Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji skontrolował Audi

Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji skontrolował Audi

W artykule przeczytasz

W związku z aferą Dieselgate Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji skontrolował Audi w siedzibie firmy w Ingolstadt. Dla niewtajemniczonych przypomnijmy, że Audi to jedna z firm należących do koncernu Volkswagena, który ma sobie wiele do zarzucenia w związku z nieprawidłowymi pomiarami emisji spalin.

Pomiary niezgodne z rzeczywistością

Działania KBA powinny wykazać, że nieprawidłowości w zakresie testowania emisji spalin stosowano także w Audi. W samochodach tej marki w dalszym ciągu odkrywa się bowiem urządzenia udaremniające dokładny ich pomiar. O skali problemu najlepiej świadczy fakt, że nieco ponad tydzień temu aresztowany został prezes Audi, Rupert Stadler.

Sama firma chce, aby wszystko wyjaśniło się jak najszybciej. Zresztą od września w Audi obowiązywać zaczną nowe testy określane jako WLTP. W lipcu natomiast zostaną zaprezentowane ostateczne wyniki testów, którym poddano silniki wysokoprężne V6. Wobec nich również były spore zastrzeżenia. Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji skontrolował Audi i liczy na przekazanie wyników z tych badań.

Problemy z oprogramowaniem w dieslach

Nieprawidłowości wydają się być całkiem spore. W zeszłym miesiącu firma poinformowała bowiem o problemach z oprogramowaniem zarządzającym silnikami Diesla zamontowanymi w modelach A6 oraz A7, które miały spełniać normę Euro 6. Dotyczyło to nawet 60 tys. samochodów, przez co Audi postanowiło wstrzymać ich dostawę do salonów. Poza tym testy przeprowadzone w zeszłym roku wykazały nadmierne emisje spalin w modelach A7 i A8, które wyposażono w silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 5.

Sam fakt, że Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji skontrolował Audi, nie dziwi z jeszcze jednego powodu. Podmiot ten odpowiada za wystawianie certyfikatów dla pojazdów z silnikami Diesla. Coraz częstsze głosy krytyki odnoszą się do tego, że urząd ten wydaje pozwolenia dla samochodów, które przekraczają obowiązujące normy emisji, dając takim koncernom zielone światło do oszukiwania klientów i zatruwania środowiska.

Nie jest więc wykluczone, że Audi zostanie ukarane. Nie powinny być to jednak sankcje tak duże, jakie nałożone zostały na spółkę-matkę, o czym więcej pisaliśmy w artykule pt. Rekordowa kara dla Volkswagena“.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 0 Średnio: 0]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Volkswagen druk 3D

Druk 3D wykorzystany po raz pierwszy w produkcji aut!

W nadchodzących latach Volkswagen planuje wykorzystać w produkcji aut nowy proces druku 3D. Po raz pierwszy, w głównym zakładzie w Wolfsburgu, do produkcji komponentów jest wykorzystywany najnowszy proces druku 3D, znany jako „binder jetting” (natrysk spoiwa).