Stacje ładowania Ionity. 700 mln euro na rozwój infrastruktury

Stacje ładowania Ionity

W artykule przeczytasz

Stacje ładowania Ionity funkcjonują również w Polsce. Wiemy już, że w najbliższych latach ich liczba w całej Europie znacznie wzrośnie. Firma poinformowała, że na rozbudowę sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych przeznaczy przeszło 700 milionów euro. Po zakończeniu projektu liczba punktów tej marki w Europie wzrośnie z ponad 1500 obecnie do blisko 8500 w 2025 roku.

Czym jest Ionity?

Ionity to spółka joint venture, stworzona wspólnie przez kilka przedsiębiorstw w celu realizacji i prowadzenia konkretnej działalności gospodarczej. W tym przypadku są to czołowi producenci samochodów na świecie: BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG oraz Volkswagen Group. Ostatnio do firmy dołączył też inwestor finansowy BlackRock. Spółka buduje i obsługuje stacje ładowania Ionity.

Nie jest tajemnicą, że BMW, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes i Volkswagen mocno inwestują w auta elektryczne. Zwłaszcza że za kilkanaście lat w wielu krajach Europy najprawdopodobniej będzie obowiązywać zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych. Jednak do popularyzacji aut elektrycznych niezbędna jest też dobrze rozwinięta infrastruktura. W większości stacje ładowania dużej mocy sieci Ionity znajdują się wzdłuż europejskich autostrad. Co warto podkreślić, samochody są tam ładowane z wykorzystaniem w 100 proc. energii odnawialnej.

700 milionów euro na nowe stacje ładowania Ionity dużej mocy

Obecnie punkty sieci Ionity są już obecne w 24 krajach w Europie, w tym także w Polsce. Ich liczba przekroczyła już 1500 punktów. Jeżeli uda się zrealizować plan, w kilka lat przybędzie ich znacząco. Ionity chce bowiem przeznaczyć na ten cel przeszło 700 mln euro. Pozwoli to zwiększyć liczbę stacji szybkiego ładowania z przeszło 1500 do niemal 8500, a to wszystko do 2025 roku. Fundusze mają wystarczyć na budowę około 7000 nowych stacji ładowania o dużej mocy 350 kW. Jest to o tyle istotne, że cały proces ładowania kierowca może zamknąć nawet w kilkanaście minut.

Na razie nie wiemy jeszcze, gdzie powstaną nowe punkty sieci szybkiego ładowania Ionity. Zdradzono natomiast, że projekt zakłada budowę także większych obiektów wyposażonych w od 6 do 12 punktów ładowania, każdy o mocy 350 kW. Wśród nich będą także większe huby z myjniami samochodowymi, kawiarniami oraz miejscami do wypoczynku. Jeżeli nie będzie to możliwe, stacje mają powstawać w pobliżu takich punktów. Przypomnijmy, że dziś Ionity współpracuje z Shellem, udostępniając swoje ładowarki na stacjach tej firmy.

Przeczytaj też: “870 mln złotych na rozwój elektromobilności w Polsce

Pierwsze stacje ładowania Ionity w Polsce

Od października 2021 roku pierwsze stacje szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych Ionity działają również w Polsce:

  • przy autostradzie A1 (MOP Olsze) zarówno w kierunku Trójmiasta, jak i Warszawy;
  • przy DK92  (w Świecku oraz Kaszewach Kościelnych).

Kolejne szybkie stacje ładowania samochodów elektrycznych tej marki powstają przy autostradzie A2 (MOP Nowostawy i MOP Niesułków), a także w Zgorzelcu (w pobliżu autostrady A4). W każdym przypadku moc ich ładowania to aż 350 kW, a więc siedmiokrotnie więcej niż typowe ładowarki DC w naszym kraju. Co wynika z koncepcji firmy, również w Polsce prąd do ładowarek jest dostarczany z farm wiatrowych. Teraz możemy być pewni, że dzięki tak ogromnej inwestycji szybko przybędzie w Polsce stacji szybkiego ładowania sieci Ionity.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Auta elektryczne w Polsce

Auta elektryczne w Polsce. Ile ich jest?

Nie ulega wątpliwości, że auta elektryczne w Polsce pod względem popularności są daleko za samochodami z sinikiem spalinowym. Mimo wszystko samochodów elektrycznych nad Wisłą szybko przybywa. Jak pokazują statystyki za 2021 rok, rok do roku odnotowano aż 93-procentowy wzrost aut z wtyczką.

44 nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach

Nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach

Nie jest tajemnicą, że rozwój elektromobilności w Polsce mocno hamuje między innymi niewystarczająca infrastruktura. O ile w większych miastach nie ma problemu z naładowaniem samochodu elektrycznego w publicznej ładowarce, o tyle na drogach szybkiego ruchu jest z tym problem. Wiele na lepsze zmienić się może w 2022 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach będą znacznie liczniejsze niż obecnie. W sumie mają powstać 44 punkty ładowania aut na prąd przy drogach szybkiego ruchu.

Będzie strefa czystego transportu w Krakowie

Będzie strefa czystego transportu w Krakowie

24 grudnia 2021 roku w życie weszły przepisy, które zezwalają samorządom wyznaczać strefy zielonego transportu. Na pierwsze reakcje władz nie trzeba było długo czekać. Wszystko wskazuje na to, że powstanie strefa czystego transportu w Krakowie. Sprawdzamy, co po nowelizacji prawa mogą samorządy w tym obszarze i jakie dzielnice obejmie strefa czystego transportu w stolicy Małopolski.

Zakaz wjazdu dla diesli legalny również w Polsce

Zakaz dla diesli już legalny. W Polsce!

Od dziś, tj. 24 grudnia 2021 roku zaczyna w Polsce obowiązywać znowelizowana ustawa o elekromobilności i paliwach alternatywnych. Jej głównym celem jest rozwój sektora transportu zero- i niskoemisyjnego, w tym elektromobilności. Daje ona samorządom prawo do ustawiania tzw. stref czystego transportu. Sprawdzamy, czy właściciele starszych samochodów z napędem spalinowym faktycznie mają się czego obawiać. Czy rzeczywiście jest możliwy zakaz dla diesli i benzyniaków?