D4, a w zasadzie Direct injection 4 stroke gasoline engine to określenie rodziny benzynowych silników z bezpośrednim wtryskiem, które stosowane są przez japoński koncern Toyota Motor Corporation. Najważniejszym elementem silników z bezpośrednim wtryskiem D4 jest komputer ECU, którego zadaniem jest sterowanie pracą zmiennych kanałów dolotowych E-SCV, zmiennymi fazami rozrządu silnika VVT-i, wysokociśnieniową pompą paliwa, a także specjalnym recyrkulatorem EGR.
Zalety silników Direct injection 4 stroke gasoline engine
Jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem D4 niosą w sobie wiele zalet. Przede wszystkim gwarantują:
- lepszą sprawność
- lepszą kontrolę nad spalaniem mieszanki paliwowo-powietrznej
- osiąganie mniejszych strat ciepła w kolektorach ssących
- znaczną oszczędność paliwa
- lepszą elastyczność
- poprawę dynamiki
Po stronie wad silników z takim wtryskiem niektórzy specjaliści wymieniają wrażliwość na jakość paliwa.
Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]