Wezwanie serwisowe dotyczące marki Toyota Proace City BEV
Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Proace City BEV, wyprodukowanych w Hiszpanii od 06.09. do 30.11.2022 r., w jednostce sterującej pracą baterii trakcyjnej posiadającej konkretną wersję oprogramowania występuje błąd. W związku z tym może dojść do błędnego odczytu napięcia w ogniwach baterii bądź temperatury baterii. W takich warunkach, aby zapobiec uszkodzeniu baterii, system bezpieczeństwa odetnie moc silnika, co prowadzi do utraty napędu. Taka sytuacja może zwiększyć ryzyko wypadku.
Liczba samochodów objętych wezwaniem
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 27 samochodów.
Podjęte działania w ramach wezwania
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu zmiany oprogramowania jednostki sterującej pracą baterii trakcyjnej za pomocą standardowego narzędzia diagnostycznego.
Pozostałe informacje
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Źródło informacji: Uokik
Przeczytaj też: “Akcje serwisowe w modelach popularnych marek“