Import samochodów używanych. Marzec 2021 rekordowym miesiącem?

Import samochodów używanych w marcu 2021 roku

W artykule przeczytasz

Wydaje się, że import samochodów używanych ponownie ma się w Polsce bardzo dobrze. W marcu 2021 roku sprowadziliśmy do kraju blisko 91 tysięcy aut z zagranicy, z czego wiele z nich to auta z Niemiec. To wynik o ponad 70 proc. lepszy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Niestety, rośnie średni wiek sprowadzanych aut używanych. Co ciekawe, w odwrocie są diesle, a większe zainteresowanie budzą benzyniaki.

Import samochodów używanych w marcu 2021 w liczbach

Sam fakt, że import samochodów używanych rok do roku odnotował wzrost na poziomie 73,6 proc., jest jednak zaskoczeniem. Dokładnie rok temu zaczęto zamykać granice w związku z COVID-19. Wrażenie robi wynik rejestracji importowanych pojazdów w marcu w liczbach bezwzględnych. Łącznie zarejestrowano  90 717 samochodów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 t. To drugi wynik w ostatnich 13 latach.

Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, łącznie w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2021 roku zarejestrowano 227 534 szt. takich pojazdów, z czego najwięcej aut z Niemiec. Jest to wynik o 5,3 proc. lepszy niż przed rokiem. Jeśli trend się utrzyma, cały 2021 rok w imporcie zamkniemy z wynikiem ponad 900 tys. sprowadzonych egzemplarzy.

Import samochodów używanych 2021: wiek, marka, model

Niestety, wiek samochodów używanych wciąż rośnie lub utrzymuje się na wysokim poziomie. Samochody sprowadzane do kraju są dość stare. Średni wiek sprowadzanych aut wynosi ok. 12 lat, z czego starsze są benzyniaki (13 lat) od regularnie tracących na znaczeniu diesli (11 lat).

Jeśli wziąć pod uwagę rynek importu, oczywiście nadal zdecydowanie prowadzą auta z Niemiec, przed Francją, Belgią i Holandią. Nie dziwi też, że najpopularniejszą marką jest Volkswagen, a modelem Audi A4. To samochód, który był też najpopularniejszy w całym 2020 roku, o czym więcej pisaliśmy w artykule “Audi A4 – najpopularniejsze auto 2020 z importu“.

Import samochodów używanych. TOP 10 rynków (styczeń-marzec 2021):

  1. Niemcy (133 044 szt.).
  2. Francja (23 929 szt.).
  3. Belgia (14 577 szt.).
  4. Holandia (9 569 szt.).
  5. Włochy (7 705 szt.).
  6. USA (7 617 szt.).
  7. Szwajcaria (6 078 szt.).
  8. Austria (5 706 szt.).
  9. Dania (4 823 szt.).
  10. Szwecja (4 423 szt.).

Import samochodów używanych. TOP 10 marek (styczeń-marzec 2021):

  1. Volkswagen (23 593 szt.).
  2. Opel (22 828 szt.).
  3. Ford (20 958 szt.).
  4. Audi (17 984 szt.).
  5. Renault (14 934 szt.).
  6. BMW (12 849 szt.).
  7. Peugeot (11 777 szt.).
  8. Citroen (10 779 szt.).
  9. Mercedes (10 212 szt.).
  10. Fiat (7 901 szt.).

Import samochodów używanych. TOP 10 modeli (styczeń-marzec 2021):

  1. Audi A4 (6 796 szt.).
  2. Opel Astra (6 339 szt.).
  3. Volkswagen Golf (5 856 szt.).
  4. BMW 3 (4 792 szt.).
  5. Audi A3 (4 092 szt.).
  6. Opel Corsa (3 760 szt.).
  7. Ford Focus (3 726 szt.).
  8. Volkswagen Passat (3 568 szt.).
  9. Ford Fiesta (3 336 szt.).
  10. Audi A6 (3 199 szt.).

Pamiętaj! Tylko 30 dni na rejestrację auta z zagranicy

Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2021 roku ponownie wróciły w Polsce przepisy, które nakazują rejestrację pojazdu w ciągu 30 dni. Jeśli nie zarejestrujemy samochodu osobowego lub innego pojazdu w tym terminie, narażamy się na kary administracyjne. Ich wysokość to nawet 1000 złotych.

Oczywiście na znacznie większe straty możemy narazić się, kiedy wystarczająco dokładnie nie sprawdzimy kupowanego auta. Zwłaszcza że wiek sprowadzanych używanych samochodów osobowych rośnie. Na szczęście jest to dość proste. Samochody możemy sprawdzić już na miejscu podczas oględzin, u mechanika i w trakcie  jazdy próbnej. Zawsze wiele na temat samochodu mówi też raport VIN.

Przede wszystkim do zakupu pojazdu, również używanych samochodów osobowych z importu, należy podchodzić na chłodno. Najważniejsze, aby nie kierować się przy tym emocjami. Im lepiej sprawdzimy interesujący egzemplarz, tym większe szanse, że kupimy samochód bez usterek kosztownych w usunięciu lub zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 4 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Przeczytaj też: