Wezwanie serwisowe dotyczące marki Volkswagen T-Cross
Przedsiębiorca Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volkswagen T-Cross (typ: C1), wyprodukowanych w Hiszpanii między 09.09.2020 r. a 02.07.2021 r., może dojść do nieprawidłowego działania lampki kontrolnej w zestawie wskaźników oraz ostrzeżenia akustycznego gdy kierowca zapnie swój pas bezpieczeństwa wcześniej, niż pasażer podróżujący na tylnej kanapie. Oprogramowanie rozpoznaje w takim przypadku zapięcie pasa kierowcy i nie sprawdza już, czy pasażer tylnej kanapy zapiął swój pas.
Liczba samochodów objętych wezwaniem
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 266 pojazdów.
Podjęte działania w ramach wezwania
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu aktualizacji oprogramowania zestawu wskaźników.
Pozostałe informacje
Informacji związanych z kampanią udziela Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Krańcowa 44, 61-037 Poznań; tel.: 61 650 35 88).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Źródło informacji: Uokik
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe w modelach popularnych marek“