Rodzaje napędu w nowych samochodach w I kwartale 2021: elektryki 5,7%, hybryda 18,4%, benzyna 42,2%

znak elektryki

W artykule przeczytasz

Nastąpił znaczący wzrost przyrostu nowych aut elektrycznych i hybrydowych w całej Unii Europejskiej.

Dane za I kw. 2021 wg ACEA

W pierwszym kwartale 2021 r. Hybrydowe pojazdy elektryczne stanowiły 18,4% całkowitej sprzedaży samochodów osobowych w UE. Tym samym prawie podwoiły swój udział w rynku w ciągu roku.

Popyt na samochody całkowicie elektrycznie również wzrósł w ciągu tych trzech miesięcy: pojazdy elektryczne na baterie stanowiły 5,7% wszystkich nowych samochodów, podczas gdy hybrydy typu plug-in stanowiły 8,2% rejestracji w UE.

Sprzedaż samochodów z tradycyjnym napędem w Unii Europejskiej nadal spadała, chociaż benzyna i diesel nadal stanowiły 65,4% rynku samochodowego.

 

Samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi

 

Od stycznia do marca 2021 r. Wolumeny diesla spadły o 20,1% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 593 559 samochodów sprzedanych w całej Unii Europejskiej. Obecnie udział diesla w rynku wynosi 23,2%, w porównaniu z 29,9% w pierwszym kwartale 2020 r.

Większość rynków UE odnotowała dwucyfrowe spadki w tym segmencie, w tym trzy z czterech głównych to : Niemcy (-29,4%), Hiszpania ( -28,3%) i Francja (-11,1%).

Podobnie, popyt na samochody benzynowe kontynuował trend spadkowy, przy spadku sprzedaży o 16,9% z 1,3 mln sztuk sprzedanych w I kwartale 2020 r. Do 1,1 mln dotychczas w tym roku.

W rezultacie udział benzyny w rynku samochodowym UE zmniejszył się z 52,3% w pierwszym kwartale 2020 r. Do 42,2% w tym samym okresie w 2021 r.

Z wyjątkiem Francji (+ 8,3%), rejestracje samochodów benzynowych spadły we wszystkich głównych Rynkach UE w okresie trzech miesięcy: Niemcy (-30,0%), Hiszpania (-25,7%) i Włochy (-4,8%).

 

Pojazdy z napędem alternatywnym (APV)

 

W pierwszym kwartale roku rejestracje pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami (BEV) w UE wzrosły o 59,1%, osiągając 146 185 samochodów, przy czym popyt nadal jest mocno uzależniony od rządowych bodźców dotyczących pojazdów bezemisyjnych.

Wzrost ten był spowodowany dużymi wzrostami na kluczowych rynkach UE, przede wszystkim w Niemczech (+ 149,0%) i we Włoszech (+ 145,6%).

Z kolei popyt na samochody całkowicie elektryczne spadł w Hiszpanii o 12,6% w okresie od stycznia do marca 2021.

 

Rejestracje hybryd typu plug-in

 

Liczba rejestracji hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (PHEV) wzrosła o 175,0%, osiągając łącznie 208 389 sztuk. Jednym z motorów tego wzrostu były Włochy, gdzie w pierwszym kwartale zarejestrowano 16 103 samochodów typu plug-in – wzrost o 445,7% rok do roku.

Trzy inne główne rynki UE również odnotowały dotychczas dwukrotne, a nawet trzykrotne wzrosty w segmencie pojazdów typu PHEV: Niemcy (+ 195,4%), Francja (+ 231,4%) i Hiszpania (+ 116,1%).

Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) pozostały największą kategorią samochodów osobowych z napędem alternatywnym w UE, z 469 784 pojazdami zarejestrowanymi od stycznia do marca 2021 r.


Wzrost o 101,6% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.


Rejestracje hybryd wzrosły prawie w całym regionie, w tym we Włoszech (+ 246,8%), Francji (+ 135,0%), Niemczech (+ 60,5%) i Hiszpanii (+ 39,4%).

 

Pojazdy na gaz ziemny

 

Popyt na pojazdy na gaz ziemny (NGV) w Unii Europejskiej spadł o 10,1% do 14 300 sztuk w pierwszym kwartale, pomimo wzrostu rejestracji o 24,5% we Włoszech (największym rynku UE dla tych pojazdów). Z drugiej strony, sprzedaż samochodów zasilanych LPG wzrosła prawie dwukrotnie (+ 92,7%), osiągając 46037 sztuk, do czego przyczyniły się znaczące wzrosty we Francji (+ 1748,6%. Jest to obecnie drugi co do wielkości rynek UE dla samochodów LPG) i we Włoszech (+23,9 %), co stanowiło ponad połowę całkowitej sprzedaży LPG.

APV Q1 2021

Źródło: ACEA

 

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Plug-in hybryd

Czy hybryda plug-in wpisuje się w przyzwyczajenia polskich kierowców?

Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.

Ceny paliw w Polsce

Ceny paliw w Polsce. Jest drogo, będzie jeszcze drożej!

Nie jest tajemnicą, że ceny paliw w Polsce szybko rosną. Na przykład od początku 2021 roku cena benzyny Pb95 wzrosła z ok. 4.60 za litr o złotówkę i nadal rośnie. Niestety, wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie paliwa będą tylko droższe. Sprawdź, jak wyglądają prognozy dla cen benzyny, oleju napędowego i autogazu.

Elektryki w Polsce. Przygotujcie się na nowy ład!

Czy nam się to podoba, czy nie, elektryki prężnie wkraczają w nasze życie. Wciąż tylko słyszymy o zwiększającej się liczbie tych aut w Polsce oraz o nowych rozwiązaniach zwiększających zasięgi. Samochody elektryczne wpychane są do naszej rzeczywistości jako swoisty must have i nikogo w UE nie obchodzi, że tym autem w Polsce daleko nie zajedziesz…