Wymiana akumulatorów zamiast ładowania w autach elektrycznych NIO

Wymiana akumulatorów zamiast ładowania w autach elektrycznych NIO

W artykule przeczytasz

NIO to chiński producent samochodów elektrycznych, głównie SUV-ów oraz aut sportowych, który zapowiada ekspansję europejskich i światowych rynków. Jednym z rozwiązań stosowanych przez Chińczyków w Państwie Środka jest wymiana akumulatorów na stacjach zamiast ich ładowania. Okazuje się, że takie rozwiązanie cieszy się w Chinach naprawdę dużym zainteresowaniem. Wkrótce ten patent może pojawić się w Europie.

NIO z pierwszym oddziałem w Norwegii

Jak informuje młody producent samochodów elektrycznych, jego pierwszy oddział zostanie uruchomiony w Norwegii, choć na tym się nie skończy. Taka decyzja może zaskakiwać. Wprawdzie Norwegia jest jednym z najbardziej przyjaznych krajów dla pojazdów elektrycznych, ale jednocześnie rynkiem bardzo trudnym i wymagającym. Kraj ten ma znakomitą infrastrukturę ładowania i bije rekordy sprzedaży aut EV, ale bardzo mocną pozycję mają tam m.in. Volkswagen oraz Tesla. Teraz część norweskiego rynku aut bezemisyjnych chce mieć dla siebie chińskie NIO.

Mimo iż spółka jest młoda i została utworzona w 2014 roku, już dziś może pochwalić się kilkoma sukcesami. Przede wszystkim przez siedem lat firma NIO sprzedała ponad 100 000 samochodów elektrycznych. NIO z sukcesami rywalizuje też w Formule E, sięgając po mistrzostwo w wyścigach bolidów elektrycznych. Co więcej, w 2017 roku model EP9 o mocy 1360 KM, na niemieckim torze Nürburgring pobił nawet rekord prędkości aut na prąd.

Przeczytaj też: “Lingbao Coco – najtańszy samochód elektryczny… za 16 tys. zł

W najbliższym czasie do Norwegii powinny trafić pierwsze dostawy elektrycznego SUV-a ES8, z akumulatorem o pojemności 100 kWh i zasięgiem do 500 km. Jego sprzedaż najprawdopodobniej ruszy po wakacjach, a najpóźniej pod koniec roku. Poza tym NIO miałoby rozpocząć przyjmowanie zamówień na model ET7, który jest sedanem premium z systemami autonomicznej jazdy. Ten model do sprzedaży powinien trafić w przyszłym roku.

W całej Norwegii jeszcze w tym roku NIO chce otworzyć pięć sklepów. Pierwszy powstanie we wrześniu w Oslo i będzie zajmować powierzchnię 18 tys. mkw. Kolejne pojawią się w Bergen, Stavanger, Trondheim i Kristiansand.

Własne stacje ładowania i wymiany akumulatorów

Jednak NIO chce wejść na rynki Europy i świata nie tylko z samochodami elektrycznymi. Poza tym Chińczycy chcą wprowadzić kompletny system ładowania i wymiany baterii. Do końca 2022 roku mają się pojawić cztery pierwsze stacje Nio Power Swap. Powstanie też mapa ładowania dla Europy.

Właśnie nowatorskie podejście do zasilania aut elektrycznych wyróżnia markę NIO na rynku. Chińczycy nie oparli systemu o sieć ładowarek, ale system wymiany akumulatorów w pojazdach. NIO informuje, że taką procedurę wykonano w Chinach już przeszło 2 miliony razy, z czego jeden tylko kierowca wymieniał akumulatory ponad 650 razy. Cała operacja wymiany baterii trwa około 3 minut, a więc tyle, ile zwykłe tankowanie. Wystarczy zaparkować samochód w odpowiednim miejscu, a stacja zajmie się wymianą baterii.

Obecnie w Chinach jest ponad 300 takich punktów. Jednak po 2025 r. ich liczba wzrośnie do przeszło 4000, z czego minimum 1000 powstanie poza Państwem Środka, również w Europie. Producent obiecuje, że po 2025 roku aż 9 na 10 ich klientów będzie mieć stację wymiany baterii w promieniu 3 kilometrów od miejsca zamieszkania. Obecnie z tego przywileju może korzystać blisko 1/3 kierowców użytkujących samochody elektryczne NIO.

Chińczyków należy pochwalić za innowacyjne podejście, ale również otwartość. NIO chce dzielić się swoim pomysłem z innymi producentami. Patent jest otwarty, a więc korzystać z niego mogą wszyscy, którzy wyrażą zainteresowanie i dostosują konstrukcje do norm, które pozwalają na szybką i bezpieczną wymianę rozładowanych baterii w autach elektrycznych.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Elektryczny Chevrolet Bolt EV trafi do serwisu

Elektryczny Chevrolet Bolt wycofany do naprawy

Amerykański koncern samochodowy General Motors wycofuje do naprawy wszystkie egzemplarze jednego ze swoich modeli. Problematyczny jest elektryczny Chevrolet Bolt, znany też pod nazwą Opel Ampera-e, który ma problem z baterią. Okazuje się, że bateria tego minivana segmentu B może wywołać pożar.

Plug-in hybryd

Czy hybryda plug-in wpisuje się w przyzwyczajenia polskich kierowców?

Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.

Rząd dofinansuje szybkie stacje ładowania aut elektrycznych

Rząd dofinansuje szybkie stacje ładowania aut elektrycznych

Nie jest tajemnicą, że pomimo stałego rozwoju słaba infrastruktura jest jednym z największych czynników  hamulcowych dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Dlatego nie dziwi, że rząd ma w planach najróżniejsze dopłaty do elektryków. Wszystko wskazuje też na to, że rządzący dofinansują stacje ładowania aut elektrycznych. Łącznie na dotacje będzie mogło liczyć nawet 15 tys. szybkich punktów ładowania.