Nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach

44 nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach

W artykule przeczytasz

Nie jest tajemnicą, że rozwój elektromobilności w Polsce mocno hamuje między innymi niewystarczająca infrastruktura. O ile w większych miastach nie ma problemu z naładowaniem samochodu elektrycznego w publicznej ładowarce, o tyle na drogach szybkiego ruchu jest z tym problem. Wiele na lepsze zmienić się może w 2022 roku. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach będą znacznie liczniejsze niż obecnie. W sumie mają powstać 44 punkty ładowania aut na prąd przy drogach szybkiego ruchu.

44 nowe stacje ładowania na autostradach i drogach ekspresowych

To, że nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach będą coraz liczniejsze, nie budzi żadnych wątpliwości. Pisaliśmy już o tym, że firmy Ekoen, Ekoenergetyka i Greenway Polska w 2022 roku mają oddać od użytku 28 punktów. Teraz wiemy, że będzie ich więcej. Przy drogach szybkiego ruchu pojawi się ich blisko pięćdziesiąt. Dokładnie będą to 44 stacje ładowania samochodów elektrycznych

Lokalizacją nowych punktów ładowania będą Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii I. Jednocześnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) informuje, że na MOP-ach II i III kategorii dzierżawionych przez koncerny paliwowe, podmioty te również planują rozbudowę sieci ładowania aut elektrycznych.

Przeczytaj też: “Nowe punkty ładowania samochodów elektrycznych na autostradach

Z pewnością jest to dobra informacja dla wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych, którzy poruszają się nimi w dłuższych trasach. Sieć ładowania przy drogach szybkiego ruchu jest bowiem bardzo słabo rozwinięta. Nowe stacje ładowania na autostradach i ekspresówkach będą więc bezcenne. Zwłaszcza że wszystkie nowe ładowarki mają mieć przynajmniej dwa punkty ładowania, każdy o mocy minimum 50 kW. GDDKiA informuje też, że nowe punkty będą obsługiwane przed podmioty, które dzierżawią fragment MOP-u.

Nowe stacje ładowania na autostradach – lista lokalizacji:

  • A1 (12): MOP Kałęczynek Wschód, Kałęczynek Zachód, Strzelce Północ, Strzelce Południe, Ludwinowo Północ, Ludwinowo Południe, Głowno Wschód, Głowno Zachód, Dobieszowice Wschód, Dobieszowice Zachód, Skoszewy Wschód, Skoszewy Zachód;
  • A2 (8): MOP Mogiły, Bolimów, Kozanki, Zaborów, Kuny, Leonia, Sobótka, Cichmiana;
  • A4 (14): MOP Bratkowice, Dąbry, Kaszyce, Zamiechów, Bagno, Mokrzyska, Knurów Wschód, Knurów Zachód, Jawornik, Jastrząbka, Budy, Młyniska, Podłęże, Zakrzów.

Nowe stacje ładowania na drogach ekspresowych – lista lokalizacji:

  • S3 (4): MOP Marwice Wschód, Marwice Zachód, Kunowo Wschód, Kunowo Zachód;
  • S7 (5): MOP Lutek, Majdany Wielkie, Grabin Wschód, Grabin Zachód, Występa Zachód;
  • S8 (1): MOP Ostrożne.

Czas pokaże, czy uda się zrealizować plany i wszystkie nowe ładowarki przy autostradach i drogach ekspresowych staną się faktem. Należy mieć nadzieję, że tak będzie. Dzięki temu znacznie poprawi się infrastruktura dla aut elektrycznych przy drogach szybkiego ruchu.

Zwłaszcza że nowe stacje budują też prywatne spółki. W 2021 roku w Polsce pojawiły się już pierwsze stacje Ionity (m.in. przy autostradzie A1), a kolejne są w trakcie budowy. Co ważne, samochód elektryczny naładować można na nich znacznie szybciej. Mają one bowiem moc ładowania na poziomie aż 350 kW (7-krotnie więcej niż standardowe stacje ładowania pojazdów DC w Polsce). Ważne też, że prąd do ładowania aut pochodzi tam w 100 proc. z energii odnawialnej.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Auta elektryczne w Polsce

Auta elektryczne w Polsce. Ile ich jest?

Nie ulega wątpliwości, że auta elektryczne w Polsce pod względem popularności są daleko za samochodami z sinikiem spalinowym. Mimo wszystko samochodów elektrycznych nad Wisłą szybko przybywa. Jak pokazują statystyki za 2021 rok, rok do roku odnotowano aż 93-procentowy wzrost aut z wtyczką.

800 zł za parkowanie pod stacją ładowania

Parkowanie pod stacją ładowania – jaki mandat?

Liczba stacji ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wciąż jest bardzo skromna. Jeżeli powołać się na dane tzw. licznika elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w całym kraju jest ich niewiele ponad 1700. Jednak możemy mieć pewność, że z roku na rok ładowarek aut na prąd będzie szybko przybywać. Tym bardziej warto pamiętać o przepisie, który zabrania parkowania pod stacją ładowania pojazdem spalinowym. Sprawdzamy, co grozi za takie wykroczenie.

Będzie strefa czystego transportu w Krakowie

Będzie strefa czystego transportu w Krakowie

24 grudnia 2021 roku w życie weszły przepisy, które zezwalają samorządom wyznaczać strefy zielonego transportu. Na pierwsze reakcje władz nie trzeba było długo czekać. Wszystko wskazuje na to, że powstanie strefa czystego transportu w Krakowie. Sprawdzamy, co po nowelizacji prawa mogą samorządy w tym obszarze i jakie dzielnice obejmie strefa czystego transportu w stolicy Małopolski.

Zakaz wjazdu dla diesli legalny również w Polsce

Zakaz dla diesli już legalny. W Polsce!

Od dziś, tj. 24 grudnia 2021 roku zaczyna w Polsce obowiązywać znowelizowana ustawa o elekromobilności i paliwach alternatywnych. Jej głównym celem jest rozwój sektora transportu zero- i niskoemisyjnego, w tym elektromobilności. Daje ona samorządom prawo do ustawiania tzw. stref czystego transportu. Sprawdzamy, czy właściciele starszych samochodów z napędem spalinowym faktycznie mają się czego obawiać. Czy rzeczywiście jest możliwy zakaz dla diesli i benzyniaków?