Samochody elektryczne w Polsce. Co mówią statystyki?

Samochody elektryczne w Polsce

W artykule przeczytasz

Samochody elektryczne w Polsce są coraz popularniejsze, choć jeszcze daleko im pod tym kątem do aut z silnikami spalinowymi, a nawet hybryd. Ile tak naprawdę aut elektrycznych jeździ po polskich drogach?

Samochody elektryczne w Polsce wg IBRM Samar

Samochody elektryczne w Polsce zyskują na wziętości wśród kierowców i nie inaczej jest w tym roku. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, październik był najlepszym miesiącem, jeśli wziąć pod uwagę rejestrację aut elektrycznych i hybryd plug-in w Polsce.

Jak podają statystycy Instytutu, w październiku 2020 roku zarejestrowano w Polsce 9061 samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Względem września tego roku oznacza to 14-procentowy wzrost. Większe wrażenie robi porównanie statystyk rok do roku. Otóż w porównaniu z październikiem 2019 r. to wynik lepszy aż o 91 proc.

Licząc tylko samochody elektryczne, w Polsce od stycznia do października 2020 roku zarejestrowano 2559 egzemplarzy z napędem elektrycznym. Daje to 101 procent wzrostu rok do roku. Jeszcze lepiej wypadają w tej kategorii hybrydy plug-in. Przybyło 2960 sztuk takich aut (wzrost aż o 234 proc.).

Auta elektryczne w Polsce. Ile ich jest?

IBRM Samar podaje również ogólną liczbę wszystkich samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Na koniec października 2020 roku było to 17 090 aut osobowych i lekkich dostawczych. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) wynika, że liczba elektryków i hybryd plug-in wygląda następująco:

  • 8 278 samochodów elektrycznych,
  • 8 812 hybryd plug-in.

Cieszy fakt, że 69 proc. tych aut zostało kupionych w polskich salonach. Resztę (31 proc.) sprowadzono do Polski z zagranicy. Oczywiście w dalszym ciągu auta salonowe najchętniej nabywają firmy. Osoby prywatne aut elektrycznych i hybryd plug-in kupują średnio o połowę mniej.

Pięć najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce (stan na październik 2020 roku):

  1. Nissan Leaf – 1653 szt.
  2. BMW i3 – 1492 szt.
  3. Renault Zoe – 495 szt.
  4. Tesla Model S – 463 szt.
  5. Skoda Citigo – 399 szt.

Pięć najpopularniejszych hybryd plug-in w Polsce (stan na październik 2020 roku):

  1. Mitsubishi Outlander – 873 szt.
  2. BMW Serii 3 – 844 szt.
  3. BMW Serii 5 – 567 szt.
  4. Volvo XC90 – 543 szt.
  5. Mini Countryman – 457 szt.

Oczywiście pewne jest, że samochody elektryczne w Polsce będą zyskiwać na popularności. Zwłaszcza że UE dąży do mocnego ograniczenia aut z silnikami spalinowymi. Ich końcem może być planowana na 2025 rok norma Euro 7, o której piszemy w artykule pt. Norma emisji spalin Euro 7. Czy to koniec aut spalinowych?“.

Pamiętaj, że jeśli decydujesz się na używany samochód elektryczny, zresztą podobnie jak hybrydę i auto z silnikiem spalinowym, poświęć wystarczająco dużo czasu na jego weryfikację. Zrób to podczas oględzin (skorzystaj z naszej checklisty) oraz przez raport VIN, badanie techniczne i jazdę próbną.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Elektryczny Chevrolet Bolt EV trafi do serwisu

Elektryczny Chevrolet Bolt wycofany do naprawy

Amerykański koncern samochodowy General Motors wycofuje do naprawy wszystkie egzemplarze jednego ze swoich modeli. Problematyczny jest elektryczny Chevrolet Bolt, znany też pod nazwą Opel Ampera-e, który ma problem z baterią. Okazuje się, że bateria tego minivana segmentu B może wywołać pożar.

Ford Kuga Plug-in Hybrid bije rekordy!

Dane dotyczące nowej Kugi Plug-In Hybrid pokazują, że blisko połowa przebiegu, najlepiej sprzedającego się samochodu ładowanego z gniazdka w Europie, pochodzi z energii pozyskanej z zewnętrznych źródeł prądu

Wymiana akumulatorów zamiast ładowania w autach elektrycznych NIO

Wymiana akumulatorów zamiast ładowania w autach elektrycznych NIO

NIO to chiński producent samochodów elektrycznych, głównie SUV-ów oraz aut sportowych, który zapowiada ekspansję europejskich i światowych rynków. Jednym z rozwiązań stosowanych przez Chińczyków w Państwie Środka jest wymiana akumulatorów na stacjach zamiast ich ładowania. Okazuje się, że takie rozwiązanie cieszy się w Chinach naprawdę dużym zainteresowaniem. Wkrótce ten patent może pojawić się w Europie.