o sterowniku oprogramowania jednostki napędowej. Właściciele egzemplarzy zakwalifikowanych do akcji naprawczej zostaną poinformowani o możliwości wizyty w ASO. Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w Polsce będzie to niemal 1000 samochodów.

W artykule przeczytasz

Akcja serwisowa modelu Opel Insignia B – 970 samochodów wzywanych do ASO

W przypadku modelu Opel Insignia B akcja serwisowa dotyczy następujących egzemplarzy:

  • samochody wyposażone w silnik wysokoprężny (silnik Diesla);
  • samochody wyprodukowane od roku modelowego 2020.

 

Przypomnijmy, że produkcja Insignii B została zakończona w 2022 roku. Problemem jest oprogramowanie sterownika silnika. W ramach akcji naprawczej sterownik jednostki napędowej zostanie poddany aktualizacji oraz kalibracji. Jak podaje UOKiK za danymi przekazanymi przez generalnego importera – Stellantis Polska Sp. z o.o. – na rynku polskim do akcji serwisowej Opla Insignia B wytypowano 970 pojazdów. Właściciele zostaną poinformowani o możliwości stawienia się na bezpłatną akcję serwisową.

Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?

Jak sprawdzić akcje serwisowe ogłoszone dla pojazdu?

W związku z tym, że problem dotyczy stosunkowo nowych samochodów, jest wielce prawdopodobne, że większość pierwszych właścicieli nadal posiada Insignię B zakupioną w salonie. Jeżeli nawet jest inaczej, w związku z posiadaną gwarancją drugi lub kolejny właściciel powinien zmienić dane kontaktowe u dealera. Dzięki temu będzie powiadamiany między innymi właśnie o ewentualnych akcjach naprawczych pojazdu. Dotyczy to samochodów kupionych w kraju oraz sprowadzonych z zagranicy.

Jednak i bez tego jest kilka sposobów, aby sprawdzić, czy dany model został objęty wezwaniem serwisowym. Jest to możliwe również w przypadku Opla, tj.:

  • poprzez stronę producenta po wpisaniu numeru VIN – wystarczy wpisać numer nadwozia pojazdu w zakładce akcji serwisowych na stronie Opla;
  • bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie Obsługi Opla – należy podać numer VIN, a pracownicy serwisu zweryfikują, czy auto podlega akcji naprawczej.

 

Przeczytaj też: “Gdzie znaleźć numer VIN pojazdu?

Fabryczne usterki i akcje przywoławcze w Raporcie VIN

Warto także pamiętać, że informacje o wezwaniach serwisowych dla danego egzemplarza zawiera w sobie Raport VIN. To ważna informacja szczególnie dla osób szukających sobie auta na rynku wtórnym. Jeżeli w raporcie widnieje informacja o akcji serwisowej, można dopytać właściciela, czy stawił się on w ASO, aby rozwiązać ewentualny problem. Dla zweryfikowania jego słów można udać się do autoryzowanej stacji obsługi.

Jednak Raport Historii Pojazdu to również wiele innych informacji o pojeździe, które mogą być decydujące dla zakupu lub rezygnacji z pojazdu, tj.:

  • dane techniczne;
  • fabryczne wyposażenie;
  • informacje o szkodach i kolizjach;
  • chronologiczna historia;
  • weryfikacja w bazach pojazdów kradzionych;
  • archiwalne zdjęcia.

 

Oczywiście w raporcie pojawi się także informacja o ostatniej akcji serwisowej dla modelu Opel Insignia B. Warto tutaj podkreślić, że nie jest to pierwsza akcja przywoławcza dla tego modelu ogłoszona w ostatnich miesiącach. W październiku 2022 roku informowaliśmy o wezwaniu do ASO właścicieli 12 190 Insignii B w Polsce. Przyczyną akcji był wówczas możliwy brak aktywacji hydraulicznej kompensacji hamulców. Natomiast należy podkreślić, że takie akcje są czymś w pełni normalnym. Realizują je bowiem wszyscy producenci.

Przeczytaj też: “Opel Insignia – aż 12 190 pojazdów wezwanych do serwisu w Polsce

FAQ – najczęściej zadawane pytania o akcję serwisową Opla Insignia B

Z czego wynika akcja naprawcza Opla Insignia B?

Problemem jest sterownik oprogramowania silnika wysokoprężnego (ECU). W ramach akcji mechanicy zaktualizują i skalibrują sterownik ECU.

Jak wiele Oplów Insignia B zostanie wezwanych do serwisu w związku z aktualizacją sterownika ECU?

Na polskim rynku do akcji weryfikacyjnej wytypowano 970 egzemplarzy.

Jak sprawdzić, czy producent wezwał samochód do ASO?

Producent listownie poinformuje właścicieli o akcji serwisowej. Wszystkie akcje dla Opla można też sprawdzić na stronie producenta lub w ASO. Wystarczy podać numer VIN pojazdu. Informacja o ogłoszonej akcji serwisowej dla danego egzemplarza znajduje się także w raporcie VIN.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERWUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Porównaj oferty wielu Towarzystw i oszczędzaj na OC/AC!

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Przeczytaj też:

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Administratorem Twoich danych jest Autoiso Sp. z o.o., nr KRS: 0000840558, adres: ul. Gnieźnieńska 12, 40-142 Katowice, Polska. Możesz się z nami kontaktować również przez e-mail: pomoc@autoiso.pl.

Możemy przetwarzać Twoje dane udostępniane nam podczas kontaktu z nami, które mogą stanowić dane osobowe, w szczególności: adres e-mail, nr telefonu, imię i nazwisko, dane z portali społecznościowych oraz treść wiadomości. Robimy to na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów, w celu komunikacji z Tobą, dla ochrony przed roszczeniami i realizacji roszczeń, przez okres do 6 lat od roku, w którym zakończono korespondencję, lub do zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu. Udostępnienie tych danych jest konieczne do komunikacji.

Możemy ujawniać Twoje dane podmiotom, z którymi współpracujemy i które przetwarzają te dane w naszym imieniu (odbiorcy danych) w celu świadczenia dla nas usług z zakresu: hostingu, informatyki, statystyki i analityki, marketingu, oprogramowania do zarządzania firmą i bazą kontaktów oraz komunikacji elektronicznej, księgowości i doradztwa prawnego. Dane mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, jedynie do Państw lub podmiotów zapewniających stopień ochrony danych osobowych odpowiadający regulacjom UE, w szczególności stosujących tzw. standardowe klauzule umowne UE.

Masz prawo dostępu do swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia ich, a także do skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub jego odpowiednika w innym państwie UE.

Więcej informacji o przetwarzaniu przez nas danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce prywatności.