Grupa Volkswagen ogłosiła 9 akcji naprawczych

9 akcji serwisowych Grupy Volkswagen

W artykule przeczytasz

W ostatnich kilku dniach Grupa Volkswagen ogłosiła aż 9 akcji naprawczych. Do serwisów wzywani będą właściciele aż 17 różnych modeli, w sumie blisko 13 000 egzemplarzy.

Akcja serwisowa Grupy Volkswagen. W czym tkwi problem?

Łącznie Grupa Volkswagen informuje o akcji serwisowej dla 17 modeli marek Audi, Porsche, Skoda i Volkswagen. Większość z problemów dotyczy układu paliwowego i z uwagi na ewentualny pożar zagraża bezpieczeństwu.

W związku z tym zagrożeniem do ASO wezwani zostaną właściciele siedmiu różnych modeli, a w tym:

  • czterech modeli Porsche (Cayenne Turbo (9YA), Cayenne Turbo S E-Hybrid (9YA), Cayenne Turbo Coupé (9YB) i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé (9YB)),
  • dwóch modeli Volkswagena (Tiguan (AD) i Touran (5T)),
  • jednego modelu Audi (TT (8J)).

W sumie do serwisów trafi 178 egzemplarzy Porsche, w których może dojść do rozszczelnienia złącza przewodu w komorze silnika. W niekorzystnej sytuacji prowadzi to do wycieku paliwa. Akcja serwisowa obejmie więc wymianę przewodu paliwowego.

Pośród modeli Volkswagenów ASO naprawi 18 egzemplarzy. Problemem jest w nich zbyt cienka ścianka zbiornika paliwa. W razie awarii może to spowodować wyciek, a więc zbiornik należy wymienić na nowy.

Inny problem ze zbiornikiem mają 184 egzemplarze Audi TT. Sportowe auto boryka się z wadliwym wspornikiem do nadwozia, który podczas wypadku może uszkodzić zbiornik. W tym przypadku wymienić będzie trzeba tylko wspornik.

Pełne ręce roboty mechaników w ASO Audi

Inne akcje naprawcze, które ogłosiła Grupa Volkswagen, również dotyczą bezpieczeństwa, głównie w modelach Audi. W ich przypadku problemem jest jakość montażu na liniach produkcyjnych, ewentualnie konstrukcja poszczególnych elementów.

Tak więc 6437 egzemplarzy modelu Audi Q5 (FY) może mieć problem z osłonami tylnych nadkoli. Mogą one być niewystarczająco solidnie zamocowane, a w konsekwencji odczepić się od auta.

Dodatkowo w tym modelu, jak również w Audi A4/A5 (B8) oraz A6/A7 (F2) z silnikiem 2.0 TFSI mild hybrid, do prądnico-rozrusznika może przedostać się wilgoć. Konsekwencją może być reakcja chemiczna, zwarcie i miejscowe przegrzanie podzespołu, a w najgorszym scenariuszu nawet pożar. Ta wada może dotyczyć nawet w sumie 5486 aut, w których należy wymienić ryzykowny element.

Do ASO wezwani zostaną też właścicieli Audi A8 (F8) oraz Q7/Q8 (4L). Powodem ich akcji naprawczej jest ryzyko wycieku oleju przekładniowego, co może skończyć się uszkodzeniem skrzyni biegów. Akcja serwisowa będzie polegać na wymianie przewodu doprowadzającego olej do skrzyni i łącznie obejmie 324 egzemplarze. Co więcej, w Audi Q7 (4L) może dojść do przegrzania umieszczonej na przedniej szybie kamery. Z tego powodu ASO odwiedzi 359 aut.

Problem jest też w najnowszym Audi Q3 (F3), w którym odkryto awarię systemu airbag. Okazuje się, że z przodu po stronie pasażera może nie dojść do rozwinięcia poduszki powietrznej przy kolizji. Akcją naprawczą objęto 106 egzemplarzy.

Tu warto zwrócić uwagę na kontrolkę poduszki powietrznej, która może wskazywać na nieprawidłowości. Szerzej opisuje ją artykuł pt. Kontrolka poduszki powietrznej — dlaczego się świeci?“.

Problemy z szybami w Skodzie

Pozostaje jeszcze serwis Skody Octavia (5E). W tym modelu może dojść do zerwania uszczelek tylnych szyb bocznych. Efektem może być poluzowanie lub nawet wypadnięcie szyby. Akcja naprawcza będzie polegać na wymianie szyb i obejmie 134 pojazdy.

Łącznie Grupa Volkswagen do serwisów wzywa więc niemal 13 tys. egzemplarzy (12 902).

Przypomnijmy, że informację o ogłoszonej dla danego egzemplarza akcji naprawczej wraz z powodem wezwania do serwisu, zawiera w sobie raport VIN. Jeżeli producent stwierdził usterkę fabryczną i opublikował wezwanie serwisowe, użytkownik znajdzie w raporcie informację o możliwym problemie. Pozostaje wówczas ustalić, czy pojazd faktycznie stawił się w ASO.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 1 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Plug-in hybryd

Czy hybryda plug-in wpisuje się w przyzwyczajenia polskich kierowców?

Z badania Volkswagena i InsightOut Lab wynika, że wielu respondentów jest gotowych na „przesiadkę” do hybryd typu plug-in. Wskazuje na to m.in. częstotliwość korzystania z samochodu oraz preferencje przy wyborze nowego auta. Na razie rozważanie zakupu PHEV deklaruje niemal co piąty respondent.