Rejestracja pojazdu 2021 – jak uniknąć kary?

rejestracja samochodu przez Internet

W artykule przeczytasz

Rejestracja pojazdu 2021 była skrócona do 30 dni. W czerwcu wydłużono termin do 60 dni. Niestety w niektórych gminach to nadal za mało... Co należy zrobić aby nie dostać kary za brak rejestracji auta w terminie?

Na temat rejestracji pojazdu w 2021 roku pisaliśmy już na naszych stronach internetowych, a ściślej na naszym blogu w grudniu 2020 roku. Jednak z powodu pojawiających się wśród naszych czytelników wątpliwości postanowiliśmy jeszcze raz napisać jak będzie wyglądała rejestracja pojazdu 2021 oraz poruszyć kwestię sposobu ominięcia kary pieniężnej. A jest ona niemała, bo może wynieść nawet 1000 PLN, zawyżając znacznie koszt rejestracji zakupionego auta.

Rejestracja pojazdu 2021 – up date – będzie 60 dni!

Od nowego 2021 roku wróciły przepisy sprzed pandemii dot. rejestracji samochodu. Wprowadzono ponownie 30 dni, zamiast 180. I choć sprzedaż samochodów powoli rusza to dla właścicieli dopiero co zakupionego pojazdu używanego jest to niemały problem. Jednak po protestach, w czerwcu 2021 roku termin ma zostać ponownie wydłużony – tym razem do 60 dni. Ustawa czekała  na podpis Prezydenta i ogłoszenie w Dzienniku Ustaw. Jednak się doczekaliśmy i od 1 lipca 2021 mamy 60 dni na rejestrację pojazdu.

Co zrobić, aby uchronić się przed karą, gdy rejestracja pojazdu nie będzie możliwa…? Na to pytanie i jeszcze kilka innych odpowiemy właścicielom pojazdów właśnie w tym wpisie.

Rejestracja pojazdu w 2021 roku

Niestety to nie jest żadne przeoczenie ani żart. W wydziale komunikacji, z którym skontaktowaliśmy się w tej sprawie również narzekano na ponowne wprowadzenie obowiązku rejestracji auta w 30 dni od daty nabycia lub sprowadzenia na teren Polski. Urzędnicy również nie rozumieli dlaczego okres ten został skrócony. 

Odpowiedź ma związek z zarządzeniami Unii Europejskiej.

Dotyczą one realizacji dyrektywy KE z dnia 18 września 2000 roku w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji. A w zasadzie zarzutami UE dotyczącymi braku realizacji tej dyrektywy… To dlatego w Polsce od 1 stycznia 2020 roku wprowadzono nakaz rejestracji pojazdów w ciągu 30 dni. I to samo dotyczy obowiązkowego zgłoszenia wyrejestrowania pojazdu. 

Przepisy te mają na celu wymuszenie na kierowcach obowiązku informowania starosty o sprzedaży czy nabyciu auta, co ma ukrócić nielegalny handel nimi oraz pomóc w uporządkowaniu danych w CEPiK.

Zgłoszenie do rejestracji i wyrejestrowanie pojazdu zagrożone karą od 200 do 1000 PLN!

Tylko i wyłącznie z powodu tzw. przepisów Covidowych i problemów z dostępnymi terminami na rejestrację pojazdów na wiosnę 2020 roku, 30 dniowy termin został wydłużony do 180 dni.

Przepisy te obowiązywały jednak tylko do końca 2020 roku. Od 1 stycznia 2021 roku powrócił ustanowiony wcześniej termin 30 dni na rejestrację pojazdu.  Natomiast obowiązkiem poprzedniego właściciela jest wyrejestrowanie auta. UP DATE – od 1 lipca 2021 mamy 60 dni na rejestrację auta.

Jeżeli sprowadzasz pojazd do Polski z UE czy spoza niej to masz tak samo 60 dni na rejestrację pojazdu liczone od momentu przekroczenia terytorium Polski.

Gorzej jeżeli nie możesz dotrzymać tego terminu bo np. auto jest w takim stanie że nie przejdzie badania technicznego… 

Za brak terminowego zgłoszenia do rejestracji lub wyrejestrowania pojazdu grozi kara w wysokości od 200 zł do 1000 zł.

Co zrobić aby uniknąć płacenia kary?

W tej sprawie napisał do nas nasz Pan Janusz. W styczniu 2021 roku sprowadził auto z USA do portu w Rotterdamie. Cztery dni później auto przekroczyło granice Polski. Pan Janusz nie był pewien ile czasu ma na zarejestrowanie auta z USA. Wspomniał też, iż jego auto wymaga długotrwałej naprawy, która uniemożliwi dopełnienie rejestracji pojazdu w 30 dniowym terminie (jeżeli on go również dotyczy).

I podejrzewamy, że przypadków podobnych do sprawy Pana Janusza jest wiele. Dlatego podpowiadamy co należy zrobić, aby w razie niezawinionego braku możliwości rejestracji pojazdu w wyznaczonym 30 dniowym terminie nie zapłacić kary.

Przede wszystkim przypominamy jeszcze raz: 30 dniowy, a obecnie 60 dniowy termin na rejestrację zgodnie z art. 140mb prawa o ruchu drogowym dotyczy pojazdów nabytych w UE. W Polsce również. A także tych podarowanych.

Auta sprowadzone np. z USA nie podlegają temu obowiązkowi. Za to niezwłocznie po ich zarejestrowaniu należy zgłosić ich nabycie zgodnie z przepisem art78 ust2. Za niedopełnienie obowiązku również grozi kara.

Jeżeli termin przewidziany przez ustawodawcę jest niemożliwy do spełnienia to w tej sytuacji należy obowiązkowo w ciągu 30 dni od daty nabycia pojazdu w Polsce lub jego sprowadzenia na terytorium Polski zgłosić nabycie pojazdu

Zgłoszenie nabycia pojazdu

Można to zrobić za pośrednictwem Internetu pod wyżej wskazanym linkiem, lub zanieść odpowiednie pismo bezpośrednio do Wydziału Komunikacji właściwego dla miejsca zamieszkania.

Jeżeli chcesz to zrobić przez Internet musisz posiadać profil zaufany lub certyfikat kwalifikowany. Również posiadacze kont w niektórych bankach mogą potwierdzić swoją tożsamość bez konieczności zakładania profilu. Sprawdź czy twój bank oferuje taką możliwość.

Jeżeli nie będziesz tego robił przez Internet to powinieneś osobiście złożyć pismo.

Zrobisz to w kancelarii lub przez skrzynkę podawczą. Jego treść powinna brzmieć mniej więcej:

 

“Ja niżej podpisany Jan Kowalski oświadczam iż dnia XX.XX.2021 roku nabyłem/sprowadziłem pojazd marki …. model ……  o nr VIN …. do Polski. Dotychczasowe nr rejestracyjne to …

 

Jednocześnie informuję iż ze względu na …

konieczność wykonania długotrwałych napraw/ braku terminów/innych powodów

nie jestem w stanie dopełnić 30 dniowego terminu rejestracji pojazdu.

W związku z powyższym proszę o nie obciążanie mnie karą administracyjną przewidzianą za to uchybienie.”

Do wniosku dołącz skany czy xero danych pojazdu oraz dokumentów potwierdzających jego nabycie:

  • dane pojazdu, którego nabycie zgłaszasz: 
  • markę i model pojazdu, 
  • numer identyfikacyjny (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia, ramy)
  • dotychczasowy numer rejestracyjny, 
  • dane zbywcy pojazdu, 
  • skan lub zdjęcie dokumentu, który potwierdza nabycie pojazdu, na przykład umowę kupna-sprzedaży pojazdu albo zbycie lub nabycie pojazdu albo umowę darowizny pojazdu.

Oraz dokumenty obrazujące stan sprowadzonego pojazdu – np. zdjęcia (jeżeli terminowa 30 dniowa rejestracja nie jest możliwa ze względu na konieczność naprawy auta) lub podaj umówiony termin rejestracji, lub przytocz inne wiarygodne powody braku możliwości wywiązania się z tego obowiązku.

Po złożeniu takiego pisma całkiem możliwe, że nikt ci kary nie wlepi.

Powodzenia!

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

14 odpowiedzi

  1. jaki jest zatem czas na rejestrację od daty złożenia takowego zgłoszenia nabycia pojazdu ?
    rozummiem, że do czasu ukończenia naprawy / wolnego terminu ? a jeżeli naprawa trwa na przykład rok? (na przykład konieczność sprowadzania części z Japonii czy USA?

    1. Teoretycznie po zgłoszeniu nabycia nie powinno być problemu z zarejestrowaniem pojazdu w późniejszym terminie. Ważne, aby wykazać iż opóźniona rejestracja miała uzasadniony powód – w tym przypadku będzie to długotrwała naprawa pojazdu.

  2. A co w wypadku, kiedy pojazd był własnością małżonków w ramach ustawowej wspólnoty małżeńskiej? Ale tylko mąż był wpisany w dowodzie rejestracyjnym? Następnie mąż zmarł, a samochód został przy wdowie. Która po fakcie dowidziała się, że powinna zgłosić nabycie (sic!) pojazdu do wydziału komunikacji?
    Jakie nabycie, pytam, skoro była współwłaścicielem, a ustawowa wspólnota małżeńska opiera się na wspólnym posiadaniu (nie cząstkowym, tj. żona nie miała połowy samochodu, tylko wspólny z mężem)?
    Pomijam fakt, że wdowa pogrążona w żałobie, zmuszona organizować pogrzeb, potem sprawy spadkowe – teraz dostanie karę za brak kolejnego papierka złożonego w terminie do urzędu. Dziwne, że ustawodawca nie przewidział możliwości odstąpienia od kary z uwagi na okoliczności wyjątkowe.

    1. Sprawa bardzo skomplikowana. Nie jestem pewna, czy rzeczywiście było to nabycie w świetle przepisów dot. kar, tzn. art. 140mb ustawy prawo o ruchu drogowym, i czy ma tutaj zastosowanie Art. 78. o ruchu drogowym…?
      W przypadku nałożenia kary na pewno warto się odwołać opisując okoliczności… Jednak wcześniej radziłabym się skonsultować z prawnikiem w tej sprawie.

  3. SKĄD TEN UPDATE?
    W Urzędzie Komunikacji na Jackowskiego w Poznaniu NIC ale to nic na temat zmiany terminu zgłoszenia z 30dni na 60 NIE WIEDZĄ. Prośba więc o weryfikację zamieszczonych tu informacji. O co chodzi?!!

  4. Po śmierci jednego z małżonków samochód przeszedł na 3 spadkobierców (żona, córka i syn). Samochód został zezłomowany i zgłoszony do wyrejestrowania 10 dni po ustawowym terminie. W wydziale komunikacji nałożono karę po 200 zł. dla wszystkich właścicieli (na żonę, córkę i syna). Czy taka kara jest zasadna? Przecież samochód używany w jednym gospodarstwie domowym. Trochę to absurdalne płacić karę 600 zł. w sytuacji gdy wartość pojazdu wynosiła 550 zł. ( na taką wartość opiewała faktura firmy zajmującej się złomowaniem pojazdów).

      1. Ustawodawca nie określił w przepisach, że współwłaściciele pojazdu mogą odpowiadać “solidarnie” za nakładane kary administracyjne w związku z art. 140mb p.r.d., dlatego Starosta wszczyna postępowanie i nakłada karę na każdego z właścicieli z osobna. Ale faktycznie warto złożyć odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, gdyż niektóre SKO mogą uznać “odpowiedzialność solidarną” w tym przypadku przez analogię do innych przepisów. Odwołanie musi zostać złożone za pośrednictwem starostwa w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji o nałożeniu kary.
        Czynny żal nie ma zastosowania w postępowaniu administracyjnym, jest to instytucja funkcjonująca w prawie karnym (art. 15 kk) lub karnym skarbowym (art.16 kks).

  5. Cytuję z powyższego artykułu: “(…)I to nie ważne skąd ten pojazd pochodzi. Wszyscy mają jednakowo 30 dni na jego rejestrację.”
    Dalej czytamy: “(…)Jeżeli sprowadzasz pojazd do Polski z UE czy spoza niej to masz tak samo 60 dni na rejestrację pojazdu liczone od momentu przekroczenia terytorium Polski.(…)
    Przede wszystkim przypominamy jeszcze raz: 30 dniowy, a obecnie 60 dniowy termin na rejestrację zgodnie z art. 140mb prawa o ruchu drogowym dotyczy pojazdów nabytych w UE. W Polsce również. A także tych podarowanych.”
    (…)Auta sprowadzone np. z USA nie podlegają temu obowiązkowi. Za to niezwłocznie po ich zarejestrowaniu należy zgłosić ich nabycie zgodnie z przepisem art. 78 ust. 2. Za niedopełnienie obowiązku również grozi kara.”(…)

    Widzę tu sprzeczności, a ostatnie dwa zacytowane zdania w kontekście wcześniejszego to kompletna nieprawda. Zgłoszenie nabycia pojazdu sprowadzonego z USA po wcześniejszym jego zarejestrowaniu w kraju? Kto to wymyślił??

    Obowiązek rejestracji dotyczy wszystkich pojazdów, ale kary za niedopełnienie obowiązku już nie dotyczą każdego. Karze administracyjnej zgodnie z art. 140mb ustawy Prawo o ruchu drogowym Nie podlegają pojazdy sprowadzone z krajów spoza UE oraz nowe kupione z salonu. Jeśli właściciel powiadomi urząd o nabyciu pojazdu krajowego, ale nie dokona jego przerejestrowania to kara Nie może być nałożona.

    Zgłoszenie nabycia lub zbycia w ustawowym terminie dotyczy tylko pojazdów zarejestrowanych na terenie Polski w chwili ich nabycia.
    Dokonanie rejestracji pojazdu krajowego jest jednoznaczne z zawiadomieniem Starosty o jego nabyciu.
    Pojazdy niezarejestrowane w Polsce, czyli sprowadzone z zagranicy lub kupione jako nowe należy zarejestrować w ustawowym terminie, a Nie zgłosić ich nabycie.
    Nabycie lub zbycie pojazdu można zrobić na trzy sposoby – elektronicznie, listownie lub osobiście.

    Pojazdy otrzymane w ramach spadku po zmarłym również są traktowane jako nabyte i obowiązuje spadkobierców ustawowy termin na ich zgłoszenie. Datą ich nabycia jest dzień określony w prawomocnym postanowieniu sądu lub w akcie dziedziczenia sporządzonym przez notariusza.

    Termin na zgłoszenie zbycia lub nabycia pojazdu krajowego, oraz na dokonanie rejestracji pojazdu sprowadzonego z kraju UE zgodnie z Ustawą o ruchu drogowym wynosi 30 dni, ale ze względu na wprowadzony w Polsce stan epidemiologiczny i przepis art. 31i ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych termin ten był dwukrotnie wydłużany:
    – w okresie od 1 marca 2020r. do 31 grudnia 2020r. – wydłużono do 180 dni,
    – w okresie od 1 lipca 2021r. do dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego – wydłużono do 60 dni.

    Termin jest liczony od dnia nabycia lub zbycia pojazdu krajowego (zarejestrowanego w Polsce), lub od dnia sprowadzenia pojazdu na terytorium RP z kraju UE.
    W związku z tymi zmieniającymi się terminami data nabycia/zbycia lub sprowadzenia wskazuje okres nas obowiązywał, czyli uściślając:
    – od 1 styczna 2020r. do 29 lutego 2020r. – mieliśmy 30 dni,
    – od 1 marca 2020r. do 31 grudnia 2020r. – mieliśmy 180 dni,
    – od 1 stycznia 2021r. do 30 czerwca 2021r. – mieliśmy 30 dni,
    – od 1 lipca 2021r. do dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego – mamy aktualnie obowiązujący termin 60 dni.

    W praktyce niestety możemy spotkać się z różnicami w interpretacji tych przepisów oraz terminów w wydziałach komunikacji w różnych powiatach, a co za tym idzie różne rozstrzygnięcia w decyzjach administracyjnych, a także w ewentualnych późniejszych postępowaniach odwoławczych do SKO lub do wyższych sądowych organów odwoławczych. Dochodzi do wielu rozbieżności, wręcz absurdów i czasami do rażącej niesprawiedliwości. Wysokość nakładanej administracyjnej kary jest określana uznaniowo przez Starostę indywidualnie dla każdego postępowania w zależności od zaistniałych kilku przesłanek, oraz dostarczonych przez Właściciela w trakcie postępowania wyjaśnień i dokumentów usprawiedliwiających uchybienie terminu.

    1. Panie Arturze bardzo dziękujemy za ten obszerny i pouczający komentarz. Świetnie Pan podsumował informacje zawarte w artykule. Jednakże nie wszystko co Pan napisał jest prawdą.
      Powołując się na przepisy Prawa o ruchu drogowym, art. 78 ust. 2 mówi wyraźnie: “Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
      1)nabyciu lub zbyciu pojazdu;…”
      Przepis ten stosuje się do pojazdów sprowadzonych spoza UE, czyli z USA czy Szwajcarii.
      Tak jak Pan napisał jest wiele interpretacji i stosowane są różne rozstrzygnięcia.
      Jednak w tym przypadku przepisy Prawa o ruchu drogowym mówią jasno o obowiązku poinformowania starosty o zbyciu lub nabyciu pojazdu po jego zarejestrowaniu.
      Dlaczego tak jest?
      Obowiązek z art. 71 ust. 7 Prawa o ruchu drogowym nie obejmuje aut sprowadzanych z innych państw niż państwa członkowskie Unii Europejskiej. W związku z tym ustawodawca chcąc uregulować również import z krajów takich jak USA czy Szwajcaria wprowadził obowiązek wynikający z art. 78 ust. 2.
      Ponadto proszę nie mylić dwóch kwestii: rejestracji pojazdu oraz zgłoszenia zbycia lub nabycia. Są to dwie, niezależne od siebie czynności.

      1. Pani Agnieszko.
        Art. 78 ust. 2 Ustawy p.r.d.: “Właściciel pojazdu zarejestrowanego jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
        1) nabyciu lub zbyciu pojazdu;
        2) zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.”

        Po pierwsze – dotyczy pojazdów zarejestrowanych na terenie Polski w chwili ich nabycia.
        Po drugie – większość pojazdów sprowadzonych z zagranicy, a z USA szczególnie, nie jest zarejestrowach w chwili ich nabycia i importu do Polski, gdyż są wyrejestrowywane w kraju pochodzenie w związku z ich exportem.
        Po trzecie – z chwilą rejestracji jakiegokolwiek pojazdu, zarejestrowanego (w kraju) lub sprowadzonego z zagranicy system CEPIK raportuje automatycznie w zakładce dotyczącej zbycia/nabycia, że “Zgłoszono nabycie w ramach rejestracji pojazdu” wraz z datą nabycia, datą zgłoszenie odpowiadającą dacie faktycznej rejestracji, oraz nazwą urzędu.
        Jaki jest sens zgłoszenie nabycia pojazdu po wcześniejszym jego zarejestrowaniu? To analogicznie do wszystkich pojazdów zakupionych jako zarejestrowane w Polsce lub w innym kraju, po dokonaniu ich rejestracji na nabywcę, powinno się jeszcze zgłosić ich nabycie?
        Od 18 lat zajmuję się rejestracją pojazdów, a od początku 2020r. postępowaniami administracyjnymi w sprawie uchybienia terminu w związku z art. 140mb Ustawy p.r.d. i nigdy nie spotkałem się z taką interpretacją art. 78 Ustawy p.r.d.
        Czy może Pani podać któryś z wydziałów komunikacji w Polsce który tak to praktykuje?

        P.S. Staram się nie mylić czynności zgłoszenia zbycia/nabycia lub rejestracji 🙂

        1. Panie Arturze, bardzo nam miło. To naprawdę wspaniałe, że postanowił się Pan z nami podzielić swoją wiedzą i wieloletnią praktyką.

          A czy Pan może wskazać innych urzędników w całej Polce, którzy interpretują ten przepis w taki sam sposób jak Pan? 🙂

          Bo tu mam dowód na odmienną od Pana interpretację przepisów przez urzędnika: https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sadow/iii-sa-po-701-20-wyrok-wojewodzkiego-sadu-523271979

          Co prawda sąd uchylił karę jednak ilu poszkodowanych uda się z podobnymi sprawami do sądu…? 1 na 10? Dlatego dobrze jest znać przepisy i się do nich stosować.

          1. “Bo tu mam dowód na odmienną od Pana interpretację przepisów przez urzędnika: https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzeczenia-sadow/iii-sa-po-701-20-wyrok-wojewodzkiego-sadu-523271979

            Pani Agnieszko, czy podała Pani link do właściwego wyroku WSA? Ta konkretna sprawa dotyczy niezgłoszenia w terminie Zbycia pojazdu zarejestrowanego na terenie Polski, w związku z czym urzędnik starostwa nałożył karę na byłego właściciela pojazdu (zbywcę). Następnie ukarany złożył odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, jako argument podając to, że chciał zgłosić zbycie, lecz dysponował tylko “kserem zdjęcia umowy, które nie zostało zaakceptowane przez urzędnika w Wydziale Komunikacji”. SKO uchyliło zaskarżoną decyzję w całości i umorzyło postępowanie przed organem pierwszej instancji, mylnie interpretując zapis art. 78 ust. 2 pkt 1. Na decyzję SKO została złożona skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, którą to skargę WSA uznało za zasadną: “W ocenie sądu dokonana przez Kolegium wykładnia art. 78 ust. 2 pkt 1 i art. 140mb pkt 2 P.r.d. jest nieprawidłowa.” W dalszej części wyroku to uzasadniając to, oraz poddając pod rozwagę starostwa, czy w danej sprawie nie zaistniały przesłanki do odstąpienia od nałożenia kary: “Przy ponownym rozpoznaniu sprawy organ uwzględni powyższe rozważania w kontekście dyspozycji art. 189f § 1, 2 i 3 k.p.a. oraz dokonaną przez sąd wykładnię art. 140mb pkt 2 i art. 78 ust. 2 pkt 1 ustawy-Prawo o ruchu drogowym.”
            Podany wyrok nijak się ma do tego o czym dyskutowaliśmy – zgłoszenia Nabycia pojazdu sprowadzonego z poza UE i zarejestrowanego po raz pierwszy w Polsce. Nie wiadomo też, czy starostwo ostatecznie odstąpiło od nałożenia kary czy podtrzymało swoje pierwotne stanowisko i karę nałożyło, ale faktem niezaprzeczalnym jest, że zapis art. 78 p.r.d. budzi spore wątpliwości co do interpretacji, co też zostało w tym wyroku dobrze opisane i wyjaśnione.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Te same tablice rejestracyjne przy przerejestrowaniu samochodu

Tablice rejestracyjne – te same i czasowe wycofanie z ruchu

Najprawdopodobniej już od grudnia 2021 roku kierowcy pozostawią te same tablice rejestracyjne w kupionym samochodzie z rynku wtórnego. Będzie też możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu, choć tylko dla nielicznych. Sprawdź, na jakich zasadach wejdą w życie te zmiany związane z pakietem deregulacyjnym.

spóźniona rejestracja samochodu

Kara za brak rejestracji pojazdu – najważniejsze pytania

Ponieważ temat kar za brak rejestracji pojazdu ciągle wzbudza duże kontrowersje i pojawia się mnóstwo pytań, postanowiliśmy dokładnie omówić ten temat. Mamy nadzieję, że ten tekst rozwieje wasze wątpliwości. Jeszcze macie pytania? Zadajcie je pod tym wpisem, a my postaramy się rzetelnie na nie odpowiedzieć.

Rejestracja czasowa pojazdu

Rejestracja czasowa pojazdu przejdzie do historii?

Nie jest wykluczone, że rejestracja czasowa pojazdu niebawem będzie zlikwidowana. Jej likwidacji chce jedna z posłanek. Sprawdzamy, o co chodzi w jej interpelacji i jakie korzyści odniesiemy z tego jako zmotoryzowani.