Zatajana akcja serwisowa BMW skończy się zbiorowym pozwem?

akcja serwisowa BMW

W artykule przeczytasz

Coraz gorzej wygląda sytuacja BMW Group Polska. Sprawa pożarów, na które narażonych jest niemal 19 tys. egzemplarzy aut tej marki sprzedanych w Polsce, skończy się nie tylko karą, ale i zbiorowym pozwem właścicieli. Wszystko przez to, że związana z tym akcja serwisowa BMW została zatajona i jest wykonywana niedbale.

Akcja serwisowa BMW zabiegająca pożarom

O samym problemie mówi artykuł Niebezpieczny samozapłon samochodów BMW“. Na całym świecie problem dotyczy 1,6 mln pojazdów. Źródłem kłopotów jest usterka modułu EGR, a więc chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin.

Tylko w samej Polsce akcją serwisową objętych zostało 19 tys. pojazdów. Problem w tym, że BMW Group Polska nie poinformowało o usterce zagrażającej zdrowiu i życiu pasażerów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wiele do życzenia pozostawia też sama akcja. Według właścicieli importer nie ma wystarczająco dużo części zamiennych, gdyż te w pierwszej kolejności trafiają na inne rynki.

Do jednego z pożarów doszło na początku lutego na autostradzie A4, kiedy to w płomieniach stanęło BMW 520d xDrive z 2016 roku. Auto miało na liczniku 77 tys. km i było objęte 5-letnim pakietem przeglądów. Ostatni z nich miał miejsce w styczniu. W ramach serwisu wymieniony miał zostać wadliwy zespół zaworu EGR. Producent nie dokonał jednak naprawy ze względu na brak części. Co gorsza, nie poinformował też o tym swojego klienta. Ten teraz ma natomiast problem z wypłatą odszkodowania z tytułu polisy autocasco. Wszystko dlatego, że przyczyną pożaru była wada fabryczna, a te nie są objęte ochroną polisy ubezpieczeniowej.

Pozew zbiorowy przeciwko BMW Group Polska

Pechowy właściciel swoich praw będzie dochodził na drodze postępowania sądowego. Wiele wskazuje na to, że nie jest on jedynym poszkodowanym. Bardzo prawdopodobne, że wszystko swój finał znajdzie w sądzie. Najprawdopodobniej będzie to też pozew zbiorowy. Ponadto, zatajana akcja serwisowa BMW skoczy się też wysoką karą od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Trudno też zrozumieć, dlaczego UOKiK nie otrzymał od BMW Group Polska żadnego powiadomienia o niebezpiecznym produkcie. Zwłaszcza że w zeszłym roku poinformowano, że kampanią naprawczą w Polsce miało zostać objętych ponad 320 samochodów Mini. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku o ryzyku pożaru swoich aut UOKiK informowały też Chrysler, Dodge, Jeep, Opel, Mazda, Kia, Ford i Hyundai. Zatajana akcja serwisowa BMW to niecodzienna praktyka. Zwłaszcza w przypadku tak renomowanego producenta. Być może była ona wynikiem braku części do naprawy wadliwie działającego zaworu EGR.

Jednocześnie warto zauważyć, że wszystkie akcje serwisowe ogłoszone dla danego egzemplarza, na podstawie jego numeru VIN skupia w sobie Historia Pojazdu. Jest to istotne z punktu widzenia nabywcy takiego pojazdu na rynku wtórnym. Ma on wgląd w fabryczne usterki samochodu i może sprawdzić, czy sprzedawca stawił się w ASO, aby wyeliminować powstały problem.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 16 Średnio: 3.8]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

3 odpowiedzi

  1. BMW kpi sobie z klientów. W ramach aukcji serwisowej bezpłatnie wymienią EGR tylko uwaga – należy zapłacić za diagnostykę w autoryzowanym serwisie. Koszt takiej usługi to 700,-!!!!

  2. Nieprawda kolego. Akurat byłem w serwisie miesiąc temu i po DARMOWEJ diagnostyce wymienili mi chłodniczke EGR w ramach akcji serwisowej. Co prawda po jej zamontowaniu okazało się że samochód wogóle nie chce odpalić ale wgrano mi najnowszy soft i silnik odpalił odrazu . Koszt usługi 0 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też: