Akcja serwisowa modelu Opel Insignia B – 970 samochodów wzywanych do ASO
W przypadku modelu Opel Insignia B akcja serwisowa dotyczy następujących egzemplarzy:
- samochody wyposażone w silnik wysokoprężny (silnik Diesla);
- samochody wyprodukowane od roku modelowego 2020.
Przypomnijmy, że produkcja Insignii B została zakończona w 2022 roku. Problemem jest oprogramowanie sterownika silnika. W ramach akcji naprawczej sterownik jednostki napędowej zostanie poddany aktualizacji oraz kalibracji. Jak podaje UOKiK za danymi przekazanymi przez generalnego importera – Stellantis Polska Sp. z o.o. – na rynku polskim do akcji serwisowej Opla Insignia B wytypowano 970 pojazdów. Właściciele zostaną poinformowani o możliwości stawienia się na bezpłatną akcję serwisową.
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe samochodów – czym są, jak z nich korzystać?”
Jak sprawdzić akcje serwisowe ogłoszone dla pojazdu?
W związku z tym, że problem dotyczy stosunkowo nowych samochodów, jest wielce prawdopodobne, że większość pierwszych właścicieli nadal posiada Insignię B zakupioną w salonie. Jeżeli nawet jest inaczej, w związku z posiadaną gwarancją drugi lub kolejny właściciel powinien zmienić dane kontaktowe u dealera. Dzięki temu będzie powiadamiany między innymi właśnie o ewentualnych akcjach naprawczych pojazdu. Dotyczy to samochodów kupionych w kraju oraz sprowadzonych z zagranicy.
Jednak i bez tego jest kilka sposobów, aby sprawdzić, czy dany model został objęty wezwaniem serwisowym. Jest to możliwe również w przypadku Opla, tj.:
- poprzez stronę producenta po wpisaniu numeru VIN – wystarczy wpisać numer nadwozia pojazdu w zakładce akcji serwisowych na stronie Opla;
- bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie Obsługi Opla – należy podać numer VIN, a pracownicy serwisu zweryfikują, czy auto podlega akcji naprawczej.
Przeczytaj też: “Gdzie znaleźć numer VIN pojazdu?”
Fabryczne usterki i akcje przywoławcze w Raporcie VIN
Warto także pamiętać, że informacje o wezwaniach serwisowych dla danego egzemplarza zawiera w sobie Raport VIN. To ważna informacja szczególnie dla osób szukających sobie auta na rynku wtórnym. Jeżeli w raporcie widnieje informacja o akcji serwisowej, można dopytać właściciela, czy stawił się on w ASO, aby rozwiązać ewentualny problem. Dla zweryfikowania jego słów można udać się do autoryzowanej stacji obsługi.
Jednak Raport Historii Pojazdu to również wiele innych informacji o pojeździe, które mogą być decydujące dla zakupu lub rezygnacji z pojazdu, tj.:
- dane techniczne;
- fabryczne wyposażenie;
- informacje o szkodach i kolizjach;
- chronologiczna historia;
- weryfikacja w bazach pojazdów kradzionych;
- archiwalne zdjęcia.
Oczywiście w raporcie pojawi się także informacja o ostatniej akcji serwisowej dla modelu Opel Insignia B. Warto tutaj podkreślić, że nie jest to pierwsza akcja przywoławcza dla tego modelu ogłoszona w ostatnich miesiącach. W październiku 2022 roku informowaliśmy o wezwaniu do ASO właścicieli 12 190 Insignii B w Polsce. Przyczyną akcji był wówczas możliwy brak aktywacji hydraulicznej kompensacji hamulców. Natomiast należy podkreślić, że takie akcje są czymś w pełni normalnym. Realizują je bowiem wszyscy producenci.
Przeczytaj też: “Opel Insignia – aż 12 190 pojazdów wezwanych do serwisu w Polsce”
FAQ – najczęściej zadawane pytania o akcję serwisową Opla Insignia B
Z czego wynika akcja naprawcza Opla Insignia B?
Problemem jest sterownik oprogramowania silnika wysokoprężnego (ECU). W ramach akcji mechanicy zaktualizują i skalibrują sterownik ECU.
Jak wiele Oplów Insignia B zostanie wezwanych do serwisu w związku z aktualizacją sterownika ECU?
Na polskim rynku do akcji weryfikacyjnej wytypowano 970 egzemplarzy.
Jak sprawdzić, czy producent wezwał samochód do ASO?
Producent listownie poinformuje właścicieli o akcji serwisowej. Wszystkie akcje dla Opla można też sprawdzić na stronie producenta lub w ASO. Wystarczy podać numer VIN pojazdu. Informacja o ogłoszonej akcji serwisowej dla danego egzemplarza znajduje się także w raporcie VIN.