Jak wygląda nowy Opel Grandland?
Submarka GSe została po wielu latach przywrócona przez Niemców. Dawniej Opel GSe (Grand Sport Einspritzung) był sportowym autem wyposażonym w jednostkę napędową z wtryskiem paliwa. Obecnie, czego przykładem jest Opel Grandland GSe, odnosi się do elektryfikacji gamy i zelektryfikowanej submarki Opla (Grand Sport Electric). Oznacza to, że modele spod tego znaku z jednej strony są dynamiczne i mają usportowioną sylwetkę, z drugiej – są zelektryfikowane.
Przeczytaj też: “Opel GSe – sportowy design w nowym wydaniu”
Opel Grandland GSe jest już trzecim modelem z nowej submarki (wcześniej Opel Astra GSe i Opel Astra Grand Tourer GSe). Do cech charakterystycznych nowego SUV-a należą m.in. duża dynamika i odświeżona stylistyka.
Pod względem stylistycznym Opel Grandland GSe wyróżnia się m.in. następującymi elementami:
- 19-calowe alufelgi nawiązujące do Manty GSe, ze wzorem przypominającym wirnik turbiny i wykończone czarnym lakierem ze srebrnymi wstawkami;
- specjalny dyfuzor;
- lusterka boczne i dach w kolorze czarnym;
- emblematy GSe na sterowanej elektrycznie klapie bagażnika;
- czarna maska kontrastująca z lakierem nadwozia (opcjonalnie).
Natomiast w kabinie trzeciego już Opla GSe na pewno znajdą się fotele sportowe z atestem AGR i wykończone alcantarą. To siedziska podgrzewane i regulowane w 8 kierunkach. Sam styl wnętrza jest dość prosty i wyrazisty.
Napęd Opla Grandland w wersji GSe
Opel Grandland GSe to samochód o napędzie hybrydowym. Jest to hybryda typu plug-in, w której za napęd odpowiadają:
- turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l;
- dwa silniki elektryczne (po jednym na każdej osi).
Łącznie napęd Opla Grandland w wersji GSe generuje więc moc 300 KM. Auto ma więc napęd na wszystkie koła (automatyczny układ e-AWD) i do “setki” rozpędza się w 6,1 sekundy. Z kolei prędkość jego maksymalna wynosi 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym). To wszystko przy średnim spalaniu w cyklu mieszanym na poziomie 1,3 l na 100 km. Za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia automatyczna o 8 przełożeniach.
Przyjemność z jazdy mają zapewniać specjalnie zestrojenie zawieszenie i układ kierowniczy. Sportowy SUV od Niemców z przodu ma kolumny McPhersona, z tyłu – oś wielowahaczową. Dodatkowo zastosowano w nim sztywniejsze sprężyny i amortyzatory ze zmienną charakterystyką tłumienia. Amortyzatory korzystają z technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping). Dzięki temu SUV ma prowadzić się pewnie, komfortowo i stabilnie nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Wydaje się, że nowy Opel Grandland GSe może przekonać do siebie kierowców, którzy szukają usportowionego SUV-a. Na razie nie wiemy, kiedy model zadebiutuje na rynku oraz ile będzie trzeba za niego zapłacić. Należy pamiętać, że na zwykłą hybrydę z napędem o mocy 300 KM trzeba wydać przynajmniej 226 200 zł. Waariant GSe na pewno będzie droższy.
FAQ – najczęstsze pytania o model Opel Grandland GSe
Jakim samochodem jest Opel Grandland GSe?
Opel Grandland w wariancie GSe to usportowiony SUV, który jest hybrydą typu plug-in.
Jaki napęd ma Opla Grandland w wersji GSe?
Opel Grandland GSe to samochód o napędzie hybrydowym. Auto wyposażono w turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 l oraz po jednym silniku elektrycznym na każdej osi. Łącznie napęd Opla Grandland w wersji GSe generuje więc moc 300 KM. SUV z napędem na cztery koła e-AWD rozpędza się do 235 km/h, a 100 km/h osiąga w 6,1 s.
Ile kosztuje nowy Opel Grandland GSe?
Na razie nie znamy daty debiutu oraz cen, jakie będzie mieć Opel Grandland w wersji GSe w Polsce.
zdjęcia: opel.pl