Najpopularniejsze samochody hybrydowe w Polsce

samochody hybrydowe w Polsce

W artykule przeczytasz

Samochody hybrydowe w Polsce nabierają na znaczeniu, choć nadal są daleko z tyłu za autami z napędem spalinowym. Najpopularniejsze są w Polsce hybrydy od Toyoty, która na krajowym rynku ma niemal monopol na auta z napędem spalinowo-elektrycznym.

Toyota liderem w sprzedaży hybryd na polskim rynku

Toyota samochody hybrydowe produkuje od 22 lat. Japoński koncern w Polsce jest zdecydowanym liderem, jeśli wziąć pod uwagę sprzedaż aut z tym napędem. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w rankingu aut z napędem spalinowo-elektrycznym modele od Toyoty zajmują aż sześć pierwszych miejsc w zestawieniu. Warto zauważyć, że zestawienie stworzono na podstawie rejestracji samochodów z napędem hybrydowym w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku. Skoro tak, warto poznać najpopularniejsze samochody hybrydowe w Polsce.

Samochody hybrydowe w Polsce

Ranking, który zawiera w sobie najpopularniejsze samochody hybrydowe na polskim rynku, otwiera Toyota Corolla z wynikiem 3 175 zarejestrowanych samochodów. Model ten stanowi blisko 25-procentowy udział w tym segmencie rynku. Warto przy okazji dodać, że Corolla została również najpopularniejszym autem niezależnie od napędu.

Na drugim miejscu znalazł się kompaktowy crossover Toyota C-HR (2 635 samochodów, ponad 20-procentowy udział w rynku), a na trzecim hybrydowa Toyota RAV4 (2 346 rejestracji, 18 procent). Dalej są: Toyota Yaris, Toyota Auris i Toyota Camry. Model innej marki jest dopiero na siódmym miejscu. To Lexus NX. W pierwszej dziesiątce są jeszcze Kia Niro, Honda CR-V i Lexus UX. Poza nią kolejne miejsca zajmują: Lexus CT (235 samochodów), Lexus ES (156), Lexus RX (119), Hyundai Ioniq Hybrid (68) i Infiniti Q50 (43).

Najpopularniejsze samochody hybrydowe w Polsce w pierwszej połowie 2019 roku:

  • Toyota Corolla – 3 175 sztuk (25 procent udziału w rynku)
  • C-HR – 2 635 sztuk (20 proc.)
  • RAV4 – 2 346 sztuk (18 proc.)
  • Yaris – 1 260 sztuk (9 proc.)
  • Auris – 839 sztuk (6,5 proc.)
  • Camry – 715 sztuk (5,5 proc.)
  • Lexus NX – 375 sztuk (3 proc.)
  • Kia Niro – 349 sztuk (2,7 proc.)
  • Honda CR-V – 249 sztuk (2 proc.)
  • Lexus UX – 239 sztuk (1,8 proc.)

Toyota ma obecnie 85-procentowy udział w rynku. Wynik japońskiego koncernu wzmacnia dodatkowo marka Lexus, która ma 12,5 proc. udziału. Kolejne koncerny stanowią tylko niewielki odsetek i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości miałoby się to zmienić.

Audi liderem w sprzedaży miękkich hybryd

Stworzono również ranking zawierający w sobie najpopularniejsze miękkie samochody hybrydowe w Polsce, a więc auta o napędzie spalinowym tylko wspomagane silnikiem elektrycznym. Od pełnych hybryd różni je to, że nie mogą one poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym.

Tu liderem jest Audi, które w pierwszej dziesiątce ma aż pięć modeli, a w tym trzy najpopularniejsze: A6 (893 samochody), Q7 (531) i Q8 (492). Na czwartym miejscu jest Mazda 3 (460), piątym – Mercedes klasy C (441), szóstym – Audi A7 (243), siódmym – Range Rover Evoque (124), ósmym – Mercedes CLS (96), dziewiątym – Mercedes E (86), a pierwszą dziesiątkę zamyka Audi A8 (79).

Mała popularność hybryd plug-in

Widać też wyraźnie, że dopiero raczkującym jest rynek hybryd z akumulatorami doładowywanymi z gniazdka. Od stycznia do czerwca 2019 roku w Polsce zarejestrowano zaledwie 275 tego rodzaju samochodów. To niewiele, jeżeli wziąć pod uwagę, że w analogicznym okresie przybyło 1 268 miękkich hybryd i 6 312 pełnych samochodów hybrydowych.

Dla uzupełnienia należy jednak dodać, że najpopularniejszy samochód hybrydowy typu plug-in w Polsce to Mini Countryman z wynikiem 81 rejestracji. Drugie i trzecie miejsce należy do Volvo – XC90 (65) i XC60 (51). Za podium uplasowały się KIA Niro Range Rover Sport z wynikiem 28 zarejestrowanych samochodów.

A może hybryda z rynku wtórnego?

Samochody hybrydowe w Polsce są coraz powszechniejsze, o czy mówi też artykuł pt. Polacy stawiają na hybrydy“. Jednak w dalszym ciągu większości nie stać na nową hybrydę. Na całe szczęście rynek hybryd używanych również rośnie w siłę. Mimo wszystko zakup używanej hybrydy i tak pochłonie z kieszeni kierowcy kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jako że koszty zakupu są wysokie, używana hybryda musi być dokładnie zweryfikowana. Poza oględzinami z mechanikiem, przeglądem technicznym i jazdą próbną konieczne jest sprawdzenie VIN. W przeszłość auta zajrzeć trzeba jeszcze przed wizytą u sprzedawcy. Historia Pojazdu to wiele kluczowych informacji o hybrydzie, a w tym:

  • podstawowe informacje o sprawdzanym pojeździe, np. marka, model, rodzaj paliwa, rok produkcji
  • informacje o wyposażeniu
  • chronologiczna lista znanych uszkodzeń pojazdu
  • chronologiczny rejestr znanych odczytów przebiegu
  • chronologiczna lista wystąpień pojazdu na aukcjach internetowych lub motoryzacyjnych portalach ogłoszeniowych
  • informacje o sprawdzeniach danego numeru VIN w serwisie Autobaza.pl
  • rejestr sprawdzeń w narodowych bazach pojazdów poszukiwanych
  • wykaz ostrzeżeń opublikowanych przez producenta dotyczących usterek fabrycznych
  • informacje na temat producenta
  • galeria zdjęć sprawdzanego pojazdu

Raport VIN jest więc zbiorem wielu istotnych informacji, które mogą mieć wpływ na decyzję o zakupie hybrydy lub rezygnacji z auta. Często zawiera on w sobie fakty, którymi sprzedawca niechętnie się chwali, bo obniżają one wartość samochodu. Dla kupującego mogą one być również dobrym argumentem do negocjacji ceny pojazdu.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Ford Kuga Plug-in Hybrid bije rekordy!

Dane dotyczące nowej Kugi Plug-In Hybrid pokazują, że blisko połowa przebiegu, najlepiej sprzedającego się samochodu ładowanego z gniazdka w Europie, pochodzi z energii pozyskanej z zewnętrznych źródeł prądu

Peugeot 308

Nowy PEUGEOT 308

Od debiutu rynkowego nowy PEUGEOT 308 oferuje dwa napędy hybrydowe typu plug-in (plug-in Hybrid), które poszerzają bardzo bogatą ofertę zelektryfikowanych modeli marki.

Plug-in hybryd

Hybrydy plug-in na cenzurowanym…

Po wynikach ostatnich badań hybrydy plug-in znalazły się na cenzurowanym. Jednak ich popularność w Polsce znacznie wzrosła. Jaka zatem będzie przyszłość hybryd plug-in?