Raport TUV 2020: najbardziej awaryjne samochody

Najbardziej awaryjne samochody wg raportu TUV 2020

W artykule przeczytasz

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TUV) rokrocznie przygotowuje raporty dotyczące najmniej i najbardziej awaryjnych aut osobowych. Prezentowaliśmy już modele, które w zestawieniu wypadają najlepiej, teraz czas na ich przeciwieństwo, a więc najbardziej awaryjne samochody w raporcie TUV 2020.

Czym jest TUV i o czym mówi jego raport?

W artykule pt. Raport TUV 2020: najmniej awaryjne samochody kierowcy znajdą auta, które w zestawieniu wypadły najlepiej. Teraz pokażemy te, które były na samym końcu rankingu awaryjności w swojej grupie wiekowej.

W pierwszej kolejności należy jednak przypomnieć, czym jest i o czym mówi raport TUV. Tak więc odpowiada za niego Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego, które każdego roku przygotowuje raport usterkowości pojazdów. Wszystko na podstawie usterek wykrytych podczas obowiązkowych, okresowych przeglądów technicznych, które — przypomnijmy — w Niemczech przeprowadzane są co dwa lata. Oczywiście nie jest to pełen obraz kondycji poszczególnych marek i modeli, ale pozwala wysnuć pewne wnioski.

Trudno bowiem zaprzeczyć, że liczba usterek stwierdzonych na stanowisku diagnostycznym, zwłaszcza tych poważnych, stanowiących poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu, mówi o tym, w jaki sposób producent podchodzi do kwestii jakości. To natomiast pozwala wyrobić sobie opinię o konkretnym modelu. Jeżeli najważniejsze elementy i podzespoły badane podczas kontroli technicznej są mało usterkowe, również i reszta nie powinna stwarzać problemu i odwrotnie. Dlatego, mimo iż raporty TUV mają pewne ograniczenia, są cenione wśród kierowców szukających sobie auta na rynku wtórnym.

Zwłaszcza że TUV, również w raporcie TUV 2020 grupuje samochody pod kątem wieku (dwu- i trzyletnie, cztero– i pięcioletnie, sześcio– i siedmioletnie, ośmio– i dziewięcioletnie oraz dziesięcio– i jedenastoletnie). Raport określa odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika poddawanych badaniom. Im niższy wskaźnik usterkowości, tym model jest mniej zawodny.

Badanie techniczne samochodu w Niemczech

Jak zostało wspomniane, raport TUV powstaje na bazie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych w stacjach kontroli pojazdów. Największy udział w takich badaniach za zachodnią granicą ma właśnie Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego. W tym zestawieniu wyprzedza ono Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych (DEKRA) i Towarzystwo Nadzoru Technicznego (GTU). Poza tym przeglądy przeprowadzają inne instytucje, ale mają one marginalny udział w rynku.

Samo badanie nie różni się wiele od tego przeprowadzanego w Polsce, choć jest bardziej wnikliwe, obejmując większą liczbę punktów kontrolnych. Sprawdzany jest stan m.in.: hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego. Auta oceniane są również pod kątem ognisk korozji.

Jakie samochody skupia w sobie raport TUV 2020?

Niestety, nie wszyscy kierowcy znajdą w najnowszym raporcie swoje auta. Przede wszystkim raport dotyczy aut osobowych. Ponadto jego twórcy pod uwagę biorą tylko te modele, które na stacji diagnostycznej stawiły się w liczbie co najmniej 10 000 egzemplarzy. Należy to zrozumieć. Minimalna liczba 10 tys. przebadanych modeli oznacza, że wyniki raportu są precyzyjniejsze i lepiej oddają stan faktyczny dotyczący usterkowości.

Najbardziej awaryjne samochody wg raportu TUV 2020

Auta 2- i 3-letnie:

  1. Dacia Logan (odsetek awaryjności 13,6%)
  2. Dacia Duster (11,7%)
  3. Citroen Berlingo (11,2%)
  4. Fiat Punto (10,8%)
  5. Ford Ka (10,7%)

Auta 4- i 5-letnie:

  1. Chevrolet Spark (24,2%)
  2. Volkswagen Sharan (20,2%)
  3. Seat Alhambra (19,9%)
  4. Fiat Punto (18,7%)
  5. Ford Galaxy (18,2%)

Auta 6- i 7-letnie:

  1. Chevrolet Spark (31,9%)
  2. Dacia Logan (31,0%)
  3. Renault Kangoo (29,7%)
  4. Dacia Sandero (28,5%)
  5. Ford Galaxy (26,9%)

Auta 8- i 9-letnie:

  1. Chevrolet Matiz (38,8%)
  2. Dacia Logan (38,5%)
  3. Renault Kangoo (34,9%)
  4. Dacia Sandero (34,7%)
  5. Fiat Panda (34,3%)

Auta 10- i 11-letnie:

  1. Chevrolet Matiz (43,1%)
  2. Dacia Logan (43,1%)
  3. Volkswagen Sharan (39,6%)
  4. Dacia Sandero (39,5%)
  5. Ford Ka (39,0%)

Jak sprawdzać samochody używane?

Raport TUV 2020 z pewnością może być wartością dodaną dla kierowcy szukającego sobie auta na rynku wtórnym, zwłaszcza importowanego z Niemiec, choć nie tylko. Jednak podobnie jak najmniej awaryjne auta wg raportu nie dają żadnej gwarancji bezawaryjnej jazdy, tak samo te o największym procencie usterkowości nie muszą ich dyskwalifikować, a przynajmniej nie na poziomie oceny ogłoszenia. W dalszym ciągu najważniejsza jest dokładna weryfikacja pojazdu, również przez oględziny z mechanikiem, przegląd w warsztacie i jazdę próbną. Wcześniej, najlepiej na etapie weryfikacji anonsu o sprzedaży samochodu, warto zatroszczyć się o sprawdzenie VIN. Jeżeli numer VIN jest w ogłoszeniu, należy poprosić o niego sprzedawcę. Jeżeli nie ma on nic do ukrycia, na pewno udzieli takich informacji. Z kolei sam raport VIN to wiele kluczowych faktów o sprawdzanym egzemplarzu, a w tym:

  • dane techniczne sprawdzanego egzemplarza;
  • informacje o fabrycznym wyposażeniu;
  • chronologiczna lista znanych uszkodzeń;
  • rejestr znanych odczytów przebiegu;
  • chronologiczna lista wystąpień pojazdu na aukcjach internetowych lub motoryzacyjnych portalach ogłoszeniowych;
  • rejestr sprawdzeń pojazdu w narodowych bazach kradzieżowych;
  • usterki fabryczne opublikowane przez producenta;
  • informacje na temat producenta;
  • galeria zdjęć.

W ten sposób używany samochód sprawdzić można bardzo dokładnie. Zmniejsza to ryzyko zakupu auta o przekręconym liczniku, wypadkowego, w złym stanie technicznym, a nawet pochodzącego z kradzieży.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

OBSERUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Raport TUV 2023: najmniej usterkowe auta w Niemczech w swoim roczniku

Raport TUV 2023: najmniej usterkowe auta w Niemczech w swoim roczniku

Raport TUV 2023 to kolejne zestawienie, które powstało na bazie przeglądów samochodów osobowych w Niemczech. Na pewno jest to w jakimś stopniu wiedza o usterkowości konkretnych modeli. Zwłaszcza że zostały one podzielone na grupy wiekowe (2- i 3-letnie, 4- i 5-letnie, 6- i 7-letnie, 8- i 9-letnie, 10- i 11-letnie). Raport TUV 2023 przygotowano na bazie blisko 10 mln badań technicznych, a więc jest to naprawdę szeroka baza. W tym artykule wskazujemy, które samochody w swojej grupie wiekowej wypadły najgorzej.

Raport TUV 2023

Raport TUV 2023: ranking usterkowości samochodów w Niemczech

Z całą pewnością do takich raportów trzeba podchodzić z przymrużeniem oka, ale jest to jakiś wyznacznik tego, jak często psują się dane modele aut. Szczególnie że raport TUV uwzględnia przedział wiekowy samochodów. Najnowsze zestawienie, czyli raport TUV 2023 powstał na bazie blisko 10 milionów aut, które na terenie Niemiec stawiły się na obowiązkowe badanie techniczny w okresie od lipca 2021 roku do czerwca 2022 roku. Raport może być pewną wskazówką szczególnie dla wszystkich tych, którzy chcą kupić samochód używany za zachodnią granicą.

Ford Używane – program zakupu sprawdzonych samochodów używanych

Ford Używane – program zakupu sprawdzonych samochodów używanych

Zakup samochodu używanego często wiąże się ze sporym ryzykiem. Auto może mieć sfałszowany licznik przebiegu, ukryte usterki lub nawet pochodzić z przestępstwa kradzieży. Żeby zminimalizować ryzyko zakupu samochodu, który nie jest wart swojej ceny, warto skorzystać z raportu VIN. Pomagają także specjalne programy producentów. Doskonałym tego przykładem jest program Ford Używane. Sprawdzamy, co to za program i jakie korzyści daje zakup auta z tego źródła.

Raport TUV 2022. Najmniej usterkowe auta 10- i 11-letnie

Raport TUV 2022. Najmniej usterkowe auta 10- i 11-letnie

Niestety, nie jest tajemnicą, że Polacy jeżdżą dosyć starymi samochodami. Wystarczy zauważyć, że większość szuka sobie auta w wieku od 10 do 12 lat. Jako że w najbliższym czasie na tej płaszczyźnie zmieni się raczej niewiele, a jeżeli już – Polacy będą poruszać się coraz starszymi pojazdami, postanowiliśmy wskazać modele o najmniejszej usterkowości w tej grupie wiekowej, bazując na raporcie TUV 2022. Odnosimy się do aut 10- i 11-letnich, bo to najstarsza grupa samochodów klasyfikowanych w raporcie TUV.