Orlen Charge – ceny ładowania w górę od 22 listopada 2022 roku!

Orlen Charge – ceny ładowania w górę od 22 listopada 2022 roku!

W artykule przeczytasz

Od 22 listopada 2022 roku ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach Orlen Charge jest droższe. To jednak nie koniec złych wiadomości dla kierowców użytkujących auta elektryczne i zresztą nie tylko. Najprawdopodobniej ceny ponownie pójdą w górę z początkiem stycznia 2023 roku, kiedy wygaśnie tzw. tarcza antyinflacyjna. Jednak wówczas droższy będzie nie tylko prąd, ponieważ więcej na stacjach zostawią także właściciele pojazdów z silnikami spalinowymi.

Nowy cennik sieci stacji ładowania Orlen Charge od 22 listopada

Sam fakt, że ładowanie auta elektrycznego na stacji Orlen Charge jest droższe, nie może nikogo dziwić. Podwyżki wprowadziły także inne firmy, w tym Greenway. Dotychczas na stacjach ładowania pojazdów Orlen Charge obowiązywały trzy stawki za ładowanie samochodu na prąd, tj.:

  • ładowanie ze złącza AC mocą do 22 kW – 1,22 zł za 1 kWh;
  • ładowanie ze złącza DC mocą do 50 kW (1,70 zł za 1 kWh) i powyżej 50 kW (2,04 zł za 1 kWh).

 

Wraz z nowym cennikiem pojawiła się stawka pośrednia za korzystanie ze złącza DC z mocą ładowania od 50 kW do 125 kW. Co jest jednak najistotniejsze, ładowanie samochodu na stacjach Orlen Charge będzie znacznie droższe, ponieważ podwyżki sięgają nawet niemal 30 proc.

Przeczytaj też: “Nowy cennik GreenWay – ceny ładowania w górę od 1 listopada 2022 roku!

Cennik ładowania samochodów na stacjach Orlen Charge od 22 listopada 2022 roku:

  • 1,61 zł za 1 kWh za ładowanie ze złącza AC mocą do 22 kW (podwyżka o 0,39 zł za 1 kWh);
  • 2,30 zł za 1 kWh za ładowanie ze złącza DC mocą do 50 kW (podwyżka o 0,50 zł za 1 kWh);
  • 2,47 zł za 1 kWh za ładowanie ze złącza DC mocą od 50 kW do 125 kW (podwyżka o 0,43 zł za 1 kWh względem ładowania złączem DC o mocy powyżej 50 kW);
  • 2,72 zł za 1 kWh za ładowanie ze złącza DC mocą powyżej 125 kW (podwyżka o 0,68 zł za 1 kWh względem ładowania złączem DC o mocy powyżej 50 kW).

Zmiana zasad postoju przy ładowarkach

Zmianie ulegają nie tylko opłaty za ładowanie samochodów elektrycznych. W niewielkim stopniu zmieniają się także zasady postoju przy ładowarkach Orlen Charge, tj.:

  • stacja wyposażona wyłącznie w złącze DC – 0,34 zł za minutę naliczanych po 45 minutach postoju przy złączu DC (bez zmian w porównaniu z poprzednim cennikiem);
  • stacja wyposażona w złącze AC i DC – 0,34 zł za minutę naliczanych po 60 minutach postoju przy złączu AC (bez zmian w porównaniu z poprzednim cennikiem);
  • stacja wyposażona wyłącznie w złącze AC – 0,34 zł za minutę naliczanych po 12 godzinach postoju przy złączu AC (wcześniej stawka 0,34 zł za minutę była naliczana po 10 godzinach, ale postój był bezpłatny w godzinach nocnych od 21:00 do 07:00).

 

Niepodważalnym faktem jest więc, że podwyżki cen ładowania pojazdów elektrycznych na stacjach sieci Orlen Charge są naprawdę duże. Co gorsza, wiele wskazuje na to, że nowy cennik usług operatora będzie obowiązywać niewiele ponad miesiąc. Jeżeli wygaśnie tarcza antyinflacyjna, od początku 2023 roku ceny prądu ponownie pójdą w górę. Przypomnijmy, że tarcza antyinflacyjna tymczasowo obniża VAT na energię elektryczną z 23 proc. do 5 proc.

FAQ – najczęstsze pytania o nowy cennik ładowania aut elektrycznych na stacjach sieci Orlen Charge w Polsce

Od kiedy obowiązuje nowy cennik na stacjach Orlen Charge?

Nowy cennik wszedł w życie z dniem 22 listopada 2022 roku.

Jakie stawki wprowadza nowy cennik Orlen Charge?

Zgodnie z nowym cennikiem usług ładowania najtańsze jest korzystanie ze złącza AC o mocy do 22 kW (1,61 zł/kWh). Przy ładowarkach DC ceny są następujące: 2,30 zł/kWh (do 50 kW), 2,47 zł/kWh (od 50 kW do 125 kW) i 2,72 zł/kWh (powyżej 125 kW).

Jak zmieniły się ceny za postój wraz z wprowadzeniem nowego cennika na stacjach Orlen Charge?

Postój przy urządzeniach, gdzie znajdują się ładowarki DC, kosztuje 0,34 zł/minutę, a opłata jest naliczana po 45 minutach. W przypadku stacji ze złączani AC i DC, jeżeli auto stoi przy ładowarce AC, opłata jest identyczna, ale naliczana po 60 minutach. Natomiast dopiero po 12 godzinach jest ona naliczana na stacjach wyposażonych wyłącznie w ładowarki AC.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

OBSERUJ nas na Wiadomości Google.

Kliknij i dodaj nasz kanał do swoich Wiadomości Google i bądź na bieżąco.

Udostępnij:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Europie

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Europie – Holandia przed Niemcami

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Europie wciąż są bardzo nieliczne. Jest ich o wiele za mało, żeby cała Unia Europejska w 2035 roku odeszła od sprzedaży nowych samochodów spalinowych na rzecz aut elektrycznych. Różnice w poszczególnych krajach są ogromne. Zdecydowanym liderem na Starym Kontynencie w liczbie stacji ładowania elektryków jest Holandia. Dobrze wypadają także Niemcy. Polska w obszarze infrastruktury ładowania nie jest najgorsza w Europie, ale wciąż jest nam bardzo daleko do najlepszych w Europie.

800 zł za parkowanie pod stacją ładowania

Parkowanie pod stacją ładowania – jaki mandat?

Liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wciąż jest bardzo skromna. Jeżeli powołać się na dane tzw. licznika elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w całym kraju jest ich niewiele ponad 1700. Jednak możemy mieć pewność, że z roku na rok ładowarek aut na prąd będzie szybko przybywać. Tym bardziej warto pamiętać o przepisie, który zabrania parkowania pod stacją ładowania pojazdem spalinowym. Sprawdzamy, co grozi za takie wykroczenie.

Wymiana akumulatorów zamiast ładowania w autach elektrycznych NIO

Wymiana akumulatorów zamiast ładowania w autach elektrycznych NIO

NIO to chiński producent samochodów elektrycznych, głównie SUV-ów oraz aut sportowych, który zapowiada ekspansję europejskich i światowych rynków. Jednym z rozwiązań stosowanych przez Chińczyków w Państwie Środka jest wymiana akumulatorów na stacjach zamiast ich ładowania. Okazuje się, że takie rozwiązanie cieszy się w Chinach naprawdę dużym zainteresowaniem. Wkrótce ten patent może pojawić się w Europie.

Rząd dofinansuje szybkie stacje ładowania aut elektrycznych

Rząd dofinansuje szybkie stacje ładowania aut elektrycznych

Nie jest tajemnicą, że pomimo stałego rozwoju słaba infrastruktura jest jednym z największych czynników  hamulcowych dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Dlatego nie dziwi, że rząd ma w planach najróżniejsze dopłaty do elektryków. Wszystko wskazuje też na to, że rządzący dofinansują stacje ładowania aut elektrycznych. Łącznie na dotacje będzie mogło liczyć nawet 15 tys. szybkich punktów ładowania.