Wezwanie serwisowe dotyczące samochodów marki Land Rover i Range Rover
Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach: Land Rover Discovery Sport, Range Rover Velar i Range Rover Evoque, wyprodukowanych w latach 2021-2024 w Wielkiej Brytanii, z roczników modelowych 2021 do 2025, wyposażonych w silnik wysokoprężny Ingenium I4 2.0L, połączenie zaciskowe przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki może być nieprawidłowe i może się poluzować, doprowadzając do wycieku oleju. Może to prowadzić do powstawania plam oleju na powierzchni drogi i potencjalnego zagrożenia dla innych użytkowników dróg.
Liczba samochodów objętych wezwaniem
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 320 pojazdów.
Podjęte działania w ramach wezwania
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wszystkich pojazdów sprzedanych na rynku polskim zostaną zaproszeni do Autoryzowanych Serwisów w celu wymiany klamry zaciskowej przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki.
Pozostałe informacje
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.
Źródło informacji: Uokik
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe w modelach popularnych marek“
Jedna odpowiedź
No proszę, kolejny powód, żeby nie ufać wydmuszkom w stylu "Land Rover czy Range Rover". Zamiast luksusowych przejażdżek, szykuje się krótki kurs, jak lepić plamy oleju z drogi! Kto by pomyślał, że nowoczesne technologie mogą czasem przypominać usterki z lat 90-tych? Może w wolnym czasie powinni dodać do serwisówek kursy o tym, jak nie zostawić po sobie bałaganu. A już wyobrażam sobie wracanie do serwisu z tymi 320 autkami – to będzie jak zlot kolesi, którzy doświadczyli "przyjemności" posiadania "eleganckiego" SUV-a. Ciekawe, co teraz wymyślą? Może przynajmniej dadzą za darmo kawę do tego oleju? 😉