Diagnostyczne gniazdo OBD zostaje w samochodach

diagnostyczne gniazdo OBD

W artykule przeczytasz

Wielu kierowców może odetchnąć z ulgą. Nie będzie konieczności naprawiania pojazdów w ASO, wybierając w zamian np. warsztaty niezależne. Wszystko dlatego, że diagnostyczne gniazdo OBD w dalszym ciągu będzie na obowiązkowym wyposażeniu samochodów. Tak zdecydował Parlament Europejski.

Co daje diagnostyczne gniazdo OBD?

Dla większości kierowców jest to wiadomość, na którą czekali z dużą dozą niepewności. Trzeba mieć bowiem świadomość tego, że dzięki temu diagnostykę auta będzie można przeprowadzić nie tylko w Autoryzowanych Stacjach Obsługi, ale również i w warsztatach niezależnych, które mają odpowiednie komputery. Więcej o samym gnieździe OBD pisaliśmy w artykule pt. Co to jest złącze OBD 2 i jak go używać?“.

Uczciwa konkurencja

Przez długi czas wydawało się, że dojdzie do rezygnacji z tego gniazda, o czym zresztą już wspominaliśmy. Odsyłamy tu do artykułu pt. Czym skutkować będzie rezygnacja z portu OBD?“. Na szczęście czarny scenariusz się nie sprawdził, a Parlament Europejski w Strasburgu przegłosował, że diagnostyczne gniazdo OBD w dalszym ciągu będzie obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów, podobnie jak ma to miejsce obecnie. Werdykt ten można uznać za zakończenie kilkuletnich prac nad przepisami związanymi z serwisowaniem i naprawą pojazdów.

Z pewnością taki werdykt głosowania przynajmniej po części jest wynikiem tego, iż w pracach nad projektem udział wzięło Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych przy ścisłej współpracy z międzynarodową organizacją FIGIEFA i innymi stowarzyszeniami krajowymi. Dzięki temu wielu kierowców może spać spokojnie, bo nie będzie narażonych na duże koszty diagnostyki i wykona ją w warsztacie niezależnym, płacąc za to 100 czy 150 zł.

Fakt, że diagnostyczne gniazdo OBD nadal będzie na obowiązkowym wyposażeniu samochodów nieco uspokaja, choć w dalszym ciągu omawiane rozporządzenie ma sporo nieścisłości. Na przykład tych związanych z wejściem wspomnianych zmian w życie. Już teraz słyszy się głosy inaczej interpretujące przegłosowane przepisy. Mimo wszystko przynajmniej na chwilę kierowcy mogą odetchnąć.

Ocena naszych czytelników
[Suma: 2 Średnio: 5]

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych jest AutoISO Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Przetwarzamy Twoje dane (adres e-mail, imię i nazwisko oraz treść wiadomości) na podstawie naszych prawnie uzasadnionych interesów: w celu komunikacji z Tobą i dla ochrony przed roszczeniami, przez okres do 10 lat od roku, w którym zakończono korespondencję. Współpracujemy z firmami hostingowymi, którym możemy przekazywać te dane (odbiorcy danych). Dane mogą być przekazywane poza UE, jedynie do Państw lub podmiotów zatwierdzonych prawem UE. Masz prawo dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ich przeniesienia. Masz prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Polsce lub jego odpowiednika w innym państwie UE. Więcej informacji o zasadach przetwarzania przez nas danych znajduje się w Polityka Prywatności i Cookies.

Darmowe sprawdzenie
Historii Pojazdu

Newsletter

Klikając “Zapisz się” zamawiasz newsletter e-mailowy, zawierający także informacje handlowe, w szczególności o usługach i produktach związanych z pojazdami. Zgodę można cofnąć w e-mailu od nas lub informując nas e-mailem. Administrator danych: Autoiso Sp. z o.o. (ul. Gnieźnieńska 12, Katowice 40-142, Polska, pomoc@autoiso.pl). Więcej w Polityce Prywatności.

Zobacz nasz kanał YouTube

Odtwórz wideo

Najnowszy film

Przeczytaj też:

Interfejs diagnostyczny – co to jest, jak działa, ile kosztuje?

Interfejs diagnostyczny – co to jest, jak działa, ile kosztuje?

Interfejs diagnostyczny jest przeznaczony do samochodu z systemem OBD2 (ang. On-Board Diagnostics). To urządzenie służące samodzielnej diagnozie stanu technicznego wielu podzespołów pojazdu. Sprawdzamy, czym jest interfejs diagnostyczny, jak wybrać takie urządzenie elektroniczne, a następnie podłączyć je do auta i uruchomić z odpowiednio dobranym oprogramowaniem.

serwisowa akcja Volvo

Serwisowa akcja Volvo

Właściciele samochodów Volvo z lat 2014-2017 mogą zostać wezwani do serwisów. Na czym polega serwisowa