Niektóre auta marki Toyota Proace City BEV z błędem oprogramowania

Toyota ProAce City Electric

Wezwanie serwisowe dotyczące marki Toyota Proace City BEV

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace City BEV, wyprodukowanych w Hiszpanii od 06.09. do 30.11.2022 r., w jednostce sterującej pracą baterii trakcyjnej posiadającej konkretną wersję oprogramowania występuje błąd. W związku z tym może dojść do błędnego odczytu napięcia w ogniwach baterii bądź temperatury baterii. W takich warunkach, aby zapobiec uszkodzeniu baterii, system bezpieczeństwa odetnie moc silnika, co prowadzi do utraty napędu. Taka sytuacja może zwiększyć ryzyko wypadku.

Liczba samochodów objętych wezwaniem

Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 27 samochodów.

Podjęte działania w ramach wezwania

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania jednostki sterującej pracą baterii trakcyjnej za pomocą standardowego narzędzia diagnostycznego.

Pozostałe informacje

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).

Źródło informacji: Uokik

Przeczytaj też: “Akcje serwisowe w modelach popularnych marek

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Akcja naprawcza silników 1.2 PureTech

UWAGA! Duża akcja naprawcza silników 1.2 PureTech!

Jak na razie (stan na koniec stycznia 2023 roku), Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nie informuje o tej akcji serwisowej, ale najprawdopodobniej będzie ona dotyczyć również pojazdów użytkowanych w Polsce. Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA) w Niemczech nakazał bowiem producentom samochodów marek Citroen, Opel i Peugeot należących do koncernu Stellantis, do przeprowadzenia dużej akcji serwisowej. Ma ona objąć egzemplarze z trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech z początkowego okresu produkcji, chociaż nie jest wykluczone, że problem jest szerszy. Szacuje się, że na całym świecie akcja serwisowa może objąć blisko 700 000 pojazdów.